Optimer hjemmeside - scor 13 rigtige - eller dump med et brag
Tekstforfatter Louise Lamberth –  kontakt freelance tekstforfatteren
Del

Scorer du 13 rigtige? Optimer hjemmeside nu

Du kan læse artiklen på kun 2 minutter

optimer hjemmeside

Aktion Optimer hjemmeside! Begynd med en lyntest

Sælger du for lidt fra din hjemmeside – og er du i tvivl om hvorfor? Så optimer din hjemmeside.

Tag lyntesten her nu – og giv din hjemmeside 1 point for hvert JA!

 1. Hver side på din hjemmeside handler om 1 (eller 2 nært beslægtede) emner

2. Alle salgssider og de fleste blogindlæg er skrevet efter en søgeordsanalyse – og hver side har en unik title og metadescription. Især når det drejer sig om salgssiderne, er søgeordsanalysen vigtig. Det er ikke nok bare at tage de ord, der er mest populære online!

3. Din hjemmeside er responsive – det gør Google glad og tiltrækker flere læsere. 

Du skriver tekster, der sælger varen – og gør Google glad

4. Webtekster og billeder viser klart, hvad du sælger – og hvilket problem dine varer eller ydelser løser for kunden

5. Hjemmesiden styrker virksomhedens troværdighed – CVR-nummer, telefonnummer, mail og fysisk adresse står tydeligt i bunden af alle sider, og der er en om-side med beskrivelse af virksomheden.
6. Teksterne er skrevet direkte til kunden i du-form – og der er calls to action i teksten, fx: Bestil her – Kontakt mig – Se udvalget – Få hjælp nu – Få nyhedsbrev med rabatter og særtilbud.

Blog – Skriver du blogindlæg, der vækker kundernes nysgerrighed?

7. Du har en blog, hvor du skriver om kundernes problemer – og hvordan du kan hjælpe med at løse dem. Bloggens formål nummer 1 er ikke salg – men at skabe nysgerrighed og lokke læserne til at tilmelde sig nyhedsbrevet.

8. Din blog ligger PÅ din hjemmeside – det gør Google glad og gør det nemmere for kunderne at se dine varer og ydelser.

9. Bloggen er let at få øje på, når man kommer ind på hjemmesiden. Bloggen er forbundet til sociale medier, så folk har mulighed for at dele og kommentere blogindlæg. Læserne kan også kommentere direkte på bloggen – og komme i snak med dig og hinanden. 

Du sender nyhedsbreve, der løser problemer

10. Nyhedsbrevet fremhæves med pop up eller hellobar – men du henviser også til nyhedsbrevet i dine webtekster! Ellers kan du gå glip af tilmeldinger, for mange har popup-blocker.
Nyhedsbrevet har en underside på hjemmesiden, som KUN handler om fordelene ved at få nyhedsbrevet – og opfordrer til at tilmelde sig.

11. Det er let at tilmelde sig nyhedsbrevet – og det er nemt for kunden at se, hvad fordelen er ved at få nyhedsbrevet. Det er lige så let at afmelde sig.

12. Du giver en velkomstgave til dem, der tilmelder sig. Gaven kan være rabat, gratis porto på første bestilling, en e-bog med tips, et e-mailkursus – en video, invitation til webinar eller møde. Det vigtigste er, at gaven er relevant for dem, DU gerne vil sælge noget til – og ikke for alle mulige andre.

13. Du skaber hele tiden links – og skaffer trafik til din hjemmeside, så du får flere tilmeldte på nyhedsbrevet. 

Mindre end 13 rigtige? Start aktion Optimer hjemmeside!

Så kan du optimere din hjemmeside, så den sælger bedre.
Men selvom testen er lynhurtig, tager forandring måske lidt mere tid.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og bliv klogere på online markedsføring nu – og kontakt mig, hvis du får brug for hjælp – jeg har skrevet for virksomheder siden 2009.

PS: Jeg skriver gerne dine webtekster – læs mere her!

>