• Home
  • |
  • Tekst til hjemmeside med gratis søgeordsanalyse

Tekst til hjemmeside med gratis søgeordsanalyse

Ved tasterne: Louise Lamberth, tekstforfatter, 13 års erfaring, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper.

Få tekst til hjemmeside, der skaber trafik, tillid - og salg

Teksten på din hjemmeside er vejen til din næste kunde.
Desværre bliver opgaven tit overladt til en uerfaren skribent - og det er ærgerligt.
For en erfaren onlinetekstforfatter kan nemlig gøre en stor forskel for dig.

Jeg har mange års erfaring med at skrive tekster til hjemmeside.
Som certificeret specialist i kundetyper ved jeg, præcis hvilken sprogtone din virksomheds ideelle kunder foretrækker. 

Kravene til en webtekst er store:

  • Tekst til  hjemmeside skal fange opmærksomheden på få sekunder - og fastholde den.
  • Webteksterne skal vise, hvordan din virksomhed adskiller sig fra konkurrenterne.
  • Teksten på hjemmesiden skal forklare, hvem der skal købe - og hvorfor de skulle bruge tid og penge på det.
  • Webteksterne skal skrives efter en søgeordsanalyse. Det giver den bedste chance for gode Googleplaceringer, så teksten bliver fundet af kunderne.
  • Tekst til hjemmeside skal skrives i netop den sprogtone, kunderne foretrækker; og samtidig skal teksten nævne netop de salgsargumenter, der appellerer til den ideelle kunde.

Skal en god webtekst være kort?
Nej - det er en myte!

Faktisk kan lange webtekster gøre en stor forskel for synligheden på Google.
Længden er heller ikke noget problem for mennesker - tværtimod. 


For professionel tekstforfatning handler også om at opbygge webteksten sådan, at ingen forlader hjemmesiden uden at få de vigtigste informationer.
Samtidig kan de mest interesserede få mere at vide ved at læse hele teksten.


Louise Lamberth

Så hvorfor skulle du lade mig skrive tekst til hjemmeside?

Tekstforfattere er der nok af.
Derfor skal du kun vælge mig, hvis du sætter pris på, at:

  • Jeg er uddannet cand.mag., specialist i kundetyper og seo content writer med mange års erfaring.
  • Du får mine bedste råd til markedsføring til netop din kundetype.
  • Du får gratis søgeordsanalyse med i handlen.
  • Din tekst til hjemmeside bliver nøje tilpasset din virksomheds kundetype. Dermed undgår du risikoen for at få en tekst, der rammer skævt i forhold til kundernes smag.

Det spørger jeg om, når jeg interviewer dig
Her er nogle af de spørgsmål, jeg sandsynligvis stiller dig. 

  • Hvilke produkter eller ydelser tilbyder virksomheden?
  • Hvilke problemer løser virksomheden for kunderne? Hvordan forandrer det situationen for dem?
  • Hvorfor vælger virksomhedens kunder netop at handle der?
  • Hvad gør virksomheden anderledes end konkurrenterne - og hvorfor?
  • Beskriv den typiske kunde? 

Alle dine svar giver mig grundlaget for at ramme netop din virksomheds kundetype rigtigt og skrive de gode tekster til hjemmeside, der skaber trafik og salg for din virksomhed.

Forskningsbaseret viden om kundetyper sikrer dig tillidsvækkende tekster 4 E


Måske forestiller du dig, at en tekstforfatter skriver webtekst i samme sprogtone, som du ser på tekstforfatterens egen hjemmeside?


Det er meget naturligt - men sådan er det ikke nødvendigvis!

For jeg kan sagtens skrive webtekster i en helt anden sproglig stil end den tekst, du læser lige nu.

Som certificeret specialist i Emotionelle Kundetyper finder jeg de rigtige salgsargumenter og den rette sprogtone til netop din virksomheds webtekst.
Emotionelle Kundetyper er en forskningsbaseret metode til målgruppesegmentering, som er udviklet af Institut for Kundetyper.
Jeg bruger metoden til at hjælpe dig med at lægge en strategi for markedsføringen, så du har overblik over blandt andet valg af sociale medier, grafik, billeder og ordvalg i teksterne.



hjemmesidetekst
2023 08 01 05 48 52 Professionel tekstforfatter Foerste raadgivning 0 kr

"Imponerende"

"Virkelig en imponerende artikel."

