• Home
  • |
  • Få tekst til hjemmeside, der fanger og fastholder ønskekunderne

Få tekst til hjemmeside, der fanger og fastholder ønskekunderne

Teksten på din hjemmeside har 2 sekunder til at fange kunden

Brug linjerne rigtigt


Klik! Din ønskekunde er på besøg på din hjemmeside. 
Nu skal det gå hurtigt. For webteksten har kun få sekunder til at fange og fastholde opmærksomheden.
Hvis ikke teksten er rigtigt opbygget, går ønskekunden igen - og kommer nok aldrig mere tilbage. 
Faktisk viser statistik, at 70 % af de mennesker, der klikker ind på en hjemmeside, går igen straks.
Uden at klikke, kontakte dig - eller købe. Skræmmende, ikke?

3 rigtig gode grunde til at investere i tekster til hjemmeside

  • Sprogfejl og ringe sprog skræmmer 2 ud af 3 potentielle kunder væk - det viser en analyse fra Dansk Erhverv.
  • Dine kunder scroller 133 meter på nettet. Om måneden?! Nej - om dagen!
    Det kræver tekster, der får folk til at stoppe op og tænke over, om de har brug for at handle med dig.
  • Den gule telefonbog er død. Du kan ikke regne med, at folk ringer og spørger til din ydelse. Vi googler os frem til oplysninger om ydelser og priser. Hvis ikke din hjemmeside er synlig nok online - og hvis ikke den besvarer spørgsmålene - så er dine konkurrenter ét klik væk.

Derfor kan du ikke overlade webteksterne til hvem som helst
Men det behøver du heller ikke! 
Du kan nemlig overlade opgaven til mig.
Jeg har forberedt mig grundigt på at skrive sælgende, informative og søgemaskineoptimerede tekster til netop dine ideelle kunder. 
Efterhånden har jeg 13 års erfaring som onlinetekstforfatter for soloselvstændige og mindre virksomheder, særligt konsulentvirksomheder, sundhedsbehandlere og håndværkere. 
Desuden er jeg uddannet cand.mag. og specialist i Emotionelle Kundetyper.
Emotionelle Kundetyper er en forskningsbaseret metode, der gør det let at målrette teksterne til netop de kunder, du vil have. Det er din sikkerhed for, at du får webtekster, der matcher netop din målgruppe 100 %.

Customers served! 0 års erfaring
Customers served! 0 bøger om content
Customers served! 0 artikler på bloggen
Customers served! 0 tekstopgaver løst

Kom videre i teksten nu
Book en uforpligtende rådgivning.
Det koster ikke en øre, og først efter samtalen beslutter du, om jeg skal skrive dine webtekster.

Sådan er processen, når jeg skriver dine tekster til hjemmeside

  • Jeg interviewer dig telefonisk eller online, alt efter hvad du foretrækker
  • Nu finder jeg søgeord til dine tekster 
  • Jeg skriver teksterne og sender dem til dig senest til aftalt deadline
  • Du har en retterunde. Vend tilbage indenfor to uger, hvis du ønsker noget ændret - så retter jeg til.
    Det er ganske simpelt - og du kan være tryg ved, at jeg har helt styr på processen.

Hvad koster tekst til hjemmeside?
Det er ikke dyrt at få webtekst, du bliver svært tilfreds med.
1 webtekst (500 ord) koster 1850 kr. plus moms på forudbetaling.
4 webtekster (500 ord i snit) koster 5800 kr. plus moms eller 7250 kr. plus moms på faktura.
Tilbuddet omfatter rådgivning, valg af søgeord, tekstforfatning og en retterunde indenfor en uge.
Samtidig sparer du sandsynligvis rigtig mange kostbare arbejdstimer, i forhold til hvis du skriver teksterne selv. Arbejdstimer, som du meget hellere skal bruge sammen med kunderne. 

"Simpelt og letforståeligt"


"Jeg synes, det er rigtig godt ramt. Det meste er rigtig fint."

Carina hjælper virksomheder med at få styr på ESG. Jeg hjalp hende med webtekst.

Carina Hedemark, ESG Management

Hvilke krav skal din webtekst opfylde?
Kravene er hverken få eller små - tværtimod!
Som tekstforfatter skal jeg:
- Forklare præcis, hvordan din virksomhed adskiller sig fra konkurrenterne
- Fortælle, hvem der skal handle med virksomheden - og hvorfor!
- Finde de ord, der motiverer ønskekunderne til at handle netop med dig
- Finde ud af, hvilke købsforbehold ønskekunderne har 
- Tage stilling til, hvordan du får dem til at købe trods forbeholdene
- Vælge den sprogtone, der passer til målgruppen - og bruge den konsekvent!

- Lave en søgeordsanalyse og vælge de rigtige søgeord 
- Skrive de gode og velformulerede webtekster, der redegør for virksomhedens unikke selling points 
- Huske calls to action og interne links.


