Test: Hvor mange af de 5 livsfarlige myter om webtekst tror du på?

Test: Hvor mange af de 5 livsfarlige myter om webtekst tror du på?

myter om webtekst

Gode webtekster sælger mere – og pynter på dine Googleplaceringer

Som tekstforfatter siden 2009 har jeg hård hud på skrivefingrene.
Faktisk har jeg klaret mere end 1000 tekstopgaver.

her afliver jeg de 5 livsfarlige myter om webtekst, der kan ødelægge din hjemmeside og dit salg.

Myte 1: ”Jeg har kun brug for én side på min hjemmeside”

Der tager du nok fejl! Sådan en side med én side kalder man en visitkorthjemmeside.

Der er ikke noget galt med sådan en hjemmeside. Men du må ikke forvente af den, at den leverer dig kontakter og kunder døgnet rundt.

Hvis du ønsker, at din hjemmeside skal skaffe dig kontakt med nye mennesker, der bliver til kunder, skal der flere sider og længere tekster til.

Myte 2: ”Søgeord betyder intet. Kun brugeroplevelse"

Niks! Du har fuldstændig ret i, at brugeroplevelsen gør en stor forskel for Googleplaceringerne. Hvis folk klikker, konverterer, læser og er glade for hjemmesiden, kan du regne med bedre Googleplaceringer.

Men Google er trods alt bare en hær af robotter. Og robotter tænker ikke som mennesker. Google kan ikke nødvendigvis regne ud, hvilke ord du vil op på, hvis du ikke viser det meget klart i dine tekster.

Derfor skal teksterne optimeres til Google med søgeord. Når jeg som tekstforfatter laver søgeordsanalyser, undersøger jeg, hvor mange der søger på ordene hver måned. Desuden kan jeg hjælpe dig med at se på, hvor stor konkurrencen er på et bestemt ord.  

Myte 3: ”Folk gider ikke læse en masse tekst”

Trist for dig! For webtekster er vigtige. Det er nemlig vigtigt, at dine webtekster giver folk svar på de spørgsmål, de stiller sig selv, før de (måske) køber af dig.

For i dag kan du nemlig ikke regne med, at folk ringer til dig for at få svar på deres spørgsmål om det, du sælger.

Faktisk ringer folk kun, hvis de er meget desperate efter at få løst problemet NU – eller hvis de er superinteresserede.

Ellers googler de efter svar. Og hvis de ikke finder svaret hos dig, finder de det hos din konkurrent. Så får han ordren!

Som online-tekstforfatter interviewer jeg dig om, hvilke spørgsmål folk stiller dig.

Men jeg bruger også et program til at undersøge, hvilke spørgsmål folk googler.

De spørgsmål kan jeg så svare på, når jeg blogger for dig. Så får dine mulige kunder svar. Samtidig får du den bedste chance for at få de gode Googleplaceringer.

Du kan selvfølgelig også bruge de blogindlæg på dit nyhedsbrev! 

Myte 4: ”Et flot stort billede er nok på forsiden”  

Nja … ikke helt!

Hvis du spørger mig, anbefaler jeg dig at få en god, herlig, lang søgemaskineoptimeret webtekst på din forside.

For så er det nemlig lettere for den at score gode Google-placeringer.

Hvis du hader tekst på forsiden, gør du det sværere for dig selv. Men intet er umuligt, så hvis du absolut vil undgå tekst på forsiden, har jeg et par kneb i ærmet. Nemlig optimering af billeder og logo til søgeord – og selvfølgelig interne links til din forside. Vi linker på de ord, forsiden er optimeret til.

Myte 5: ”Gode webtekster er fint nok. Jeg har ikke brug for links”

Det passer slet ikke! selvfølgelig skal du have nogle links for at få gode Googleplaceringer.

Men det er ikke sikkert, du skal have tonsvis af stærke links. Det afhænger helt af, hvilke ord du gerne vil op på.

Hvis din hjemmeside er godt optimeret, så kan fem-ti links sommetider være nok til at flytte dig mange pladser på lokale søgninger.

Få et kvarters gratis rådgivning

Jeg er klar til at hjælpe dig med søgemaskineoptimerede salgstekster og blogindlæg.

Du kan booke et kvarters gratis rådgivning. Skriv til mig i kontaktboksen, eller ring 21 96 14 02.

>