Henning Larsen

Optiweb

Sådan får du gode SEO-tekster med gratis søgeordsanalyse


- Kundeinterview


- Søgeordsanalyse: Jeg bruger et program til at undersøge, hvilke søgeord du bør satse på - og hvor lange teksterne bør være, for at du får den bedste start på Google

- Tekstforfatning af forsidetekst, profiltekst, to produkttekster eller ydelsestekster og en kort tekst til kontaktside med mindst 500 ord per side - flere ord kan tilkøbes efter ønske

- Tekstforfatning af title, metabeskrivelse

- Markering af interne links - styrker seo

- Udgående links til autoritative hjemmesider hvis relevant - styrker seo

- Valg af stock photos, hvis du ønsker det

- En slutredigering indenfor en uge ved ændringsønsker.


Har du brug for ny tekst til hjemmeside? Test selv

Måske har du allerede webtekster - som du bare ikke er helt tilfreds med? Tjek selv her, om du har brug for nye tekster nu.

  • Viser dine webtekster, hvem du kan hjælpe med hvad, allerede i de første linjer?
  • Beviser dine tekster til hjemmeside, at du virkelig kan hjælpe med det, du påstår?
  • Forklarer dine webtekster, hvorfor jeg skal handle hos dig, ikke en af dine konkurrenter?
  • Er dine hjemmesidetekster nemme at læse – og ser de godt ud på siden?
  • Opfordrer teksterne til at kontakte dig, tilmelde sig nyhedsbrevet, bestille noget?
  • Er dine tekster på hjemmesiden optimeret til Google, så de hjælper dig derop, hvor kunderne leder efter dig online?

Sagde du nej til bare et spørgsmål? Så har du brug for nye webtekster, der tiltrækker søgemaskiner og kunder.

Du bestemmer, hvordan du vil betale

Du vælger frit, om du vil betale på faktura eller klippekort.
Klippekort er det bedste valg for dig, som vil have en fleksibel løsning, hvor du får rabat ved at betale forud.

4 webtekster inklusive søgeordsanalyse: forside, 2 salgstekster, kort kontakttekst:

6449 kr. plus moms - eller 7811 kr. plus moms ved betaling efter levering.

Prisen omfatter:

  1.  Kundeinterview og onlineresearch
  2. Søgeordsanalyse
  3. Tekstforfatning af 3 webtekster: ca. 3 X 400 ord
  4. En kort tekst til omsiden
  5. Korrektur
  6. Én retterunde indenfor en uge, hvor teksten bliver rettet til, hvis du har ændringsønsker.

Hvis du har brug for lidt mere tid, aftaler vi det. 

Klippekort til webtekst

Hvis du vælger klippekort, betaler du forud og får rabat. Du kan bruge klippekortet, præcis som du vil. Du kan derfor få alle de retterunder, du ønsker. Hvis du ikke får brug for hele klippekortet, kan du bruge resten senere, fx til linkbuilding. Det kickstarter dine Google-placeringer.

Book et kvarters gratis rådgivning om webtekster

Du får svar på dine spørgsmål og finder ud af, om du eller jeg skal skrive dine webtekster.


Tak for den fine, fine tekst. Det er blevet meget bedre, end jeg troede.


Hawal Serbaz

BogholderBogviser

Spørgsmål om tekst til hjemmesider

Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte mig ganske uforpligtende på mail 21961402 eller mail til tekstfokus@tekstfokus.dk – så får du svar på alle dine spørgsmål.
Her kan du se et par hurtige svar på spørgsmål, andre kunder stiller mig:

”Skal du have et telefoninterview?”

