• Home
  • |
  • Få første seoanalyse og rådgivning hos erfaren seo-tekstforfatter for 0 kr.

Få første seoanalyse og rådgivning hos erfaren seo-tekstforfatter for 0 kr.

Vil du have kunder, der køber fra din hjemmeside? Og spare på annoncebudgettet? Få hjælp af en erfaren seo-tekstforfatter og kundetypespecialist

Vidste du, at 29 % af alle salg begynder på nettet i dag?
Samtidig klikker langt de fleste mennesker på et af de øverste tre resultater i en Googlesøgning.
Derfor har du brug for en seo-tekstforfatter, der kan hjælpe dig til meget større synlighed - og flere trofaste kunder.
Jeg har været seo-tekstforfatter siden 2008, så jeg har leveret hundredvis af webtekster. 

Få første seoanalyse og rådgivning for 0 kr.

Sådan foregår det:
1. Book din rådgivningssamtale i min kalender
Første samtale koster kun din e-mailadresse.
I tilmeldingsformularen skriver du webadressen på din hjemmeside.

2. Jeg analyserer din hjemmeside i mit seo-program
- På aftalt dato og tidspunkt ringer jeg til dig. Under samtalen kan jeg svare dig på spørgsmål som:
- Hvor meget trafik får din hjemmeside hver måned?
- Hvilke søgeord bruger folk for at finde din hjemmeside?
- Hvilke indgående links har din hjemmeside?
- Hvordan går det med teknisk seo?
- Og ikke mindst: Hvilke seotekster bør du have - hvis du vil have bedre Googleplaceringer, mere trafik og flere kunder?
3. Samarbejde om seo
Første samtale forpligter selvfølgelig ikke til køb. Men hvis du efter samtalen beslutter, at jeg skal skrive for dig, foregår det sådan:

  • Vi aftaler, hvilke seo-tekster jeg skal skrive for dig
  • Jeg bruger mit seo-program til at beslutte, hvilke søgeord der skal indgå i teksten
  • Du får  teksterne tilsendt
  • Hvis du har ændringsønsker, vender du bare tilbage, så retter jeg til.

4. Følg seoresultaterne 

Så længe du har et aktivt klippekort hos mig, kan du altid spørge, hvordan det går min din hjemmesides Googleresultater. Jeg holder øje med resultaterne og skriver gerne tekster til dig hver måned, så du får større synlighed.


Tekst skal passe til netop dine kunder
Tekst er ikke bare tekst! Ordene og købsargumenterne skal passe til netop dine ideelle kunder.
Jeg har mange års erfaring og er uddannet cand.mag. og specialist i kundetyper. 

Det betyder, at du får seo-tekster, der matcher de kunder, du gerne vil tiltrække. 


Book din seorådgivning og rådgivning i kalenderen. Jeg ser frem til at hjælpe dig!

"Simpelt og letforståeligt"


"Jeg synes, det er rigtig godt ramt. Det meste er rigtig fint."

Carina hjælper virksomheder med at få styr på ESG. Jeg hjalp hende med webtekst.

Carina Hedemark, ESG Management

Seo-tekster er vigtige - den gule telefonbog er død
Det er vigtigt, at du ikke undervurderer værdien af synlighed på nettet. 
For nettet har som bekendt ændret vores købsadfærd fundamentalt.
Da jeg var barn, slog vi op i den gule telefonbog.
Nu googler vi som aldrig før - og ikke kun efter varer og ydelser. 
Vi googler også efter svar på spørgsmål, underholdning og gode råd om, hvordan produkter skal bruges. 

Forvent ikke, at folk spørger! Svar på spørgsmål skal stå i seoteksterne
Desværre sker det tit, at folk siger: "Jeg skal bare have nogle korte webtekster. Folk kan jo ringe og spørge."
Men hvis du tænker sådan, forventer du for meget af dine ønskekunder!
Folk ringer næppe for at få svar på spørgsmål om det, du sælger. 
Hvorfor skulle de det? De søger svarene på de hjemmesider, der ligger i top på Google.
Hvis din hjemmeside ligger der - og hvis den ellers svarer på spørgsmålene - så har du et godt grundlag for at tiltrække kunder. Hvis ikke? Ja, så springer læseren desværre bare videre til konkurrenten. 

Det er derfor, du er nødt til at have gode seo-tekster, hvis du vil gøre dig håb om synlighed og salg online.

Video: 9 tegn på, at du IKKE skal hyre den seotekstforfatter, du har talt med

Seo-tekstforfattere er der nok af. Hvorfor skulle du egentlig vælge mig?

Tak for et fornuftigt spørgsmål!

