Tekstforfatterpriser

Her kan du se eksempler på mine tekstforfatterpriser, oversættelsespriser og priser på teknisk hjælp.
Du er altid velkommen til at kontakte mig og få en pris på netop din opgave. 


Skriv til mig: tekstfokus@tekstfokus.dk
Ring: 21 96 14 02

Louise Lamberth, tekstforfatter siden 2009, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper, certificeret seo content writer og e-mail marketing writer. 
Godkendt SMV:Digital rådgiver.


Få hjælp til tekst og teknik 

Jeg hjælper dig, som er soloselvstændig eller ejer en mindre virksomhed. 
Her kan du se en prisoversigt.
Du er velkommen til at booke en rådgivning i min kalender. Første rådgivning koster ikke noget - og du får svar på alle dine spørgsmål.

Ydelser

Jeg kan hjælpe dig med: 

  • Rådgivning om valg og markedsføring til den rigtige kundetype
  • Svar på alle de spørgsmål, du har om din markedsføring
  • SEO-tekstforfatning og søgeordsanalyse
  • Tekstforfatning af nyhedsbreve
  • Oversættelse af tyske, engelske, svenske og norske tekster til dansk
  • Korrektur 
  • Linkbuilding 
  • Opsætning af tekst i Wordpress, Mailerlite, Simplero og EasyMe. 

Hvordan sker betaling?
Du bestemmer selv, hvordan du vil betale:
Projektpris: Du får et tilbud på opgaven og betaler efter levering. Velegnet til dig, som vil have en opgave løst nu.
Klippekort: Du betaler klippekortet forud og får derfor rabat. Velegnet, når du har brug for hjælp nu og da.
Abonnement: Du betaler abonnement på et bestemt antal timer hver måned. Velegnet, når du har opgaver løbende og vil have en ekstra god pris.
Med abonnement og klippekort har du altid hjælp ved hånden. Hvis du har spørgsmål, booker du bare en tid i min kalender, så er jeg klar til at hjælpe dig.
Med et abonnement får du også mest muligt ud af min hjælp. For når jeg kender din virksomhed godt, kan jeg løse opgaverne hurtigere.
Abonnementet løber, til du opsiger det. Det kan du gøre med ét klik i mit betalingssystem. 

3 timer om måneden

1647 kr. plus moms


Ingen binding

Ubrugte klip
overføres til næste måned.


Abonnementet kan opsiges med et klik.

Bestil abonnement

10 timer om måneden

4990 kr. plus moms


Ingen binding

Ubrugte klip
overføres til næste måned.


Abonnementet kan opsiges med et klik.

Bestil abonnement

15 timer om måneden

6750 kr. plus moms


Ingen binding

Ubrugte klip
overføres til næste

måned




Abonnementet kan opsiges med et klik.

Bestil abonnement



20 timer om måneden

7600 kr. plus moms


Ingen binding
 

Ubrugte klip
overføres til næste

måned




Abonnementet kan opsiges med et klik.



Bestil abonnement


Klippekort: 5 timer

3245 kr. plus moms


Bestil klippekort

Klippekort: 10 timer

5800 kr. plus moms


Bestil klippekort 

Klippekort: 15 timer

7500 kr. plus moms


Bestil klippekort

Klippekort: 20 timer

9000 kr. plus moms


Bestil klippekort

Tekstforfatterpriser - få et overblik her

Du kan nedenfor se eksempler på, hvor lang tid opgaver anslået tager. Det er selvfølgelig kun vejledende. Kontakt mig gerne og få et tilbud på netop din opgave.