Helst! Jeg researcher selvfølgelig også på anden vis. Jeg ser på de nuværende hjemmesidetekster, hvis der er nogen - og researcher andre steder online.
Men jeg vil meget gerne interviewe dig – eller en medarbejder – for at sikre mig, at jeg har forstået alt rigtigt. Det sikrer dig bedre tekster, fordi jeg bedre forstår dine kunder og det, din virksomhed gør dem for dem. Derfor kan jeg bedre fremhæve dine salgsargumenter.
Interviewet tager typisk et kvarters tid. Hvis der slet ikke er tid, kan vi klare den på mail.

”Kan du skrive tekst til hjemmeside om alle brancher?”

Nej, sikkert ikke. Men jeg kan skrive om langt det meste – og jeg har allerede skrevet hundredvis af webtekster om hundemad, legetøj, VVS, snedkerarbejde, fleksjob og mange flere emner.

Du er velkommen til at se på listen, om jeg allerede har skrevet om din branche! Selvfølgelig prøver jeg gerne kræfter med webtekst for brancher, jeg ikke har skrevet om. Hvis jeg får en opgave, jeg ikke kan løse, sender jeg dig gerne videre til en anden dygtig tekstforfatter.

”Hvad hvis jeg vil have noget ændret i min webtekst?”

Jeg har mange glade kunder, men der er stort set altid et par småting, de gerne vil have ændret i teksten. Det forventer jeg – du kontakter mig bare inden for en uge, så redigerer jeg efter dit ønske.

"Kan jeg også få hjælp til content marketing?"

Ja! Nogle virksomheder klarer sig godt ved at kontakte potentielle kunder - men hvis dit website skal tiltrække kunder, skal du have en plan for din onlinemarkedsføring.

Foruden webteksterne giver jeg dig meget gerne mine bedste råd om, hvad du ellers kan gøre for at blive mere synlig på Google - så din virksomhed kan sælge mere. Du kan også bestille tid til hjælp til markedsføring - og du kan lade mig klare din content marketing på abonnement.

Skal vi snakke om tekster til hjemmeside?

Send mig en besked eller ring 21 96 14 02. Vi snakkes ved!


Hvad er god webtekst?

God webtekst engagerer læseren og Google.

Webteksterne er skrevet med fokus på læseren og i den sprogtone, din virksomheds kunder kan lide. Teksterne engagerer læseren og opfordrer til at gøre noget - handle i virksomheden, tage kontakt eller tilmelde sig nyhedsbrevet.

Samtidig er hjemmesideteksterne grammatisk korrekte – for stavefejl og slåfejl skræmmer kunderne væk.

Desuden skal de selvfølgelig være nemme at forstå og opbygges rigtigt, så kunden får de vigtigste budskaber med.
Tekster til hjemmesider skal dog ikke bare glæde kunderne - men også Google. Det er lidt af en videnskab at skrive Googlevenlige tekster til hjemmesider:

Teksterne skal skrives efter en nøgleordsanalyse, hvor de bedste nøgleord udvælges for hver enkelt side på hjemmesiden.

Der skal være interne links mellem tekster på hjemmesider, så læseren nemt kan finde præcis det produkt eller den ydelse, han leder efter – det gør vejen til salg meget kortere. Samtidig er interne links vigtige for at hjælpe hjemmesiden højere op på Google.

Der skal være H1 og H2-overskrifter i teksten, og de skal bruges rigtigt. H1 og H2 er html-koder, som viser Google, om overskriften er overordnet eller underordnet - det er vigtigt.

Title og metadescription skrives med udgangspunkt i nøgleordsanalysen, så de hjælper hjemmesiden med at klare sig godt på Google. (Title og metadescription er de små tekster, der vises, før læseren klikker sig ind på hjemmesiden).

Jeg kan hjælpe dig hele vejen - fra søgeordsanalyse til færdige webtekster, der er lige til at lægge på hjemmesiden.


6 tips til din næste webtekst

Skab værdi fra første linje

Husk, at din læser ikke køber produktdetaljer – men løsninger på problemer.
Hvis du sælger lektiehjælp i engelsk, er det bedre at skrive: ”Bliv superstar til engelsk med lektiehjælp” end ”Få lektiehjælp hver torsdag.”

