Tekst til hjemmeside. Få webtekst, der sælger. 10 års erfaring

Få tekst til hjemmeside, der sælger

hjemmesidetekst, webtekster, tekst til hjemmeside, webtekst

Få tekst til hjemmeside med calls to action. Bestil webtekst i dag

God web-tekst på din virksomheds hjemmeside kan være forskellen mellem salg eller intet salg! Lad mig skrive sælgende, troværdige og søgemaskineoptimerede tekster til hjemmeside for dig.

Jeg har skrevet webtekster siden 2009 til mange kunder i forskellige brancher, så jeg kan også hjælpe dig videre i teksten!

Har du brug for ny tekst til hjemmeside? Test selv

Gode webtekster følger læserens indre dialog, og den svarer ham på spørgsmål, som han stiller sig selv, mens han overvejer tilbuddet i salgsteksten. Samtidig er de gode webtekster selvfølgelig optimeret til søgemaskiner.

Hvis du allerede har tekster på hjemmesiden, spørger du måske dig selv, om du har brug for nye.

  • Viser dine webtekster, hvem du kan hjælpe med hvad, allerede i de første linjer?
  • Beviser dine tekster til hjemmeside, at du virkelig kan hjælpe med det, du påstår?
  • Forklarer dine webtekster, hvorfor jeg skal handle hos dig, ikke en af dine konkurrenter?
  • Er dine hjemmesidetekster nemme at læse – og ser de godt ud på siden
  • Opfordrer teksterne til at kontakte dig, tilmelde sig nyhedsbrevet, bestille noget?
  • Er dine tekster på hjemmesiden optimeret til Google, så de hjælper dig derop, hvor kunderne er?

Sagde du nej til bare et spørgsmål?

Så har du brug for nye gode, velskrevne webtekster. Sådan nogle tekster har jeg leveret flere hundrede af – og jeg vil også gerne skrive dine. Kontakt mig allerede i dag og få 15 minutters rådgivning om dine tekster.

  • Når du kontakter mig for at få skrevet tekst til hjemmesiden, aftaler vi en tid til et kort telefoninterview. Jeg har et lille interview med seks spørgsmål, jeg gerne stiller. Du har sikkert også noget at tilføje. Det er vigtigt for mig at få et godt indtryk af virksomheden og kunderne, så jeg kan skrive alle de gode salgsargumenter ind i teksten.
  • Jeg laver en nøgleordsanalyse ved hjælp af programmer, som SEO-tekstforfattere bruger.
  • Hvis du – eller din SEO-ekspert – har udvalgt nøgleordene, skriver jeg teksten med udgangspunkt i de valgte ord.
  • Når keywords er valgt, går jeg i gang med at skrive, så du har teksten til aftalt deadline.
  • Du får teksten til gennemsyn, når den er klar. Hvis du har ændringsønsker, kontakter du mig bare inden for en uge. Jeg redigerer, til du er tilfreds.

God webtekst engagerer læseren og Google

God webtekst er skrevet med fokus på læseren og i den sprogtone, din virksomheds kunder kan lide. Teksterne engagerer læseren og opfordrer til at gøre noget - handle i virksomheden, tage kontakt eller tilmelde sig nyhedsbrevet.

De må ikke være for korte - 300 ord er ofte et minimum, men de må gerne være længere. Samtidig er hjemmesideteksterne grammatisk korrekte – for stavefejl og slåfejl skræmmer kunderne væk.

Desuden skal de selvfølgelig være nemme at forstå og opbygges rigtigt, så kunden får de vigtigste budskaber med.
Tekster til hjemmesider skal dog ikke bare glæde kunderne - men også Google. Det er lidt af en videnskab at skrive Googlevenlige tekster til hjemmesider:

Teksterne skal skrives efter en nøgleordsanalyse, hvor de bedste nøgleord udvælges for hver enkelt side på hjemmesiden.