5 brochureartikler

Anslået 20 timer

  • Kundeinterview
  • Planlægning af interview
  • Onlineresearch
  • Telefoninterview
  • Tekstforfatning
  • Godkendelse hos de interviewede
  • En slutkorrektur
Pressemeddelelse

Anslået 5 timer

  • Kundeinterview
  • Rådgivning om vinkling samt medievalg
  • Onlineresearch
  • Tekstforfatning
  • Slutkorrektur
  • Råd om udsendelse
  • Medieliste kan  tilkøbes
Blogindlæg

Anslået 2,5 timer for 500 ord

Jo bedre, jeg kender virksomheden - jo hurtigere går det

  • Kundeinterview
  • Rådgivning om valg af emner baseret på de spørgsmål, folk googler
  • Valg af søgeord
  • Tekstforfatning
  • En redigering efter kundens ønsker
  • Slutkorrektur
5 nyhedsbreve

Anslået 8 timer

  • Kundeinterview
  • Skriftligt oplæg til mailserien
  • Tekstforfatning
  • En redigering efter kundens ønsker
  • En slutkorrektur

"Tiltalende tekster og værdi for pengene"


"Tusind tak for alle de brugbare råd og de super tiltalende tekster til min hjemmeside. Jeg er virkelig glad for, at jeg er blevet henvist til dig!!! Hos dig får man virkelig værdi for pengene."

Mariann Verebely
Kunstterapeut,
 Art4life.dk

"Spændende og inspirerende bidrag"


Mange tak for hjælpen og dit bidrag i forbindelse med tilblivelsen af min anden bog At samle på Stel”. Dit bidrag og viden har været spændende og inspirerende for mig personligt. 


Elsemarie Døssing  

"Simpelt og letforståeligt"


"Jeg synes, det er rigtig godt ramt. Det meste er rigtig fint."

Carina hjælper virksomheder med at få styr på ESG. Jeg hjalp hende med webtekst.

Carina Hedemark, ESG Management

Tekstforfatterpriser - hvad koster tekstforfatning egentlig?

Prisen på tekster varierer utrolig meget. I dette indlæg forklarer jeg, hvornår skribenten er alle pengene værd - og hvornår du kan spare på tekst.

En tekstforfatter kan skrive artikler, blogindlæg, pressemeddelelser og søgemaskineoptimerede webtekster, der bringer din virksomhed frem i lyset.


Hvem bliver tekstforfattere?

Tekstforfatter er en ubeskyttet titel, som enhver kan skrive på visitkortet.

Mange har en uddannelse fra universitet, handelshøjskole eller Dansk Journalisthøjskole bag sig. Andre er selvlærte.

Selv er jeg cand.mag. Jeg bærer titlen ”tekstforfatter” med ærbødighed - og jeg tog den først til mig, da jeg havde skrevet til virksomheder i flere år.


Hvor ligger tekstforfatterpriser typisk?

Svaret på det spørgsmål er, at det kommer helt an på dine forventninger til erfaring, uddannelse og serviceniveau.

Vil du have en erfaren tekstforfatter med uddannelse og erfaring, ligger prisen typisk fra 500-1500 kroner plus moms i timen.

Hvis du kan bruge en selvlært skribent uden den helt store erfaring, kan du slippe med at betale en meget billig – sommetider for billig – tekstforfatter.

De freelance skribenter, der tager meget lave priser, er typisk studerende uden den helt store skriveerfaring.


Vælg en dygtig tekstforfatter til den rigtige pris

Det er altså meget forskelligt, hvad du får for pengene, når du vælger tekstforfatter.

Jeg vil anbefale dig at overveje tre ting, før du vælger den, der skal levere dine tekster:

  •  Er teksten meget vigtig for dig?
  • Kan du selv vurdere en teksts kvalitet - herunder det sproglige niveau?
  • Er der tale om en webtekst, som du gerne ser pænt placeret i en Googlesøgning? Hvis ja - kan du selv lave en søgeordsanalyse?

Kan det betale sig at spare på tekstforfatning?

Jeg anbefaler dig at vælge en erfaren tekstforfatter, hvis teksten er meget vigtig, og hvis du er usikker på, hvordan man vurderer tekstens kvalitet. Det samme gælder, hvis du ønsker rådgivning om søgeord eller markedsføring af din virksomhed.

For at kunne vurdere tekstens kvalitet skal du kunne svare på:

  • Opfylder teksten sit formål, fx at være sælgende eller informativ?
  • Er teksten godt struktureret og velskrevet?
  • Er teksten søgemaskineoptimeret - og er der calls to action de rette steder?
  • Er der valgt de rette søgeord, hvis det er en SEO-tekst?