Henvend dig kun til én målgruppe

Det gør det nemlig meget nemmere at sikre, at læseren virkelig føler sig forstået.
Det gælder også, hvis du faktisk har to målgrupper, fx private kunder og virksomheder.
Det er nemlig tit svært at henvende sig til begge målgrupper med samme salgstekst.  

Et eksempel:
Du er fysioterapeut og hjælper private med rygsmerter. Du vil måske sælge din ydelse på, at de undgår sygefravær og bedre kan nyde fritiden og slipper for medicin.
Men hvis du også vil sælge din ydelse til jobcentrenes sagsbehandlere, skal du bruge helt andre argumenter.
Måske vil du slå på, at når jobcentret har et fast samarbejde med en fysioterapeut, bliver klienterne hurtigere jobklar; og at jobcentret dermed kan nå de forventede mål.
 
Som eksemplet viser, er salgsargumenterne jo helt forskellige, selvom ydelsen er den samme.
Du kan godt forsøge at skrive en salgstekst, der henvender sig til både privatpersoner med ondt i ryggen og jobcentrets sagsbehandlere.
Det er bare nok ikke en særlig god idé, fordi ingen vil føle, at du henvender dig direkte til dem.
I det tilfælde vil det være bedre at have to menupunkter, et med salgstekster til privatpersoner, et andet med salgstekster til jobcentrets sagsbehandlere.

Sørg for, at din tekst er præcis

Hvis du fx sælger personaliserede børnebøger, virker det forvirrende, at der står: ”Her er den perfekte gave til din dreng/pige.”
Den slags dobbeltformuleringer gør det umuligt for læseren at se sit eget barn for sig. Og det er netop det billede, du gerne vil fremkalde på læserens nethinde, når der skal sælges en børnebog!
Skriv derfor hellere bare ”dit barn.”

Glem ikke kundecases skrevet af en professionel tekstforfatter

Selv de allerbedste salgstekster på hjemmesiden skal suppleres med kundecases.
Det styrker troværdigheden og salget.
Det kan være en god idé at få testimonials skrevet af en erfaren tekstforfatter.
Jeg ringer gerne til din virksomheds kunder og interviewer dem, før jeg skriver kundecases.
Dermed undgår virksomhedens ansatte at spørge til kundernes oplevelse, hvilket nogle gange kan skabe lidt forlegenhed. Samtidig har jeg erfaringen til at vide, hvad jeg skal spørge om - og hvordan jeg får folk til at snakke om kundeoplevelsen. Det sikrer troværdige kundecases, der skaber værdi og interesse i mange år.

Husk tillidsvækkende fotos

Gode fotos af ejer, ansatte og kunder styrker webteksternes troværdighed og gør det nemmere for virksomheden at skille sig ud fra konkurrenter. 
Der må meget gerne både være portrætfotos og fotos af ansatte, der er i gang med de daglige opgaver.

Skriv gode calls to action

Vær ikke bange for at bede folk handle for at få den forandring, de ønsker sig. Brug positive calls to action som ”Se udvalget” – ”Vælg din favoritfarve” ”Kontakt mig og få et kvarters gratis rådgivning.”

Eksempel på webtekst for grafiker 

Få grafik, der præsenterer virksomheden, som du vil have det


Mit navn er Julie Rasmussen.

Jeg er uddannet grafiker fra Kunsthåndværkerskolen i 1998. Siden 2001 har jeg været selvstændig grafiker for kunder, der har behov for grafik med budskab og blikfang. 


Du kan forvente ordentlig rådgivning, gode ideer, godt håndværk og respekt for aftaler.
Det sikrer grafik, der præsenterer virksomheden rigtigt.


Sådan sørger jeg for, at projektet kommer sikkert i mål

Jeg har bred erfaring med at stå for alle grafiske opgaver for mine kunder.

Du kan fx bestille design af logo; layout og opsætning af medlemsblade; eller design af en visuel identitet. 

Desuden kan du booke rådgivning og 1 til 1-undervisning i at opsætte mail-skabeloner i Mailchimp og sende nyhedsbreve.


