• Home
  • |
  • Få tekst til hjemmeside, der fanger og fastholder ønskekunderne

Få tekst til hjemmeside, der fanger og fastholder ønskekunderne

Teksten på din hjemmeside har 2 sekunder til at fange kunden

Brug linjerne rigtigt


Klik! Din ønskekunde er på besøg på din hjemmeside. 
Nu skal det gå hurtigt. For webteksten har kun få sekunder til at fange og fastholde opmærksomheden.
Hvis ikke teksten er rigtigt opbygget, går ønskekunden igen - og kommer nok aldrig mere tilbage. 
Faktisk viser statistik, at 70 % af de mennesker, der klikker ind på en hjemmeside, går igen straks.
Uden at klikke, kontakte dig - eller købe. Skræmmende, ikke?

3 rigtig gode grunde til at investere i tekster til hjemmeside

  • Sprogfejl og ringe sprog skræmmer 2 ud af 3 potentielle kunder væk - det viser en analyse fra Dansk Erhverv.
  • Dine kunder scroller 133 meter på nettet. Om måneden?! Nej - om dagen!
    Det kræver tekster, der får folk til at stoppe op og tænke over, om de har brug for at handle med dig.
  • Den gule telefonbog er død. Du kan ikke regne med, at folk ringer og spørger til din ydelse. Vi googler os frem til oplysninger om ydelser og priser. Hvis ikke din hjemmeside er synlig nok online - og hvis ikke den besvarer spørgsmålene - så er dine konkurrenter ét klik væk.

Derfor kan du ikke overlade webteksterne til hvem som helst
Men det behøver du heller ikke! 
Du kan nemlig overlade opgaven til mig.
Jeg har forberedt mig grundigt på at skrive sælgende, informative og søgemaskineoptimerede tekster til netop dine ideelle kunder. 
Efterhånden har jeg 13 års erfaring som onlinetekstforfatter for soloselvstændige og mindre virksomheder, særligt konsulentvirksomheder, sundhedsbehandlere og håndværkere. 
Desuden er jeg uddannet cand.mag. og specialist i Emotionelle Kundetyper.
Emotionelle Kundetyper er en forskningsbaseret metode, der gør det let at målrette teksterne til netop de kunder, du vil have. Det er din sikkerhed for, at du får webtekster, der matcher netop din målgruppe 100 %.

Customers served! 0 års erfaring
Customers served! 0 bøger om content
Customers served! 0 artikler på bloggen
Customers served! 0 tekstopgaver løst

Kom videre i teksten nu
Book en uforpligtende rådgivning.
Det koster ikke en øre, og først efter samtalen beslutter du, om jeg skal skrive dine webtekster.

Sådan er processen, når jeg skriver dine tekster til hjemmeside

  • Jeg interviewer dig telefonisk eller online, alt efter hvad du foretrækker
  • Nu finder jeg søgeord til dine tekster 
  • Jeg skriver teksterne og sender dem til dig senest til aftalt deadline
  • Du har en retterunde. Vend tilbage indenfor to uger, hvis du ønsker noget ændret - så retter jeg til.
    Det er ganske simpelt - og du kan være tryg ved, at jeg har helt styr på processen.

Samtidig sparer du sandsynligvis rigtig mange kostbare arbejdstimer, i forhold til hvis du skriver teksterne selv. Arbejdstimer, som du meget hellere skal bruge sammen med kunderne. 

"Simpelt og letforståeligt"


"Jeg synes, det er rigtig godt ramt. Det meste er rigtig fint."

Carina hjælper virksomheder med at få styr på ESG. Jeg hjalp hende med webtekst.

