fbpx

Tekster til hjemmeside med gratis søgeordsanalyse

tekst til hjemmeside

Sælg online med god seo-tekst til hjemmeside

Lever du af viden og kunnen – som rådgiver, behandler eller måske håndværker?

Så har du brug for tillidsvækkende, letforståelig og sælgende tekst til hjemmesiden.

God web-tekst på din virksomheds hjemmeside kan være forskellen mellem salg eller intet salg! Lad mig skrive sælgende, troværdige og søgemaskineoptimerede tekster til hjemmeside for dig.

Jeg har skrevet webtekster siden 2009 til mange kunder i forskellige brancher, så jeg kan også hjælpe dig.

Du kan selvfølgelig også bestille tekst til webshop, hvis du har brug for det.

Vælg mellem faktura og klippekort

Du vælger frit, om du vil betale på faktura eller klippekort.
Klippekort er det bedste valg for dig, som vil have en fleksibel løsning, hvor du får rabat ved at betale forud.

4 webtekster – forside, 2 salgstekster, kort kontakttekst:

5250 kr. plus moms – eller 6562 kr. plus moms ved betaling efter levering.

Prisen omfatter kundeinterview og onlineresearch – søgeordsanalyse – tekstforfatning af webtekst – korrektur – og endelig én retterunde indenfor en uge. Hvis du har brug for lidt mere tid, aftaler vi det. 

Klippekort til webtekst

Hvis du vælger klippekort, betaler du forud og får rabat. Du kan bruge klippekortet, præcis som du vil. Du kan derfor få alle de retterunder, du ønsker. Hvis du ikke får brug for hele klippekortet, kan du bruge resten senere, fx til linkbuilding. Det kickstarter dine Google-placeringer.

 

 

SEO-tekster med gratis søgeordsanalyse


- Kundeinterview


- Søgeordsanalyse: Jeg bruger et program til at undersøge, hvilke søgeord du bør satse på - og hvor lange teksterne bør være, for at du får den bedste start på Google

- Tekstforfatning af forsidetekst, profiltekst, to produkttekster eller ydelsestekster og en kort tekst til kontaktside med mindst 500 ord per side - flere ord kan tilkøbes efter ønske

- Tekstforfatning af title, metabeskrivelse

- Markering af interne links - styrker seo

- Udgående links til autoritative hjemmesider hvis relevant - styrker seo

- Valg af stockphotos, hvis du ønsker det

- En slutredigering indenfor en uge ved ændringsønsker.


Jo flere tekster - jo lavere pris, fordi jeg lærer din virksomhed at kende.

Har du brug for ny tekst til hjemmeside? Test selv

Gode webtekster følger læserens indre dialog, og den svarer ham på spørgsmål, som han stiller sig selv, mens han overvejer tilbuddet i salgsteksten. Samtidig er de gode webtekster selvfølgelig optimeret til søgemaskiner.

Hvis du allerede har tekster på hjemmesiden, spørger du måske dig selv, om du har brug for nye.

  • Viser dine webtekster, hvem du kan hjælpe med hvad, allerede i de første linjer?
  • Beviser dine tekster til hjemmeside, at du virkelig kan hjælpe med det, du påstår?
  • Forklarer dine webtekster, hvorfor jeg skal handle hos dig, ikke en af dine konkurrenter?
  • Er dine hjemmesidetekster nemme at læse – og ser de godt ud på siden
  • Opfordrer teksterne til at kontakte dig, tilmelde sig nyhedsbrevet, bestille noget?
  • Er dine tekster på hjemmesiden optimeret til Google, så de hjælper dig derop, hvor kunderne er?

Book et kvarters gratis rådgivning om webtekster

Du får svar på dine spørgsmål og finder ud af, om du eller jeg skal skrive dine webtekster.

I gennem de sidste par år har jeg valgt Louise som min faste tekstforfatter til skrive indhold til min forretning. eg er virkelig Jeg er virkelig imponeret over den kvalitet af tekster og service, som Louise leverer. Jeg anbefaler gladeligt Louise til mine samarbejdspartnere. Jeg glæder mig allerede til at modtage de næste par artikler, som Louise er i gang med at skrive for mig.