Hvis du vælger at spare, skal du være forberedt på selv at lave en søgeordsanalyse. Måske skal du også luge eventuelle sprogfejl ud. Der er - naturligt nok - en risiko ved at gå efter lavere tekstforfatterpriser.


Hvornår er en erfaren tekstforfatter alle pengene værd?

En erfaren onlineskribent kan hjælpe dig med at finde de søgeord, som dine kunder leder efter. Det bringer dit website højere op i søgemaskiner som fx Google.

Men bemærk, at det normalt ikke er nok at skrive søgemaskineoptimeret. Der skal linkbuilding og engagement på sociale medier til, hvis dit website skal ranke godt ved en Google-søgning.

Du kan forvente, at en erfaren professionel skribent kan rådgive dig om, hvordan teksterne skaffer virksomheden synlighed online og offline.

En erfaren tekstforfatter har typisk også en større viden om målgrupper og researcher grundigere, før skrivearbejdet går i gang.

Nogle tilbyder også gratis kurser, foredrag, webinarer eller nyhedsbreve med gode råd. Det forklarer de højere priser på tekstforfatning - og den viden, der ligger bag, gør teksterne alle pengene værd.


Få 30 min. gratis rådgivning hos en erfaren tekstforfatter

Kontakt mig og få en gratis og selvfølgelig helt uforpligtende snak om lige præcis din opgave. Du får mine bedste råd og et godt tilbud på tekst eller rådgivning.


Tekstforfatterpris – hvilken model skal du vælge?

Fordelene ved en freelance-tekstforfatter er mange!
Du kan få en tekstforfatter med stor kompetence og erfaring, når du har brug for det.
Samtidig undgår du en masse administration - og du betaler kun for den tid, opgaven tager.
Til gengæld kan det være en smule uoverskueligt at finde ud af, hvad en tekstforfatter koster – og hvem du bør vælge. 

Jeg har listet en række typiske betalingsmodeller for freelance-tekstforfattere.
Typisk afregnes tekstforfatterpris enten per ord, på faktura, som projektpris eller på klippekort. 
Selv er jeg tilhænger af en helt femte model. Nemlig abonnement. 

Alle betalingsmodellerne har selvfølgelig fordele og ulemper. Her kan du se, hvad du skal overveje. 


Tekstforfatter-pris per ord
Nogle tekstforfattere tager en pris per ord. For dig som kunde kan det være en tryghed, at du ved, præcis hvad du betaler per ord. Men alligevel vil jeg ikke anbefale den model, medmindre du meget nøje aftaler, hvad der skal stå i teksten – og hvor lang den skal være.

For antallet af ord siger ikke meget om tekstens kvalitet.
En tekst kan være usandsynligt lang, fordi tekstforfatteren har stoppet den med fyldord. Men det er ikke fyldord, der gør teksten god. Nærmest tværtimod!
Samtidig betaler du jo ingenting for research, redigering og korrektur, hvis du aftaler en tekstforfatterpris per ord. 
Med en tekstforfatterpris per ord kan det være fristende at sjuske med research, redigering og korrektur – og det er du ikke tjent med. 


Klippekort
Klippekort har flere fordele for dig som kunde.
Du får nemlig rabat, fordi du betaler forud.
Samtidig kan du altid bede tekstforfatteren ændre teksten eller løse en ny opgave.
Du har overblik over forbruget, fordi du får besked om, hvor lang tid hver opgave har taget.
Ulempen er selvfølgelig, at du måske betaler forud for nogle timer, du måske ikke skal bruge lige nu.

Du skal samtidig være opmærksom på at få brugt klippekortet, da det oftest udløber efter et år.
Men til gengæld kan du spare tid, fordi du ikke skal diskutere tekstforfatterpriser, hver eneste gang du skal have løst en lille opgave. Hvis du køber klippekort af din tekstforfatter, er det en god ide at tjekke, hvad tekstforfatteren skriver om tidsforbrug. 
Du skal selvfølgelig vælge en tekstforfatter, som du har tillid til. Men det er alligevel rart, hvis tekstforfatteren bruger en time tracker og sender dig en oversigt over tidsforbruget. Jeg bruger selv Manic Time. 


