Testimonial - se, hvordan du får mange flere kundeudtalelser

Testimonials – få mange flere kundeudtalelser

testimonials

Testimonials er livsvigtige for dit salg!

Uden testimonials vil selv den allerbedste salgstekst sælge mindre.
I denne artikel kan du læse, hvordan du får testimonials – og bruger dem til at løfte salget.

Få de første anbefalinger, når du sælger timer:

Det er altid en god idé at spørge nye  kunder, om de har ændringsønsker, når du sender et færdigt projekt.

Hvis du sælger rådgivning, kan du sende dem en mail efter samarbejdet og spørge, om de var tilfredse.

Det er god service. Men det er også en invitation til at rose dit arbejde, hvis ellers kunden er glad for det.

Du vil sikkert blive overrasket over, hvor mange gode testimonials du får bare ved at stille dette ene simple spørgsmål.

Når folk spontant skriver en god udtalelse om mit arbejde, svarer jeg sådan:

“Tusind tak. Det er jeg rigtig glad for, og jeg vil tillade mig at citere dig, hvis du ikke har noget imod det.”

Jeg har endnu ikke oplevet, at nogen har sagt nej til det.

Hvis stemningen er særlig god, kan du sikkert få lov at bruge deres testimonials i dine salgskampagner på nyhedsbrevet.

Du skal bare huske at sørge for, at det er en fordel for den, der skrev anbefalingen.

Det kan du sikre ved at omtale kunden positivt og linke til hjemmesiden, når du sælger b2b.

Få dine første testimonials af bog eller kursus:

Spørg folk, hvad de ønsker, mens du arbejder

De allerbedste testimonials kan du sommetider få, allerede før du har opnået et eneste salg af et nyt produkt!

Hvis du planlægger en bog, et kursus eller et foredrag, kan du nemlig sagtens spørge folk undervejs, hvad de forventer sig.

Skriv ud på dit nyhedsbrev: “Jeg er ved at skrive en bog om/lave et kursus om ….. Hvilke tre spørgsmål vil du allerhelst have svar på?”

På den måde pirrer du nysgerrigheden derude og får opmærksomhed om dit nye projekt.

Samtidig sikrer du dig, at dit projekt er på rette vej.

Få testpiloter til at skrive en anbefaling

Når bogen eller kurset er næsten klar, kan du igen skrive ud på nyhedsbrevet: “Jeg søger testpiloter til min bog/mit kursus, er det noget for dig?”

Lov folk, at de får bogen eller kurset gratis imod at teste det af og skrive deres mening.

Hvis der er bare en smule liv i læserne på dit nyhedsbrev, får du sikkert mange henvendelser fra interesserede testpiloter!

Jeg har brugt metoden til mine bøger Blog dig til synlighed og salg og Planlæg kunderejser, der hjælper flere og sælger mere.

Hver gang blev jeg overrasket over, hvor mange testpiloter jeg kunne få.

Du skal dog ikke blive overrasket, hvis det kun er cirka halvdelen af de interesserede testpiloter, der nogensinde vender tilbage med en udtalelse.

Folk har travlt, så det skal du ikke tage personligt.

Sig i stedet tusind tak til dem, der skriver en anbefaling. Brug anbefalingen i din salgstekst. Gerne med et stort billede af testpiloten plus selvfølgelig et par ord om testpilotens virksomhed og et link, hvis det er b2b.

Få en tekstforfatter til at skrive en case story eller pressemeddelelse

Det kan være en rigtig god idé at få skrevet en pressemeddelelse eller case story om en vigtig kundehistorie. 

Typisk vil det være en historie, hvor virksomheden har præsteret noget særligt. 

Måske blev et problem løst på en særligt imponerende måde. Jeg skrev fx en LinkedIn-tekst for en virksomhed, som havde produceret respiratorer fra bunden på kun en uge. 

Eller måske er der brug for en case story, der fortæller, hvad virksomheden tilbyder. Det kan fx være en pressemeddelelse som den, jeg skrev for life coach Mette Dvinge. Hun har sin egen uddannelse for life coaches, og det skal folk selvfølgelig vide.

Brug testimonials så mange steder som muligt

Du skal bruge testimonials så mange steder som muligt på din hjemmeside!
Men du skal i hvert fald meget gerne have testimonials på dine vigtige salgssider og din kontakt-side.

Testimonials er ekstra vigtige på de landing pages, hvor salgsteksten skal sælge et tidsbegrænset tilbud.
Her skal siden jo gerne overbevise folk om at svinge dankortet her og nu, mens tilbuddet er der.

Det er også rigtig godt, hvis du har gode anbefalinger af de tilmeldingsgaver – freebies – du har på dit nyhedsbrev.
Det virker måske lidt overdrevet, at man ligefrem skal have anbefalinger for at få folk til at downloade en e-guide eller video for nul kroner.
Det er heller ikke sikkert, det er nødvendigt! Men det hjælper altså på antallet af tilmeldinger til dit nyhedsbrev, at du både har en god “salgstekst” og gode anbefalinger på den landing page, hvor folk skal tilmelde sig nyhedsbrevet.

Det er vigtigt, at dine testimonials springer i øjnene på hjemmesiden. Du må meget gerne have testimonials højt oppe på siden, men også i bunden, lige før folk skal klikke på købeknappen.

Glem ikke testimonials i bunden af dit nyhedsbrev og din e-mail. Det er tit her, nye læsere møder dig første gang, så fang deres interesse straks med gode kundeanbefalinger!

Louise Lamberth

 Du får: En udførlig rapport på fire-fem sider, som forklarer dig, præcis hvad du skal gøre. Jeg tjekker din hjemmeside på 13

se tilbuddet
Hvad synes du? Giv artiklen stjerner ...
[Total: 0 Average: 0]
footer .fmm { background: #3F3F41 !important; }
>