Martin Hedegaard
Ernæringskonsulent, DinWellnessguide.dk


Tak igen for teksterne.

Jeg er rigtig glad for dem - og glæder mig virkelig meget til at få dem ud og "arbejde".


Anne-Maria Møller

Graphic Care


Tak for den fine, fine tekst. Det er blevet meget bedre, end jeg troede.


Hawal Serbaz

Bogholder i Bogviser

Tusind tak for det fremsendte.


Det er virkelig godt skrevet og ret meget lig min tone of voice.


Mange tak - virkelig flot arbejde.


Louise Cecilia Madsen

 Tarotkurser.dk




Men hvad er god webtekst egentlig?

God webtekst engagerer læseren og Google.

Webteksterne er skrevet med fokus på læseren og i den sprogtone, din virksomheds kunder kan lide. Teksterne engagerer læseren og opfordrer til at gøre noget - handle i virksomheden, tage kontakt eller tilmelde sig nyhedsbrevet.

Samtidig er hjemmesideteksterne grammatisk korrekte – for stavefejl og slåfejl skræmmer kunderne væk.

Desuden skal de selvfølgelig være nemme at forstå og opbygges rigtigt, så kunden får de vigtigste budskaber med.
Tekster til hjemmesider skal dog ikke bare glæde kunderne - men også Google. Det er lidt af en videnskab at skrive Googlevenlige tekster til hjemmesider:

Teksterne skal skrives efter en nøgleordsanalyse, hvor de bedste nøgleord udvælges for hver enkelt side på hjemmesiden.

Der skal være interne links mellem tekster på hjemmesider, så læseren nemt kan finde præcis det produkt eller den ydelse, han leder efter – det gør vejen til salg meget kortere. Samtidig er interne links vigtige for at hjælpe hjemmesiden højere op på Google.

Der skal være H1 og H2-overskrifter i teksten, og de skal bruges rigtigt. H1 og H2 er html-koder, som viser Google, om overskriften er overordnet eller underordnet - det er vigtigt.

Title og metadescription skrives med udgangspunkt i nøgleordsanalysen, så de hjælper hjemmesiden med at klare sig godt på Google. (Title og metadescription er de små tekster, der vises, før læseren klikker sig ind på hjemmesiden).

Jeg kan hjælpe dig hele vejen - fra søgeordsanalyse til færdige webtekster, der er lige til at lægge på hjemmesiden.

Det spørger jeg ofte om, når jeg interviewer dig

Hvert interview er selvfølgelig en snak, der kan udvikle sig! Men her er nogle af de spørgsmål, jeg ofte stiller.  

  • Hvornår er virksomheden etableret?
  •  Hvilken uddannelse og hvilke erfaringer har du, som gør, at du kan hjælpe dine kunder eller klienter hver dag?
  • Hvilke produkter eller ydelser tilbyder virksomheden nærmere bestemt?
  • Hvordan ligger prisen  i forhold til markedet - og hvad med leveringstiden? 
  • Hvilke problemer løser du for din målgruppe? Hvordan forandrer det situationen for dem?
  • Hvad gør du anderledes end dine konkurrenter? Og hvorfor arbejder du netop sådan?

Spørgsmål om tekst til hjemmesider

Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte mig ganske uforpligtende på mail 21961402 eller mail til tekstfokus@tekstfokus.dk – så får du svar på alle dine spørgsmål.
Her kan du se et par hurtige svar på spørgsmål, andre kunder stiller mig:

”Skal du have et telefoninterview?”

Helst! Jeg researcher selvfølgelig også på anden vis. Jeg ser på de nuværende hjemmesidetekster, hvis der er nogen - og researcher andre steder online.
Men jeg vil meget gerne interviewe dig – eller en medarbejder – for at sikre mig, at jeg har forstået alt rigtigt. Det sikrer dig bedre tekster, fordi jeg bedre forstår dine kunder og det, din virksomhed  gør dem for dem. Derfor kan jeg bedre fremhæve dine salgsargumenter.
Interviewet tager typisk et kvarters tid. Hvis der slet ikke er tid, kan vi klare den på mail.

”Kan du skrive tekst til hjemmeside om alle brancher?”

