fbpx

Skriv en bog – få manuskriptvurdering

skriv en bog

Skriv en bog! Book manuskriptvurdering og hjælp til din bog

Har du skrevet en e-bog til dit nyhedsbrev - eller måske en rigtig fagbog - der gerne skal skaffe dig kunder eller klienter?

Er du måske gået lidt i stå, fordi du er usikker på, om bogen er god nok? Så kan jeg hjælpe dig videre i teksten med en manuskriptvurdering.

Du får en ca. fem sider lang rapport om din teksts svagheder og styrker. Skrevet af mig - tekstforfatter, cand.mag., fagbogsforfatter og tidligere boganmelder.

Desuden får du en halv times rådgivning, når du har læst din rapport. 

Foruden manuskriptvurdering kan jeg hjælpe dig med rådgivning om, hvordan du skal bruge og markedsføre din bog. Du kan også bestille redigering og korrektur af bogen.

Overvejer du at få hjælp til din bog? Så kan du booke et kvarters gratis rådgivning om din bog her. Brug chatten - eller send en mail til mig: tekstfokus@tekstfokus.dk

Sådan foregår manuskriptvurdering: 

  • Du kontakter mig og får et kvarters gratis rådgivning om din bog. Det er selvfølgelig helt uforpligtende. Det sikrer dig, at du kan føle dig tryg ved at bestille din manuskriptvurdering hos mig, hvis du ønsker det. 
  • Du booker en manuskriptvurdering. Vi aftaler selvfølgelig en deadline, hvor du kan forvente at have din rapport i indbakken.
  • Jeg gennemlæser din tekst omhyggeligt og skriver kommentarer direkte i teksten - medmindre selvfølgelig du helst er fri for det.
  •  Derefter skriver jeg en rapport på fire-fem sider, som giver dig grundlag for at redigere din tekst.
  • Du modtager rapporten i din indbakke.
  • Du har nu en halv times telefonrådgivning til gode, så du kan få svar, hvis du har spørgsmål.

Hvad står der så i rapporten?

Når jeg læser din tekst, undersøger jeg en række faste punkter. Det sikrer, at du får en overskuelig rapport retur, som er nem at arbejde videre med. Jeg går nysgerrigt til opgaven og undersøger: 

  • Står det klart, hvem der skal læse bogen - og hvad de får ud af det?
  • Er overskriften lige i plet - tiltrækker den de rigtige læsere og skaber læselyst? Fortæller den, hvilken forandring det gør for dem at læse bogen?
  • Er bogen velstruktureret?
  •  Slutter kapitlerne godt - så man får lyst til at læse videre?
  • Er der gode overskrifter på kapitlerne, som pirrer nysgerrigheden og gør det umuligt at stoppe læsningen før sidste side?
  •  Hvordan er sproget - er det klart og let at læse?
  •  Bliver pointerne opsummeret - så de er til at huske?
  •  Får du forklaret, hvem du er som fagmand, og hvad du kan hjælpe med?

Hvad skal rådgivningen fokusere på?


Det bestemmer du! Jeg kan fx hjælpe dig med at finde ud af, hvordan din bog skal udgives, for at du får størst værdi ud af den: som e-bog på nyhedsbrevet, som selvudgivelse eller på et forlag.
Du kan også få vejledning i markedsføring online af din bog.

    Om mig ... 

    Min baggrund er en uddannelse som cand.mag. i litteraturvidenskab, boganmelder og tekstforfatter med mange års erfaring.

    Desuden er jeg forfatter til to bøger: Blog dig til synlighed og salg, som er udgivet på Frydenlund – og Planlæg kunderejser, der hjælper flere og sælger mere, som jeg har udgivet selv.

    Her er et par af de bogprojekter, jeg har bidraget til:

    Naked Marketing: Jeg oversatte bogen fra engelsk til dansk.

    Flere romaner for Forlaget Valeta - jeg redigerede og læste korrektur.
    Ken Brerup: flere romaner. Jeg rådgav, redigerede og læste korrektur.
    Ditte Wolff-Jakobsen: Balladen om bots - din guide til chatbots - jeg læste korrektur på bogen.

    >