• Home
  • Blog
  • Test: Kan DIN hjemmeside sælge meget mere? Optimer hjemmeside nu

Test: Kan DIN hjemmeside sælge meget mere? Optimer hjemmeside nu

Aktion Optimer hjemmeside! Begynd med en lyntest

Sælger du for lidt fra din hjemmeside – og er du i tvivl om hvorfor? Så optimer din hjemmeside. Tag lyntesten her nu – og giv din hjemmeside 1 point for hvert JA!

  • Hver side på din hjemmeside handler om 1 (eller 2 nært beslægtede) emner. Det gør det nemt at finde rundt på siden både for mennesker og Google!
  • Alle salgssider og de fleste blogindlæg er skrevet efter en søgeordsanalyse - og hver side har en unik title og metadescription. Det er ikke nok bare at tage de ord, der er mest populære online! 
  • Din hjemmeside er responsive. Det betyder, at den fungerer godt på små og store skærme. Samtidig er den hurtig. Det gør Google glad og tiltrækker flere læsere.
  • Du skriver tekster, der sælger varen – og som er optimeret til Google. Webtekster og billeder viser klart, hvad du sælger – og hvilket problem dine varer eller ydelser løser for kunden.
  • Hjemmesiden styrker virksomhedens troværdighed: CVR-nummer, telefonnummer, mail og fysisk adresse står tydeligt i bunden af alle sider, og der er en om-side med beskrivelse af virksomheden.
  • Salgsteksterne er skrevet direkte til kunden i du-form – og der er calls to action i teksten, fx: Bestil her – Kontakt mig – Se udvalget – Få hjælp nu – Få nyhedsbrev med rabatter og særtilbud.
  • Du har en blog, hvor du skriver om kundernes problemer – og hvordan du kan hjælpe med at løse dem. Du bruger programmer til at finde ud af, hvad folk googler online, så du kan svare på det på din blog. Bloggens formål nummer 1 er ikke salg – men at skabe nysgerrighed og lokke læserne til at tilmelde sig nyhedsbrevet.
  • Din blog ligger PÅ din hjemmeside – det gør Google glad og gør det nemmere for kunderne at se dine varer og ydelser. Bloggen er let at få øje på, når man kommer ind på hjemmesiden. Bloggen er forbundet til sociale medier, så folk har mulighed for at dele og kommentere blogindlæg. Læserne kan også kommentere direkte på bloggen – og komme i snak med dig og hinanden.
  • Du sender nyhedsbreve, der løser problemer. Nyhedsbrevet fremhæves med pop up eller hellobar – men du henviser også til nyhedsbrevet i dine webtekster! Ellers kan du gå glip af tilmeldinger, for mange har popup-blocker.
  • Nyhedsbrevet har en underside på hjemmesiden, som KUN handler om fordelene ved at få nyhedsbrevet – og opfordrer til at tilmelde sig.
  • Du bruger et professionelt mailsystem, fx Mailchimp, Ubivox, Easyme eller Simplero. Derfor er det let at tilmelde sig nyhedsbrevet – og det er nemt for kunden at se, hvad fordelen er ved at få nyhedsbrevet. Det er lige så let at afmelde sig - og du har styr på privatlivspolitik.
  • Du giver en velkomstgave til dem, der tilmelder sig. Gaven kan være rabat, gratis porto på første bestilling, en e-bog med tips, et e-mailkursus – en video, invitation til webinar eller møde. Det vigtigste er, at gaven er relevant for dem, DU gerne vil sælge noget til – og ikke for alle mulige andre.
  • Du skaber hele tiden links - både udefra til din hjemmeside og interne links mellem siderne på din hjemmeside. Samtidig skaber du trafik til din hjemmeside, så du får flere tilmeldte på nyhedsbrevet. 

Skal jeg hjælpe dig med aktion Optimer hjemmeside?



Jeg skriver dine salgstekster, blogindlæg og nyhedsbreve.


Du kan selvfølgelig også bestille hjælp til lige præcis de tekster, du ønsker. 

Kontakt mig og få et kvarters gratis rådgivning. 

Læs artikler i kategorien: 
Læs om hjemmesidens opbygning

Vigtig viden