Webtekst – hjemmesidetekst

 

hjemmesidetekst webtekster

Få webtekst til mennesker og Google

God webtekst på din virksomheds hjemmeside kan være forskellen mellem salg eller intet salg.

Derfor er god tekst på hjemmesiden vigtig – men det kan være en stor opgave, hvis du mangler erfaring med Google-optimerede tekster, tid eller skrivelyst.

Jeg skriver gerne de sælgende, tillidsvækkende og søgemaskineoptimerede webtekster til din virksomheds hjemmeside.

Som tekstforfatter har jeg skrevet webtekster til en lang række virksomheder – du er velkommen til at se et udpluk af kundereferencer og en liste over emner, jeg har skrevet om.

Sådan skriver jeg tekst til hjemmesider

Når du kontakter mig for at få skrevet tekst til hjemmesiden, aftaler vi en tid til et kort telefoninterview. Jeg har et lille interview med seks spørgsmål, jeg gerne stiller – og du har sikkert også noget at tilføje. Det er vigtigt for mig at få et godt indtryk af virksomheden og dens kunder, så jeg får alt det vigtigste med og rammer den rigtige tone i teksten.

Jeg laver en nøgleordsanalyse ved hjælp af Google Keyword Planner, Uebersuggest og andre programmer, som SEO-tekstforfattere bruger.

Hvis du – eller din SEO-ekspert – har udvalgt nøgleordene, skriver jeg teksten med udgangspunkt i de valgte ord.

Når keywords er valgt, går jeg i gang med at skrive, så du har teksten til aftalt deadline. Du får teksten til gennemsyn, når den er klar. Hvis du har ændringsønsker, kontakter du mig bare inden for en uge. Jeg redigerer, til du er tilfreds.

God webtekst engagerer læseren og Google

God webtekst er skrevet med fokus på læseren og i den sprogtone, din virksomheds kunder kan lide. Teksterne engagerer læseren og opfordrer til at gøre noget – handle i virksomheden, tage kontakt eller tilmelde sig nyhedsbrevet.

De må ikke være for korte – 300 ord er ofte et minimum, men de må gerne være længere. Samtidig er teksterne grammatisk korrekte – for stavefejl og slåfejl skræmmer kunderne væk.

Desuden skal de selvfølgelig være nemme at forstå og opbygges rigtigt, så kunden får de vigtigste budskaber med.
Tekster til hjemmesider skal dog ikke bare glæde kunderne – men også Google. Det er lidt af en videnskab at skrive Googlevenlige tekster til hjemmesider:

Teksterne skal skrives efter en nøgleordsanalyse, hvor de bedste nøgleord udvælges for hver enkelt side på hjemmesiden.

Der skal være interne links mellem tekster på hjemmesider, så læseren nemt kan finde præcis det produkt eller den ydelse, han leder efter – det gør vejen til salg meget kortere. Samtidig er interne links vigtige for at hjælpe hjemmesiden højere op på Google.

Der skal være H1 og H2-overskrifter i teksten, og de skal bruges rigtigt. H1 og H2 er html-koder, som viser Google, om overskriften er overordnet eller underordnet – det er vigtigt.

Title og metadescription skrives med udgangspunkt i nøgleordsanalysen, så de hjælper hjemmesiden med at klare sig godt på Google. (Title og metadescription er de små tekster, der vises, før læseren klikker sig ind på hjemmesiden).

Jeg kan hjælpe dig hele vejen – fra søgeordsanalyse til færdige webtekster, der er lige til at lægge på hjemmesiden.

Spørgsmål om webtekster

Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte mig ganske uforpligtende på mail 21961402 eller mail til tekstfokus@tekstfokus.dk – så får du svar på alle dine spørgsmål.
Her kan du se et par hurtige svar på spørgsmål, andre kunder stiller mig:

”Skal du have et telefoninterview?”

Jeg ser altid på virksomhedens nuværende hjemmesidetekster, hvis der er nogen. Men jeg vil helst interviewe dig – eller en medarbejder – for at sikre mig, at jeg har forstået alt rigtigt.
Interviewet tager typisk et kvarters tid – hvis der slet ikke er tid, kan vi klare den via en e-maildialog.

”Kan du skrive om alle brancher?”

Nej, sikkert ikke. Men jeg kan skrive om langt det meste – og jeg har allerede skrevet hundredvis af webtekster om hundemad, legetøj, VVS, snedkerarbejde, fleksjob og mange flere emner.

Du er velkommen til at se på listen, om jeg allerede har skrevet om din branche! Selvfølgelig prøver jeg gerne kræfter med webtekst for brancher, jeg ikke har skrevet om. Hvis jeg får en opgave, jeg ikke kan løse, sender jeg dig gerne videre til en anden dygtig tekstforfatter.

”Hvad hvis jeg gerne vil have noget ændret?”

Jeg har mange glade kunder, men der er stort set altid et par småting, de gerne vil have ændret i teksten. Det forventer jeg – du kontakter mig bare inden for en uge, så redigerer jeg efter dit ønske.

“Kan jeg også få hjælp til content marketing?”

Ja! Nogle virksomheder klarer sig godt ved at kontakte potentielle kunder – men hvis dit website skal tiltrække kunder, skal du have en plan for din online markedsføring.

Foruden webteksterne giver jeg dig meget gerne mine bedste råd om, hvad du ellers kan gøre for at blive mere synlig på Google – så din virksomhed kan sælge mere. Du kan også bestille tid til hjælp til markedsføring.

Du er altid velkommen til at kontakte mig og få et ganske uforpligtende tilbud på webtekst til hjemmeside.

Test dig selv: 

Det er vigtigt at have gode webtekster på hjemmesiden – det ved du, ellers læste du jo ikke med her!
Gode webtekster får flere til at læse mere. Teksterne skaber troværdighed og sælger bedre. Teksten følger nemlig læserens indre dialog – og svarer ham på spørgsmål, som han stiller sig selv, mens han overvejer tilbuddet i salgsteksten. Samtidig er de gode webtekster er selvfølgelig optimeret til søgemaskiner.

Hvis du allerede har webtekster, spørger du måske dig selv, om du har brug for nye.

Det kan du teste her:

Viser dine webtekster klart, hvem du kan hjælpe med hvad – allerede i de første linjer?

Fører teksterne bevis for, at du virkelig kan hjælpe med det, du påstår?

Forklarer dine tekster, hvorfor jeg skal handle hos dig – og ikke hos en af dine konkurrenter?

Er dine webtekster nemme at læse – og ser de godt ud på siden?

Opfordrer dine tekster til at kontakte dig, tilmelde sig nyhedsbrevet, bestille noget?

Er dine webtekster optimeret til Google, så de hjælper dig med at komme derop, hvor kunderne er?

Sagde du nej til bare et spørgsmål?

Så har du brug for nye gode, velskrevne webtekster. Sådan nogle tekster har jeg leveret flere hundrede af – og jeg vil også gerne skrive dine.

Kontakt mig allerede i dag og få 15 minutters rådgivning om dine tekster.

 

>