Carina Hedemark, ESG Management

Hvilke krav skal din webtekst opfylde?
Kravene er hverken få eller små - tværtimod!
Som tekstforfatter skal jeg:
- Forklare præcis, hvordan din virksomhed adskiller sig fra konkurrenterne
- Fortælle, hvem der skal handle med virksomheden - og hvorfor!
- Finde de ord, der motiverer ønskekunderne til at handle netop med dig
- Finde ud af, hvilke købsforbehold ønskekunderne har 
- Tage stilling til, hvordan du får dem til at købe trods forbeholdene
- Vælge den sprogtone, der passer til målgruppen - og bruge den konsekvent!

- Lave en søgeordsanalyse og vælge de rigtige søgeord 
- Skrive de gode og velformulerede webtekster, der redegør for virksomhedens unikke selling points 
- Huske calls to action og interne links.


Book en uforpligtende rådgivning

 

Forskningsbaseret viden om kundetyper sikrer tillidsvækkende tekst

Kan du lide den tekst, du har læst? Faktisk er det ikke vigtigt!
Nogle af mine kunder indleder samtalen med ordene: "Jeg kan godt lide den måde, du skriver, så du skal skrive mine webtekster."
Det er jeg selvfølgelig glad for.

Men jeg kan sagtens skrive webtekster i en anden sprogtone end den, du netop læser.
Sprogtonen afhænger nemlig kun af, hvilken kundetype du vil tiltrække. 
Derfor behøver du ikke lede efter en tekstforfatter, der skriver netop i din sprogtone.

Jeg trækker på forskningsbaseret viden, når jeg skriver for dig
Jeg er uddannet i den forskningsbaserede metode Emotionelle Kundetyper. Metoden er udviklet af Institut for Kundetyper og baseret på 3000 virksomhedscases og en ph.d. af forsker Sanne Dollerup. Det betyder, at jeg har et solidt grundlag for at vælge de helt rigtige ord til netop dine webtekster, ligesom jeg kan rådgive dig om valg af farver, grafik og platforme til din markedsføring.

Sådan fungerer metoden:

Emotionelle Kundetyper opdeler kunder i fire typer afhængigt af købsmotivation.

Du behøver ikke sætte dig ind i det, medmindre du har lyst. Du skal bare vide, at jeg har uddannet mig grundigt, fordi jeg vil sikre dig tekster, der fanger og fastholder netop din virksomheds ideelle kunder.

"Imponerende"

"Virkelig en imponerende artikel."

Henning Larsen

Optiweb


Tak for den fine, fine tekst. Det er blevet meget bedre, end jeg troede.


Hawal Serbaz

BogholderBogviser

Skal vi snakke om tekster til hjemmeside?

Book en tid i kalenderen - eller skriv til mig i chatten. Vi snakkes ved. 


Faq

Hvad hvis jeg vil have noget ændret i webteksten?

Jeg har mange glade kunder, men der er stort set altid et par småting, de gerne vil have ændret i teksten. Det forventer jeg – du kontakter mig bare inden for en uge, så redigerer jeg efter dit ønske.

"Kan du skrive webtekst om alle emner?"

Nej, sikkert ikke. Men jeg kan skrive om langt det meste – og jeg har allerede skrevet hundredvis af webtekster om hundemad, legetøj, VVS, snedkerarbejde, fleksjob og mange flere emner.
Jeg har særlig erfaring med webtekst til behandlere, konsulenter, kommuner og håndværkere. 

Du er velkommen til at se på listen, om jeg allerede har skrevet om din branche! Selvfølgelig prøver jeg gerne kræfter med webtekst for brancher, jeg ikke har skrevet om. Hvis jeg får en opgave, jeg ikke kan løse, sender jeg dig gerne videre til en anden dygtig tekstforfatter.

"Kan jeg få hjælp til linkedIn og blogindlæg?"

Ja - og det er en rigtig god ide. Jo mere synlig din virksomhed er - jo større mulighed for at tiltrække de rigtige kunder. Samtidig får du større gavn af mit arbejde, for jo flere tekster jeg skriver for virksomheden - jo bedre lærer jeg den at kende.   

Vigtig viden