Du har et nyhedsbrev, ikke? Godt.
Men du går altså glip af salg, hvis folk bare får sådan en tør besked, når de tilmelder sig:
"Tak for din tilmelding."
Du skal sende en velkomstmail
Velkomstmailen er vigtig!
Folk er nemlig allermest interesserede, når de lige har tilmeldt sig. Derfor har velkomstmailen tit den bedste åbningsrate af alle de nyhedsbreve, du sender.
Du skal bruge din velkomstmail til at skabe kontakt og vise folk, hvad du kan hjælpe med. Du kan også bruge den til at skabe salg med det samme.
Sådan skriver du en god velkomstmail
Sig tak for tilmelding til nyhedsbrevet
Du kender det sikkert! Når du har købt noget eller tilmeldt dig noget, opstår der straks en lillebitte tvivl, om det nu var en god idé.
Sådan har dine læsere det også!
Derfor skal du sende en velkomstmail, hvor du takker for tilmelding. Samtidig forklarer du, at du glæder dig til at hjælpe læseren med at nå sit mål.
Fortæl, hvem du er - og hvorfor læseren kan stole på dig
Fortæl, hvem du er fagligt.
Skriv en enkelt linje om din uddannelse og dine kompetencer. "Jeg har ti års erfaring med linkbuilding for små og store virksomheder."
Husk at sætte fokus på resultatet af det, du hjælper folk med. Du kan bruge modellen: "Jeg hjælper X med Y, så de kan nå (mål Å).
"Jeg hjælper dig med linkbuilding, så du bliver synlig på Google. Det skaber salg."
Der må meget gerne være et godt billede af dig, hvis du er soloselvstændig. Hvis du har ansatte, er der måske et billede af hele teamet.
Giv noget ekstra
Tænk over, om du har noget ekstra, du kan give i velkomstmailen.
Hvis du er konsulent, kan det være et tilbud om femten minutters telefonrådgivning. Det kan også være et tilbud om at købe et lille billigt produkt, som er nemt at forstå. Helst med en stor rabat, som folk kun har adgang til i kort tid.
Fortæl, hvad folk kan forvente
Fortæl, hvad læseren kan forvente at få i de næste nyhedsbreve.
"I de næste nyhedsbreve sender jeg dig en stribe videotips om linkbuilding."
Gør gerne nysgerrig!
"Allerede i næste mail får et tip til, hvordan kan få 10 nye links på tre minutter."
Få folk til at engagere sig
I den første mail skal du prøve at få folk til at gøre noget aktivt. Du kan som minimum opfordre dem til at følge virksomheden på LinkedIn eller Facebook. Husk at fortælle, hvilken værdi det skaber for dem.