Der skal være interne links mellem tekster på hjemmesider, så læseren nemt kan finde præcis det produkt eller den ydelse, han leder efter – det gør vejen til salg meget kortere. Samtidig er interne links vigtige for at hjælpe hjemmesiden højere op på Google.

Der skal være H1 og H2-overskrifter i teksten, og de skal bruges rigtigt. H1 og H2 er html-koder, som viser Google, om overskriften er overordnet eller underordnet - det er vigtigt.

Title og metadescription skrives med udgangspunkt i nøgleordsanalysen, så de hjælper hjemmesiden med at klare sig godt på Google. (Title og metadescription er de små tekster, der vises, før læseren klikker sig ind på hjemmesiden).

Jeg kan hjælpe dig hele vejen - fra søgeordsanalyse til færdige webtekster, der er lige til at lægge på hjemmesiden.

Det spørger jeg ofte om, når jeg interviewer dig

Hvert interview er selvfølgelig en snak, der kan udvikle sig! Men her er nogle af de spørgsmål, jeg ofte stiller.  

  • Hvornår er virksomheden etableret?
  •  Hvilken uddannelse og hvilke erfaringer har du, som gør, at du kan hjælpe dine kunder eller klienter hver dag?
  • Hvilke produkter eller ydelser tilbyder virksomheden nærmere bestemt?
  • Hvordan ligger prisen  i forhold til markedet - og hvad med leveringstiden? 
  • Hvilke problemer løser du for din målgruppe? Hvordan forandrer det situationen for dem?
  • Hvad gør du anderledes end dine konkurrenter? 

Spørgsmål om tekst til hjemmesider

Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte mig ganske uforpligtende på mail 21961402 eller mail til tekstfokus@tekstfokus.dk – så får du svar på alle dine spørgsmål.
Her kan du se et par hurtige svar på spørgsmål, andre kunder stiller mig:

”Skal du have et telefoninterview?”

Helst! Jeg researcher  selvfølgelig også på anden vis. Jeg ser på de nuværende hjemmesidetekster, hvis der er nogen - og researcher andre steder online.
Men jeg vil meget gerne interviewe dig – eller en medarbejder – for at sikre mig, at jeg har forstået alt rigtigt. Det sikrer dig bedre tekster, fordi jeg bedre forstår dine kunder og det, din virksomhed  gør dem for dem. Derfor kan jeg bedre fremhæve dine salgsargumenter.
Interviewet tager typisk et kvarters tid. Hvis der slet ikke er tid, kan vi klare den på mail.

”Kan du skrive om alle brancher?”

Nej, sikkert ikke. Men jeg kan skrive om langt det meste – og jeg har allerede skrevet hundredvis af webtekster om hundemad, legetøj, VVS, snedkerarbejde, fleksjob og mange flere emner.

Du er velkommen til at se på listen, om jeg allerede har skrevet om din branche! Selvfølgelig prøver jeg gerne kræfter med webtekst for brancher, jeg ikke har skrevet om. Hvis jeg får en opgave, jeg ikke kan løse, sender jeg dig gerne videre til en anden dygtig tekstforfatter.

”Hvad hvis jeg vil have noget ændret i min webtekst?”

Jeg har mange glade kunder, men der er stort set altid et par småting, de gerne vil have ændret i teksten. Det forventer jeg – du kontakter mig bare inden for en uge, så redigerer jeg efter dit ønske.

"Kan jeg også få hjælp til content marketing?"

Ja! Nogle virksomheder klarer sig godt ved at kontakte potentielle kunder - men hvis dit website skal tiltrække kunder, skal du have en plan for din onlinemarkedsføring.

Foruden webteksterne giver jeg dig meget gerne mine bedste råd om, hvad du ellers kan gøre for at blive mere synlig på Google - så din virksomhed kan sælge mere. Du kan også bestille tid til hjælp til markedsføring - og du kan lade mig klare din content marketing på abonnement.

Skal vi snakke sammen om tekster til hjemmeside?

Send mig en besked eller ring 21 96 14 02. Vi snakkes ved!  

>