Tekstforfatter - fastansat
Fastansættelse kan være en stor fordel for både virksomheden og freelance-tekstforfatteren, hvis du har brug for stabil hjælp i en periode. Med en fastansættelse kan du være sikker på, at tekstforfatteren har tid til at løse opgaverne.
Til gengæld skal du selvfølgelig også have planlagt forløbet, sådan at du faktisk er klar med de opgaver, der skal løses.


Projektpris og fakturabetaling
En aftale om faktura gør det selvfølgelig ekstra nemt og hurtigt at bestille.
Til gengæld kan det være en god idé at bede tekstforfatteren om et tilbud, så du ved, hvad du kan forvente at betale.
I nogle tilfælde kan det være svært at vide, præcis hvor lang tid en opgave tager.
Men hvis tekstforfatteren ikke vil give en cirka-pris, bør du overveje, om du har fundet den rette freelancer til opgaven.


Tekstforfatter-abonnement: Få en tekstforfatter på deltid - uden ulemperne
Jeg er selv rigtig glad for min abonnementsløsning. For når jeg arbejder for dig hver måned, kan jeg meget bedre følge resultaterne.
For dig betyder et abonnement, at du får mere ud af min hjælp. For efterhånden som jeg lærer din virksomhed at kende, kan jeg løse opgaverne lidt hurtigere. 
Du slipper for alt bøvl og besvær med at aftale tekstforfatterpriser og betale fakturaer. Dit abonnement bliver betalt helt automatisk forud, indtil du opsiger det. Du behøver ikke forklare mig, hvorfor du opsiger - selvom jeg selvfølgelig gerne vil vide det. 
Samtidig ved du altid, at jeg har tid i kalenderen til din opgave. Og hvis du ikke har brug for hjælp i en måned eller to, bliver timerne bare overført til næste måned. 
Netop fordi jeg synes, at et abonnement har mange store fordele for både mig og mine kunder, får du ekstra gode priser på mine abonnementer. 
6 ting, som er endnu vigtigere end tekstforfatterpris
Selvom tekstforfatterpris selvfølgelig er vigtigt, er kvaliteten af arbejdet selvfølgelig vigtigere! Derfor er det vigtigt, at du ikke bare hyrer den skribent, der ser ud til at have den laveste tekstforfatterpris.

Her er 6 ting, du skal tjekke, før du vælger en tekstforfatter. 
- Uddannelse
De fleste dygtige tekstforfattere har en universitetsuddannelse eller en journalistisk baggrund.
Sådan en uddannelse er garanti for skriveerfaring. Men selvom det er en rigtig god begyndelse, er det ikke i sig selv en
garanti for, at du har fundet en god tekstforfatter.
Kommerciel tekstforfatning kræver andre kompetencer, end man får ved at skrive artikler eller afhandlinger.

- Viden om kundemålgrupper
Evnen til at forstå en kundemålgruppes behov og finde den rigtige sprogtone er én af tekstforfatterens absolut vigtigste kompetencer. Det kræver viden og erfaring. Jeg har selv løst over 1300 tekstopgaver for virksomheder, primært konsulenter, der lever af viden – eller ydelser baseret på viden. Derfor kender jeg sprogtonen til forskellige kundemålgrupper. Desuden er jeg certificeret specialist i Emotionelle Kundetyper. Det betyder, at jeg har gennemgået en seks måneder lang uddannelse i, hvordan virksomheder kan målrette markedsføringen til den ønskede kundetype.

- Viden om opbygning af salgstekst, blogindlæg og nyhedsbreve
En professionel tekstforfatter ved, hvordan tekst skal opbygges, for at de skaber den rigtige reaktion hos læseren.

 
- Viden om seo
En onlinetekstforfatter skal selvfølgelig vælge Google søgeord med mange månedlige søgninger – og lav konkurrence.
Som erfaren tekstforfatter til hjemmeside bruger jeg selvfølgelig programmer til at lave en søgeordsanalyse og vælge fokussøgeord og underordnede søgeord til dine webtekster.