Måske fordi:

Jeg har mange års erfaring – og jeg har uddannet mig grundigt 
Faktisk har jeg skrevet for selvstændige siden 2008 – og i 2013 fik jeg eget CVR-nummer.
Desuden har jeg uddannet mig til seo content writer hos den anerkendte business blogger Jon Morrow.
Uddannelsen omfatter en teoretisk test og en praktisk test. Nemlig seo-tekstforfatning af en længere guide.

Du får seo-tekster, der matcher dine ideelle kunder
Og ja – jeg ved godt, at det skriver alle tekstforfattere.
Men det er ikke ret mange, der kan dokumentere det.
Det kan jeg, fordi jeg er certificeret specialist i Emotionelle Kundetyper.
Det betyder, at ordvalget i dine tekster appellerer til netop de kunder, du vil have.
Samtidig undgår du en masse spildtid og ærgrelser.

Du kan også få hjælp til valg af Google søgeord
Jeg skriver gerne seo-tekster med udgangspunkt de søgeord, du har valgt.
Men du behøver ikke vælge søgeord. Jeg kan nemlig også hjælpe dig med søgeordsanalyse.

Du synes godt om, at jeg er grundig
Jeg vil tro, at du lægger vægt på grundig redigering og korrektur. Det gør jeg!Kort sagt: Du vil gerne have ordentlig rådgivning og tillidsvækkende tekster til en fornuftig pris.

Skal seo-tekster stadig være dårligere, end politiet tillader? 

For nogle år siden skrev en seo-ekspert, at seo-tekster burde forbydes!
Det var jo ikke så lidt. Men det var nu også en provokation. 
Han mente nemlig bare, at alt for mange seo-tekstforfattere skrev dårlige seo-tekster.
For det eneste, der interesserede dem, var gode placeringer i en Google-søgning. 
Det betød ofte meget lange tekster, hvor søgeordene blev gentaget alt for mange gange. 
Men det var altså dengang. 

Jeg iler med svaret:

Nej, selvfølgelig skal en seo-tekstforfatter skrive gode og solide tekster, der vækker tillid.
Det er præcis den opgave, jeg har bestræbt mig på at løse, fra jeg skrev den første seo-tekst til en kunde i 2008. 

Forskellen er bare, at i dag kan Google bedre vurdere, om læserne reagerer positivt på seo-teksterne.
Det er afgørende for, om teksterne får en god placering på Google eller ej.
Det betyder, at det er slut med keyword stuffing - og med meget lange tekster, hvor samme budskab gentages mange gange. 

I dag skal du nemlig satse på noget andet. Nemlig kvalitetstekst!

Få gode seotekster i 3 trin

Trin 1: Kundeinterview med dig eller en ansat

Som seotekstforfatter interviewer jeg dig, før jeg skriver dine seotekster.

Det tager typisk en halv times tid i telefonen.

Interviewet sikrer mig, at jeg forstår din virksomhed og dine kunder ordentligt. 

Jeg stiller spørgsmål som:

  • Hvad arbejder du med, og hvilken kundemålgruppe vil du helst have?
  • Hvilken erfaring og uddannelse har du – og hvordan bruger du den til at hjælpe kunder eller klienter?
  • Hvorfor vælger kunderne netop din løsning?
  • Hvilke kunder eller klienter skal vælge dig?
  • Hvilken forandring skaber du for netop de kunder?
  • Hvilke kunder eller klienter skal hellere finde en anden samarbejdspartner?
  • Er der spørgsmål, folk altid stiller dig, før de er købeklar?
  • Er der typiske problemer i din branche, som nye kunder har oplevet hos dine konkurrenter? Hvis ja – hvad gør du for at undgå de problemer?
  • Har virksomheden et slogan?

Trin 2: Valg af søgeord og tekstforfatning

Det er vigtigt at finde netop de søgeord til seoteksten, som mange mennesker bruger. Derfor laver jeg en søgeordsanalyse, før jeg skriver dine tekster.

Hvis du allerede har fundet søgeord, må du meget gerne sende dem. Jeg skriver gerne søgeordene ind i dine tekster, så de indgår naturligt i seoteksterne.

Det er selvfølgelig vigtigt, at du har valgt gode søgeord. Men jeg skal nok fortælle dig, hvis søgeordene er for brede eller uspecifikke. Det virker nemlig ikke på Google!

Når min research er færdig, og søgeordene er valgt, er jeg skriveklar.

Nu går jeg i gang med at skrive, redigere og læse korrektur på dine tekster. Derefter modtager du dine seotekster senest til aftalt deadline.

Trin 3: Slutkorrektur

Du modtager dine tekster senest til aftalt deadline - og hvis du ønsker ændringer, vender du bare tilbage. Du skal være glad for dine søgemaskineoptimerede tekster!

