• Home
  • Blog
  • Spørger du nu dumt igen? Det gør jeg, før jeg skriver webtekst!

Spørger du nu dumt igen? Det gør jeg, før jeg skriver webtekst!

Før jeg skriver, interviewer jeg dig om din virksomhed. Det sikrer tekst til hjemmeside, som ikke bare er en tynd kop te!

 

Det gør jeg. Spørger dumt. Og det er forresten en stor fordel for dig. For kan du for eksempel svare på det her spørgsmål: Hvad er ligheden mellem en tekstforfatter og en tepose? Nå, så tænk lige over det. Men hvad så med det her: Har du styr på dine webtekster? Ja – nej eller måske?

Nå, men her kommer jeg vadende ind i billedet med mine dumme spørgsmål. Som tekstforfatter skriver jeg nemlig for virksomheder i mange brancher. Før jeg skriver, stiller jeg dumme spørgsmål om dine produkter eller ydelser – hvad du lægger vægt på – hvorfor kunderne skal vælge DIG og ikke din konkurrent.

Lige nu har jeg et par ekstra dumme spørgsmål

Har kunderne har svært ved at forstå, hvorfor de skal købe dine produkter eller ydelser?

Eller skal de ligefrem læse din tekst 2-3 gange for at finde ud af, hvad du faktisk sælger? (Du tror det ikke, men sådan skriver mange faktisk)

Har du ikke skænket Google en tanke, mens du skrev? 

Eller har du helt styr på webtekst?

Alle produkter eller ydelser introduceres i krystalklare ord allerede øverst på forsiden.

Alle navne på produkter og ydelser linker fra forsiden til en underside med nærmere beskrivelse, gode salgsargumenter og link til kontaktformular.

Hver eneste side er skrevet med fokus på et-to nøgleord eller nøgleordsudtryk, der er udvalgt efter nøgleordsanalyse.

Hver side har en søgemaskineoptimeret title og en beskrivende og sælgende metadescription.

Øverst på alle websitets sider finder kunderne need to know-informationer – længere nede på siden kan de læse det, der er nice to know.

Allernederst på siden gentages de vigtigste salgsargumenter, og siden slutter med et call to action – kontakt mig – vælg din favorit – læs mere …

Alle tekster til hjemmesiden er logisk inddelt i afsnit med overskrifter, der vækker interesse og frister til at læse mere.

7 glade smileyer og 0 huller?

Tillykke – så skal du bare have styr på teknikken!

Læs SEO-nørd Emil Sørensens gæsteblogindlæg Graver du din egen grav? og få has på SEO-fejl, der kan ødelægge alt dit gode arbejde med teksterne.

Føj, for en tynd kop te

Nå, nu glemte jeg at fortælle dig ligheden mellem en tekstforfatter og en tepose: tid. Jo hurtigere det går, jo tyndere bliver teen.

Og teksten! (Min kæreste påstår, at både teen og tekstforfatteren er bitre. NEJ – det er IKKE det rigtige svar – i hvert fald ikke hver dag).

Har du spørgsmål eller kommentarer? Skyd bare – hvis jeg ikke kan svare, kender jeg nok en, der kan.

 

 

Læs artikler i kategorien: 
Lær teksttrick og salgspsykologi

Vigtig viden