Forvent rådgivning fra første samtale til færdigt layout

Jeg løser alle opgaver med respekt for dine ønsker. Derfor får du altid ærlig og grundig rådgivning, før jeg sætter mig til computeren og designer for din virksomhed.
 

Jeg stiller de gode spørgsmål om dig, din målgruppe, dit budskab og dine præferencer. Derefter kan jeg designe grafik, som matcher virksomheden.


Jeg ser mulighederne

Sommetider kan selv en lille ændring gøre en større forskel, end de fleste tror.

En ny streg – en diskret ændring af farven – eller en anden skrifttype.

Og pludselig fungerer det hele, og kunden siger: ”Det er bare helt rigtigt. Det havde jeg ikke selv fundet på.” I det øjeblik synes jeg, min indsats er det hele værd.

Forvent rene linjer om arbejdstid og pris

Du skal ikke bruge din arbejdstid på at vente. Derfor får du altid at vide, hvor lang tid opgaven tager, så du kan prioritere din tid godt.

Du får også et overslag over prisen, før jeg går i gang. Du ved på forhånd, hvad det koster – og præcis hvad prisen omfatter, så du ikke får nogen ubehagelige overraskelser.


Undgå spildtid - og ærgrelser

Måske har du selv kæmpet længe med grafikken?

Ærlig talt – det er spild af din tid, hvis du ikke selv er grafiker. Jeg løser dine grafiske opgaver hurtigere og bedre, end du selv kan. Du kan bare fokusere på dine kerneopgaver imens. Det sikrer, at du undgår spildtid - og ærgrelser, når teknikken driller!

Book femten minutters rådgivning om grafik 

Vil du snakke med mig om din opgave?

Kontakt mig og få mine tips om grafik, der matcher budskabet.

Ring til mig på telefon XXXXXXXX - eller skriv til (e-mail).



Eksempel på webtekst for håndværker


Jens Rasmussen Tømrer- og Murerfirma
 

En moderne virksomhed med respekt for gammeldags kvalitetshåndværk

Jens Rasmussen Tømrer- og Murerfirma tilbyder totalentreprise, hovedentreprise og fagentreprise for kunder i hele Sydsjælland.

Mange års erfaring sikrer, at vi kan løse en lang række opgaver.

Vi projekterer og opfører gerne et nyt hus helt fra grunden. Men vi kører også til mindre opgaver, fx indhegning af haven eller montering af fliser på badeværelset.

Jens Rasmussen Tømrer- og Murerfirma har en bred kreds af trofaste kunder. 

Det er vi godt tilfredse med - og vores kundeanbefalinger viser heldigvis, at vores kunder er godt tilfredse med os.

Vi sikrer kundeloyaliteten ved god dialog, ordholdenhed – og selvfølgelig solidt kvalitetshåndværk til fornuftig pris.

Virksomheden ejes af snedkermester Jens Rasmussen, og vi er selvfølgelig dækket af Håndværkernes Garantifond. Det giver dig som kunde tryghed for veludført arbejde.

Vi ansætter kun ordentlige fagfolk

Vi har vokseværk i Jens Rasmussen Tømrer- og Murerfirma. Men vi går ikke på kompromis med ansættelseskriterierne af den grund. Det er nemlig vigtigt for os, at alle vores ansatte er fagligt kompetente, ordholdende og ansvarsbevidste. 

Teamet omfatter lige nu 18 tømrere, murere, lærlinge og pladsmænd. 

Desuden har vi et veletableret og tillidsfuldt samarbejde med andre virksomheder. Derfor kan vi altid sætte en ekstra mand ind, når en opgave kræver flere hænder – eller andre kompetencer. Sådan undgår vi unødigt tidsforbrug, så vi kan overholde alle aftaler med kunderne.


God dialog er grundstenen til vellykket håndværk

Klare aftaler danner grundlag for et godt kundesamarbejde. 

Først når vi har et godt overblik over kundens ønsker, kan vi give et realistisk overslag over timeforbrug og pris. 