Book en uforpligtende rådgivning

 

Forskningsbaseret viden om kundetyper sikrer tillidsvækkende tekst

Kan du lide den tekst, du har læst? Faktisk er det ikke vigtigt!
Nogle af mine kunder indleder samtalen med ordene: "Jeg kan godt lide den måde, du skriver, så du skal skrive mine webtekster."
Det er jeg selvfølgelig glad for.

Men jeg kan sagtens skrive webtekster i en anden sprogtone end den, du netop læser.
Sprogtonen afhænger nemlig kun af, hvilken kundetype du vil tiltrække. 
Derfor behøver du ikke lede efter en tekstforfatter, der skriver netop i din sprogtone.

Jeg trækker på forskningsbaseret viden, når jeg skriver for dig
Jeg er uddannet i den forskningsbaserede metode Emotionelle Kundetyper. Metoden er udviklet af Institut for Kundetyper og baseret på 3000 virksomhedscases og en ph.d. af forsker Sanne Dollerup. Det betyder, at jeg har et solidt grundlag for at vælge de helt rigtige ord til netop dine webtekster, ligesom jeg kan rådgive dig om valg af farver, grafik og platforme til din markedsføring.

Sådan fungerer metoden:

Emotionelle Kundetyper opdeler kunder i fire typer afhængigt af købsmotivation.

Du behøver ikke sætte dig ind i det, medmindre du har lyst. Du skal bare vide, at jeg har uddannet mig grundigt, fordi jeg vil sikre dig tekster, der fanger og fastholder netop din virksomheds ideelle kunder.

"Imponerende"

"Virkelig en imponerende artikel."

Henning Larsen

Optiweb


Tak for den fine, fine tekst. Det er blevet meget bedre, end jeg troede.


Hawal Serbaz

BogholderBogviser

”Kan du skrive tekst til hjemmeside om alle brancher?”

Nej, sikkert ikke. Jeg har skrevet flest tekster for konsulenter, behandlere og håndværkere.
Men jeg kan skrive om langt det meste – og jeg har allerede skrevet hundredvis af webtekster om hundemad, legetøj, VVS, snedkerarbejde, fleksjob og mange flere emner.

Du er velkommen til at se på listen, om jeg allerede har skrevet om din branche! Selvfølgelig prøver jeg gerne kræfter med webtekst for brancher, jeg ikke har skrevet om. Hvis jeg får en opgave, jeg ikke kan løse, sender jeg dig gerne videre til en anden dygtig tekstforfatter.

”Kan jeg få hjælp til nyhedsbreve og blogindlæg?"

Ja! Nogle virksomheder klarer sig godt ved at kontakte potentielle kunder - men hvis dit website skal tiltrække kunder, skal du have en plan for din onlinemarkedsføring.

Foruden webteksterne giver jeg dig meget gerne mine bedste råd om, hvad du ellers kan gøre for at blive mere synlig på Google - så din virksomhed kan sælge mere. Du kan også bestille tid til hjælp til markedsføring - og du kan lade mig klare din content marketing på abonnement.

”Hvad hvis jeg vil have noget ændret i min webtekst?”

Jeg har mange glade kunder, men der er stort set altid et par småting, de gerne vil have ændret i teksten. Det forventer jeg – du kontakter mig bare inden for en uge, så redigerer jeg efter dit ønske.

 

Skal vi snakke om tekster til hjemmeside?

Book en tid i kalenderen - eller skriv til mig i chatten. Vi snakkes ved. 


"Det var næppe sket uden dig"


"Se, så fik jeg bragt denne artikel i Herlev Bladet i første omgang. Tak for dig, Louise Lamberth, uden din hjælp var det næppe sket."

Siff Stütz hjælper mennesker med de praktiske opgaver og det papirarbejde, der følger med, når en pårørende skal på plejehjem. Jeg har blandt andet skrevet webtekst og en pressemeddelelse for hende.

Siff Stütz, Lenores Assistance

"Tekst tiltrækker trafik og interesse"

"Du har en god skrivestil, som når ud til folk, og som ikke er for kompliceret.
Jeg ser stor trafik og interesse for dine tekster."


Martin Belmont fra Martin Belmont Photography tilbyder bryllupsfotografering i hele Danmark.

professionel tekstforfatter

Spørgsmål om tekst til hjemmesider

Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte mig ganske uforpligtende på mail 21961402 eller mail til tekstfokus@tekstfokus.dk – så får du svar på alle dine spørgsmål.
Her kan du se et par hurtige svar på spørgsmål, andre kunder stiller mig:


”Kan du skrive tekst til hjemmeside om alle brancher?”

Nej, sikkert ikke. Men jeg kan skrive om langt det meste – og jeg har allerede skrevet hundredvis af webtekster om hundemad, legetøj, VVS, snedkerarbejde, fleksjob og mange flere emner.

