Få en bid af kagen med søgemaskineoptimering

søgemaskineoptimering

Har du fundet mig på Google?

Har du fundet mig på Google? Så er det ikke noget tilfælde – tværtimod. Det skyldes søgemaskineoptimering.
Mit website ligger nemlig blandt de øverste på mange af mine søgeord lige nu. Men kun fordi jeg arbejder med søgemaskineoptimerede webtekster, blogindlæg og linkbuilding.

Det skulle du også gøre, fordi:

– Langt de fleste søgninger efter virksomheders produkter og ydelser begynder på Google.
– Over 30 % af de købeglade forbrugere, der klikker på et organisk søgeresultat, klikker på det øverste.
De organiske søgeresultater er dem, du skal arbejde dig til med gode tekster og linkbuilding – ikke de ofte hundedyre Google Adwords-annoncer!
Derfor: Du kan sælge mere, hvis du kan lægge dig deroppe i toppen af Google, hvor kunderne klikker!

Derfor: Optimer din hjemmeside til Google

Det betyder, at:

1. Din hjemmeside skal være teknisk i orden.

Det er jeg ikke ekspert i, men jeg kender folk, der er, og du må gerne spørge mig!

2. Din hjemmesides tekster skal være i orden:

De skal skrives efter en søgeordsanalyse
Søgeordene skal placeres rigtigt i teksten
Allervigtigst skal teksterne selvfølgelig være velskrevne, gode og interessante.

3. Din hjemmeside skal interessant for mennesker og søgerobotter

Det bliver den, når der kommer nye interessante tekster.
Derfor kan jeg anbefale dig at få nogle gode menneskevenlige og Google-optimerede salgstekster – og også meget gerne en virksomhedsblog.
Min egen blog løftede over en periode mit website + 100 pladser – altså 10 hele sider – på vigtige søgeord.
Og jeg skriver altså ikke hver dag, men måske nærmere en gang om måneden på bloggen!

Derfor laver du ikke søgemaskineoptimering

Lad mig gætte. Nu siger du:

”Jeg vil gøre kunderne glade – ikke Google”

Så skal du i gang med at optimere din hjemmeside til Google!
Der er nemlig ingen forskel: Google elsker hjemmesider, som mennesker reagerer positivt på ved at klikke, læse, linke og tilmelde sig nyhedsbrevet.

”Jeg er på Facebook og LinkedIn”

Der er absolut intet galt med markedsføring på sociale medier, men det er ikke en god idé at nøjes med det!
Det bliver nemlig hele tiden sværere at tiltrække trafik fra sociale medier af én eneste grund:
There is no such thing as a free lunch.
Eller med andre ord: Sociale medier er pengemaskiner.
Eksempel: Facebook ved, at små virksomheder elsker Facebook, og det vil de tjene penge på.
Derfor har de meldt ud, at de nu vender tilbage til Facebook Zero.
Altså et Facebook, hvor mødet med venner og familie er i fokus … og ikke en strøm af virksomhedsupdates.
Det betyder, at Facebook som tommelfingerregel ikke viser dine firmaopslag til så mange som før.
Medmindre du vil betale for annoncer, selvfølgelig.
Det kan jeg sagtens anbefale dig. Men gratis er det bestemt ikke – og du ved aldrig, hvornår prisen stiger!
Til gengæld koster det ikke noget at ligge i toppen af Google med gode tekster og gode indgående links.

”Alle kan jo ikke ligge i toppen”

Nej, det kan vi ikke – ikke på de samme ord! Men det er ikke nogen god grund til at droppe søgemaskineoptimering.
Du kan nemlig tit finde søgeord, som der  er knap så mange søgninger på som de mest populære ord i din branche.
Men hvor konkurrencen om at komme på side 1 også er meget mindre.
Så skal du selvfølgelig gå efter at komme op på de ord, så du også kan få en bid af trafikken.
For det er bare sjovere at spise en lille kage ALENE end at se på, at seo-stærke konkurrenter spiser en stor kage, som dit lille website ikke kan få fingrene i.

“Det er for svært at komme op”

Måske. Men det kommer helt an på, hvilke søgeord du gerne vil op på. Hvis du fx gerne vil op på en lokalsøgning som “gartner i Odense”, så er det måske nemmere, end du tror!

Få hjælp til søgemaskineoptimering

Vil du også have en bid af trafikken på Google? Selvfølgelig vil du det!
Jeg kan hjælpe dig med søgeordsanalyse, hvis du helst vil skrive dine tekster selv.
Men jeg kan også skrive dine søgemaskineoptimerede og sælgende webtekster og blogindlæg.
Kontakt mig og få en snak om, hvordan du gør Google glad. For slet ikke at tale om kunderne!

>