Derfor lægger vi vægt på en god dialog med kunden hele vejen – fra første snak til færdigt arbejde. 

Vi spørger hellere en ekstra gang til kundens ønsker, hvis vi er i tvivl. Det styrker kundeloyaliteten.


Kontakt os og få en uforpligtende snak

Jens Rasmussen Tømrer- og Murerfirma kan kontaktes på telefon XXXXXXXX.

Kontakt os allerede i dag. Vi elsker at snakke godt håndværk!

Eksempeltekst: salg af onlinekursus


Kurset Få lokale kunder på Google


Kurset Få lokale kunder på Google er for dig, som vil have kunder i dit lokalområde. Kunder, som søger en fagmand som dig netop i dit område på søgninger som fx "tandlæge i Odense" eller "gartner i Hillerød."


Siden 2009 har jeg hjulpet selvstændige som dig med tekster, der skaber synlighed og salg.

Derfor ved jeg, hvor meget de gode Google-placeringer betyder for kundestrømmen. Samtidig er det ikke særlig svært at få gode resultater - når du søger lokale kunder!

Derfor kan Google hjælpe dig til kunder

Ved du, at 38 % søger på Google, når de vil købe noget? Og at de 3 øverste Google-resultater løber med langt de fleste kunder?

I kurset får du den teknik, du skal bruge for at få gode placeringer i søgeresultaterne på dine lokale søgeord.

- Du lærer at opsætte Google Business-side markedsføre dig derfra.
- Du ser, hvordan du vælger lokale søgeord til Google. 
- Du lærer at optimere dine webtekster til lokale Googlesøgninger
- Du får en PDF med 9 stærke links, som styrker din hjemmeside lokalt.


Download kurset og kom let til kunder i din by.

Hvordan skriver man tekst til hjemmeside?

Til en hjemmeside for en konsulent skal du bruge både salgstekst, blogindlæg, forsidetekst og profiltekst - og de skrives ikke ens.
Fælles for alle tekster til hjemmeside er dog, at de gerne skal optimeres til søgemaskiner, så din hjemmeside bliver fundet af potentielle kunder online. 
Det betyder, at det skal være seotekst. 
Sådan skriver du god tekst til hjemmeside:
- Salgstekst skal fortælle, præcis hvilken fordel kunden har ved at købe - og hvorfor netop du er den rigtige leverandør. Fokuser på det, der er helt særligt for netop din virksomhed, og som konkurrenter ikke umiddelbart kan gøre på samme måde. Blogindlæg skal fokusere på at hjælpe - ikke sælge. Men der må selvfølgelig gerne være link til ydelser og produkter, hvor det er relevant. 

- Sørg for, at teksten tydeligt giver udtryk for, at du forstår kundens situation og det problem, kunden ønsker løst igennem et køb. 
- Lav en søgeordsanalyse - og find de ord, teksten skal fokusere på. Brug ordene i begyndelsen af title og i metabeskrivelsen. Brug også gerne relaterede ord og synonymer.
- Brug ordene i H1, i H2 og i brødteksten - men naturligt. Det handler om at skrive god tekst til hjemmeside - ikke om at bruge søgeordene så ofte som muligt.
- Del teksten op i afsnit med H2 underoverskrifter - og gerne nogle, der pirrer nysgerrigheden, så folk får lyst til at læse mere. 
- Afslut teksten med et klart call to action, fx Læs mere - Book gratis rådgivning - Kontakt mig i dag.

Hvor lang skal en webtekst være?

Der er ingen regler for, hvor lang en tekst til hjemmeside skal være. Hvis du gerne vil have et forspring på Google, skal webteksten være mindst lige så lang som de tekster, der ligger øverst i Googles søgeresultater efter samme søgeordsudtryk. Men husk, at det er vigtigere, at webteksten er god og fyldestgørende, end at den er meget lang. Foruden tekstens længde spiller mange andre faktorer ind på, hvor højt teksten ligger i søgeresultatet. Herunder links til hjemmesiden, links mellem sider på hjemmesiden, teknisk opsætning og hjemmesidens hurtighed.

>