Nej, sikkert ikke. Men jeg kan skrive om langt det meste – og jeg har allerede skrevet hundredvis af webtekster om hundemad, legetøj, VVS, snedkerarbejde, fleksjob og mange flere emner.

Du er velkommen til at se på listen, om jeg allerede har skrevet om din branche! Selvfølgelig prøver jeg gerne kræfter med webtekst for brancher, jeg ikke har skrevet om. Hvis jeg får en opgave, jeg ikke kan løse, sender jeg dig gerne videre til en anden dygtig tekstforfatter.

”Hvad hvis jeg vil have noget ændret i min webtekst?”

Jeg har mange glade kunder, men der er stort set altid et par småting, de gerne vil have ændret i teksten. Det forventer jeg – du kontakter mig bare inden for en uge, så redigerer jeg efter dit ønske.

"Kan jeg også få hjælp til content marketing?"

Ja! Nogle virksomheder klarer sig godt ved at kontakte potentielle kunder - men hvis dit website skal tiltrække kunder, skal du have en plan for din onlinemarkedsføring.

Foruden webteksterne giver jeg dig meget gerne mine bedste råd om, hvad du ellers kan gøre for at blive mere synlig på Google - så din virksomhed kan sælge mere. Du kan også bestille tid til hjælp til markedsføring - og du kan lade mig klare din content marketing på abonnement.

Skal vi snakke om tekster til hjemmeside?

Send mig en besked eller ring 21 96 14 02. Vi snakkes ved!

Jeg er certificeret content writer fra Smartblogger ved Jon Morrow. 

Det er din tryghed for, at jeg kan skrive gode tekster til hjemmeside, som kan ranke på Google.

content writer

5 myter om tekst til hjemmeside, du aldrig må tro på


5 tips til din næste webtekst

Skab værdi straks

Husk, at din læser ikke køber produktdetaljer – men løsninger på problemer.
Hvis du sælger lektiehjælp i engelsk, er det bedre at skrive: ”Bliv superstar til engelsk med lektiehjælp” end ”Få lektiehjælp hver torsdag.”

Henvend dig kun til én målgruppe

Det gør det nemlig meget nemmere at sikre, at læseren virkelig føler sig forstået.
Det gælder også, hvis du faktisk har to målgrupper, fx private kunder og virksomheder.
Det er nemlig tit svært at henvende sig til begge målgrupper med samme salgstekst.  
Et eksempel:
Du er fysioterapeut og hjælper private med rygsmerter. Du vil måske sælge din ydelse på, at de undgår sygefravær og bedre kan nyde fritiden og slipper for medicin.
Men hvis du også vil sælge din ydelse til jobcentrenes sagsbehandlere, skal du bruge helt andre argumenter.
Måske vil du slå på, at når jobcentret har et fast samarbejde med en fysioterapeut, bliver klienterne hurtigere jobklar; og at jobcentret dermed kan nå de forventede mål.
 
Som eksemplet viser, er salgsargumenterne jo helt forskellige, selvom ydelsen er den samme.
Du kan godt forsøge at skrive en salgstekst, der henvender sig til både privatpersoner med ondt i ryggen og jobcentrets sagsbehandlere.
Det er bare nok ikke en særlig god idé, fordi ingen vil føle, at du henvender dig direkte til dem.
I det tilfælde vil det være bedre at have to menupunkter, et med salgstekster til privatpersoner, et andet med salgstekster til jobcentrets sagsbehandlere.

Sørg for, at din tekst er formuleret præcist

Hvis du fx sælger personaliserede børnebøger, virker det forvirrende, at der står: ”Her er den perfekte gave til din dreng/pige.”
Den slags dobbeltformuleringer gør det umuligt for læseren at se sit eget barn for sig. Og det er netop det billede, du gerne vil fremkalde på læserens nethinde, når der skal sælges en børnebog!
Skriv derfor hellere bare ”dit barn.”

Husk billeder og lufthuller mellem afsnittene

Ellers bliver teksten ikke læst til ende – vær sikker på det.

Skriv gode calls to action

Vær ikke bange for at bede folk handle for at få den forandring, de ønsker sig. Brug positive calls to action som ”Se udvalget” – ”Vælg din favoritfarve” ”Kontakt mig og få et kvarters gratis rådgivning.”