- Lydhørhed
Lydhørhed kan ikke måles – men den er vigtig!
Derfor bør du aldrig hyre en tekstforfatter til et fast samarbejde, før I har talt sammen.
Selvom du har fundet en rigtig god skribent, skal du have en god fornemmelse, når du afslutter telefonsamtalen.

Det er faktisk vigtigere end at finde en billig skribent.


- Andre kompetencer, du har brug for
Foruden tekstforfatning har du måske også brug for hjælp til at sætte teksten op i Wordpress, Simplero, EasyMe eller Wix?
Måske har du også brug for, at tekstforfatteren optimerer title og metabeskrivelse i din hjemmesides admin-panel - og optimerer billederne til Google?
Det er ingen selvfølge, at tekstforfatteren kan hjælpe dig - så husk at spørge!
Jeg tilbyder selv at løse alle de nævnte opgaver. Det gør livet nemmere for mine kunder. 


Dårlige tekster langt dyrere end høje tekstforfatterpriser
Gode tekster er vigtigere, end de fleste tror! Men du forstår nok værdien - ellers ville du ikke søge efter tekstforfatter-priser online
. På nettet er troværdige seotekster én af de vigtigste faktorer for at få gode Googleplaceringer. Det kan være afgørende for salget - for langt de fleste klikker på ét af de øverste søgeresultater.
Men offline salgstekster, brochuretekster og pressemeddelelser er selvfølgelig lige så afgørende for virksomhedens salg.


Få en telefonrådgivning for 0 kroner

Det koster ikke en øre at blive meget klogere på, hvordan jeg kan hjælpe dig.
Du er velkommen til at booke en aftale i kalenderen. Du får mine bedste råd - og du bliver klog på, hvordan jeg kan hjælpe dig.


Spørgsmål om mine ydelser og tekstforfatterpriser
"Hvordan foregår vores samarbejde?"
Når du bestiller tekstforfatning hos mig første gang, interviewer jeg dig.
Det hjælper mig med at få de oplysninger, som sikrer troværdige tekster, der gør din virksomheds ideelle kunder trygge ved at handle netop i din virksomhed. Som uddannet specialist i Emotionelle Kundetyper kan jeg nemlig trække på forskningsbaseret viden om, hvilken kundetype din virksomhed bedst kan sælge til - og hvad der får kundetypen til at købe af din virksomhed. Jeg kan derfor ikke bare hjælpe dig med tekster, men også med valg af farver, fonte, billeder og grafik, der matcher kundetypen.


"Jeg er min egen tekstforfatter, men har brug for hjælp?"

Vil du faktisk allerhelst skrive dine egne tekster til hjemmeside, nyhedsbreve, blogindlæg, white papers og pressemeddelelser?
Så kan du booke en kundetyperådgivning om valg af Emotionel Kundetype. Når rådgivningen er slut, ved du, præcis hvilke salgsargumenter der skal være i teksterne - og hvilken
tone of voice der vil passe. Du ved også, hvilke sociale medier virksomheden bør markedsføres på - og hvilke farver, fonte, billeder og grafiske elementer der vil matche kundetypen.


"Kan du hjælpe med oversættelse?"
Du kan også få hjælp til redigering, korrektur og oversættelse.
Jeg er ikke bare tekstforfatter - jeg har også mangeårig erfaring med redigering, oversættelse og korrektur af andres tekster. Du er altid velkommen til at få et tilbud på tekstarbejde.


En fast ekstern tekstforfatter bliver mere værd i længden.
Loyalitet betaler sig, når du hyrer en freelance tekstforfatter.
Når du indleder et samarbejde med en copywriter, skal du afsætte lidt tid til en samtale om din virksomhed.
Men til gengæld får du tekster, der kan hjælpe dig med at sælge til nye kunder - og fastholde de nuværende trofaste kunder.


Har du brug for hjælp?
Book en tid i kalenderen - den første rådgivning koster ingenting. Jeg er lokal tekstforfatter i Slagelseområdet
 
- men hjælper selvstændige i hele Danmark.

>