Du er velkommen til at se på listen, om jeg allerede har skrevet om din branche! Selvfølgelig prøver jeg gerne kræfter med webtekst for brancher, jeg ikke har skrevet om. Hvis jeg får en opgave, jeg ikke kan løse, sender jeg dig gerne videre til en anden dygtig tekstforfatter.

”Hvad hvis jeg vil have noget ændret i min webtekst?”

Jeg har mange glade kunder, men der er stort set altid et par småting, de gerne vil have ændret i teksten. Det forventer jeg – du kontakter mig bare inden for en uge, så redigerer jeg efter dit ønske.


"Hvorfor skal du interviewe mig?"

Fordi jeg er nødt til at vide, hvilken målgruppe din virksomhed skal tiltrække, hvad der adskiller den fra konkurrenterne, og hvilke særlige fordele der er ved at handle der. 
Jeg kan selvfølgelig bare tage et kig på det, dine konkurrenter skriver - og omskrive det! Men det ville være useriøst.

"Kan jeg få hjælp til blogindlæg, nyhedsbreve og LinkedInopslag?

Ja - og det er en rigtig god ide. Jo mere synlig din virksomhed er - jo større mulighed for at tiltrække de rigtige kunder. Samtidig får du større gavn af mit arbejde, for jo flere tekster jeg skriver for virksomheden - jo bedre lærer jeg den at kende.          

 

6 tips til din næste webtekst

Skab værdi fra første linje

Husk, at din læser ikke køber produktdetaljer – men løsninger på problemer.
Hvis du sælger lektiehjælp i engelsk, er det bedre at skrive: ”Bliv superstar til engelsk med lektiehjælp” end ”Få lektiehjælp hver torsdag.”

Henvend dig kun til én målgruppe

Det gør det nemlig meget nemmere at sikre, at læseren virkelig føler sig forstået.
Det gælder også, hvis du faktisk har to målgrupper, fx private kunder og virksomheder.
Det er nemlig tit svært at henvende sig til begge målgrupper med samme salgstekst.  

Et eksempel:
Du er fysioterapeut og hjælper private med rygsmerter. Du vil måske sælge din ydelse på, at de undgår sygefravær og bedre kan nyde fritiden og slipper for medicin.
Men hvis du også vil sælge din ydelse til jobcentrenes sagsbehandlere, skal du bruge helt andre argumenter.
Måske vil du slå på, at når jobcentret har et fast samarbejde med en fysioterapeut, bliver klienterne hurtigere jobklar; og at jobcentret dermed kan nå de forventede mål.
 
Som eksemplet viser, er salgsargumenterne jo helt forskellige, selvom ydelsen er den samme.
Du kan godt forsøge at skrive en salgstekst, der henvender sig til både privatpersoner med ondt i ryggen og jobcentrets sagsbehandlere.
Det er bare nok ikke en særlig god idé, fordi ingen vil føle, at du henvender dig direkte til dem.
I det tilfælde vil det være bedre at have to menupunkter, et med salgstekster til privatpersoner, et andet med salgstekster til jobcentrets sagsbehandlere.

Sørg for, at din tekst er præcis

Hvis du fx sælger personaliserede børnebøger, virker det forvirrende, at der står: ”Her er den perfekte gave til din dreng/pige.”
Den slags dobbeltformuleringer gør det umuligt for læseren at se sit eget barn for sig. Og det er netop det billede, du gerne vil fremkalde på læserens nethinde, når der skal sælges en børnebog!
Skriv derfor hellere bare ”dit barn.”

Glem ikke kundecases skrevet af en professionel tekstforfatter

Selv de allerbedste salgstekster på hjemmesiden skal suppleres med kundecases.
Det styrker troværdigheden og salget.
Det kan være en god idé at få testimonials skrevet af en erfaren tekstforfatter.
Jeg ringer gerne til din virksomheds kunder og interviewer dem, før jeg skriver kundecases.
Dermed undgår virksomhedens ansatte at spørge til kundernes oplevelse, hvilket nogle gange kan skabe lidt forlegenhed. Samtidig har jeg erfaringen til at vide, hvad jeg skal spørge om - og hvordan jeg får folk til at snakke om kundeoplevelsen. Det sikrer troværdige kundecases, der skaber værdi og interesse i mange år.

Husk tillidsvækkende fotos

Gode fotos af ejer, ansatte og kunder styrker webteksternes troværdighed og gør det nemmere for virksomheden at skille sig ud fra konkurrenter. 
Der må meget gerne både være portrætfotos og fotos af ansatte, der er i gang med de daglige opgaver.

Skriv gode calls to action

Vær ikke bange for at bede folk handle for at få den forandring, de ønsker sig. Brug positive calls to action som ”Se udvalget” – ”Vælg din favoritfarve” - ”Kontakt mig og få et kvarters gratis rådgivning.”

Book rådgivning

Første samtale - 0 kr.

>