• Home
  • Blog
  • Tjen penge online – 10 tips til dig, der sælger timer

Tjen penge online – 10 tips til dig, der sælger timer

  • Pas på tiden! Hold øje med, hvor lang tid den enkelte opgave tager dig. Så kan du nemmere prissætte opgaven næste gang. Derfor er du fri for at sige Øh! når kunden spørger til prisen. Du kan bruge programmet Toogle’s til at kontrollere, hvor lang tid en opgave tager dig.
  • Få et professionelt regnskabssystem – hellere i går end i dag. Det sparer dig masser af tid og mange ærgrelser. Jeg anbefaler Dinero.
  • Overvej at give rabat mod forudbetaling. Hvis din troværdighed er høj nok i målgruppen, kan du godt få folk til at betale forud. Så slipper du for at bruge tid på fakturering - og du slipper for at ærgre dig over, at du skal sende en rykker igen! 
  • Hvis du vælger, at folk betaler efter levering: Send fakturaen hurtigt. Du har større chance for at få pengene hjem, når kunden stadig husker, hvor god du var.
  • Sælg klippekort. Du skal give rabat, for at det virker. Til gengæld slipper du for at bruge en masse ekstra tid på markedsføring for at få de samme penge i hus. 
  • Lad kunderne prale af dig – så behøver du heller ikke bruge din tid på at skrive praleindlæg selv! Når du bliver rost, så sig mange tak og spørg, om du må bruge komplimenten mod et link. Det siger folk altså sjældent nej til. Sæt også gerne en eller to kundeanbefalinger ind nederst i nyhedsbrevet med link til din hjemmeside.
  • Få maks. værdi ud af dine nyhedsbreve. Der er ikke noget i vejen for at skrive et nyhedsbrev med tips, som du også bruger på en blog OG gemmer som velkomst-freebie til nye abonnenter på dit nyhedsbrev.
  • Bed om et fast honorar, hvis potentielle kunder inviterer dig til møde. Ellers bruger du let en masse tid på gratis rådgivning og transport uden at sælge noget. Det er så ærgerligt. For i sidste ende må du sætte prisen op for alle dine ”rigtige” kunder. Du skal kun tage til gratis rådgivningsmøder, hvis det, du sælger, har meget høj værdi - og hvis din chance for at sælge er meget stor.
  • Husk at sende en skriftlig bekræftelse, når du har aftalt med en kunde, at du skal lave en opgave. Det fastholder kunden - og sikrer dig imod den her: "Jamen det har jeg da ikke sagt ja til, det var kun en forespørgsel!"
  • Beslut, hvor lange dine telefonsamtaler cirka skal være, når potentielle kunder ringer dig op. Ellers får du hurtigt brugt en halv times tid på at give gratis råd – uden at sælge noget som helst. Du kan gøre det lettere ved at tilbyde 15 minutters gratis telefonrådgivning mod tilmelding til nyhedsbrevet. Det er kun fair – for du skal jo leve af det her.
  • Skriv gerne et lille standardinterview ned til dine telefonsamtaler med nye kunder. Når du har fastlagt spørgsmålene, har du bedre styr på samtalen. Det sparer tid. Samtidig viser du professionelt overblik og mindsker risikoen for at skulle ringe igen og spørge efter en oplysning, du glemte at få ud af kunden.
  • Prøv altid at få en aftale NU i stedet for at aftale, at kunden ringer dig op, når du taler med en købeklar kunde. Du sparer ikke bare tid – du tjener også flere penge på den måde. 

Nu har du alt det på plads! Så har du meget bedre tid til at være flink, når du vil.

Du kan nemlig sagtens markedsføre dig ved at holde gratis infomøder – eller skrive nyhedsbreve – eller holde gratis webinarer.

Bare du husker, at du ikke skal solde al din tid væk på en enkelt mulig lille kunde. Din tid skal komme en hel gruppe af mennesker til gode, så du har en god chance for at få salg ud af dine anstrengelser.

Læs artikler i kategorien: 
Sælg mere - hjælp flere

Vigtig viden