Jeg kan også hjælpe dig med kundecases

Når de gode webtekster er skrevet, mangler der stadig noget meget vigtigt. Nemlig kundecases! Hvis du har kunder, der gerne vil give en udtalelse, kan interviewe dem for dig og skrive kundeudtalelsen. Læs mere om testimonials.

Hvad koster seo-tekster?

Det kommer an på, hvad du skal bruge dem til! Det skal forstås sådan, at det er meget forskelligt, hvor lang tid det tager at skrive tekst til hjemmeside - blogindlæg - tekster til webshop - og tekster til linkbuilding.

Få en snak om seotekster

Jeg svarer gerne på alle dine spørgsmål om tekster, der skaber synlighed og salg. Send mig en besked i boksen - eller skriv en mail til tekstfokus@tekstfokus.dk
Du kan også bare ringe 21 96 14 02.

5 ting, du måske slet ikke anede om Google:

  • Der er i dag mere end 8.5 milliarder Googlesøgninger. Om måneden? Niks - om dagen!
  • Langt de fleste mennesker klikker på én af de 3 øverste placeringer i en Google-søgning.
    Det øverste søgeresultat får typisk cirka 38 % af klikkene.
  • Google hed oprindeligt BackRub - ja, det passer altså!
    Google hed Backrub, fordi gode backlinks var – og er – meget vigtige for placeringen i Googles søgeresultater. Men navnet var måske lige pjattet nok for investorerne – så BackRub blev omdøbt til Google.
  • Googles logo er blåt, gult, rødt og grønt. 
    De glade børnefarver skyldes, at da Google blev etableret, fyldte data kun ti 4 GB harddiske.
    Harddiskene stod på Standford University i et opbevaringsystem, som var bygget af LEGO-klodser. 
    Det var praktisk, for LEGO-møblet kunne let udvides. 
    I dag har Google mere end 100 millioner GB. LEGO-opbevaringskassen er droppet. 
    Men farverne består i Googles logo.  
  • Du kan booke en rådgivning hos en erfaren seo-tekstforfatter. Nemlig mig!
    Book i kalenderen, så fortæller jeg dig, hvordan din hjemmeside kan få optur på Google. 
    Første rådgivning koster dig ikke en øre. Og bare rolig - jeg plager dig ikke med sælgeropkald bagefter.

7 tips, der styrker effekten af seotekster

Har du husket kundeudtalelser?

Dine ydelser eller produkter er sikkert fantastiske. Men ligegyldigt hvor gode seoteksterne er, skal du have kundeudtalelser på din hjemmeside.
Det er faktisk uhyre vigtigt, for at folk tør købe af dig.
Det bliver kun endnu vigtigere, hvis du sælger noget, som det kræver en særlig tillid at købe.
Det kan fx være, du sælger dyre ydelser eller produkter.
Men det kan også være, du sælger noget, som kræver en særlig tillid til din person og faglighed – fx konsulentbistand eller psykologhjælp.

Der skal helst være både navn og foto på kundeudtalelserne. Hvis du sælger b2b, skal du også tilføje virksomhedsnavn. Hvis du endnu ikke har kundeudtalelser, er det vigtigt, at du får nogle hurtigst muligt. Måske har du en tidligere chef, kollega eller samarbejdspartner, der kan anbefale dig som fagmand?
Du kan også overveje at give de allerførste kunder rabat eller anden fordel, mod at de giver dig en udtalelse.

Er der billeder af dig og dit team?

På nettet kan du finde gratis fotos til hjemmesiden mange steder. 

Brug dem endelig – men ikke overalt!

Det styrker troværdigheden og kommunikationen mellem dig og dine kunder, at der er fotos af dig på hjemmesiden. Hvis du har ansatte, må der selvfølgelig også meget gerne være billeder af dem.

Er teksten nem at læse?

Seoteksten skal læses - ellers virker den ikke godt nok! 
Husk også, at skriften ikke må være for lille - så bliver den ikke læst. Vælg gerne størrelse 14-16 afhængigt af fonten. 

Ser det ordentligt ud?

Sæt teksten pænt op på siden, så den ser overskuelig og letlæselig ud. 
Husk afsnit med underoverskrifter. 

Har du lavet interne links - fra de rigtige ord?

Det er vigtigt at bygge links mellem siderne på din hjemmeside. Det styrker chancen for, at mennesker bliver på din hjemmeside i længere tid. Det hjælper dig også med at få bedre Google-placeringer.
Det er ikke ligegyldigt, hvilke ord du linker fra. Du kan læse mere om intern linkbuilding her.

Har du en strategi for seo-blog og linkbuilding?

Du vil selvfølgelig gerne have mange gæster på din hjemmeside, så du har chance for at sælge mere. Derfor skal du være opmærksom på, at seotekst på salgssiderne ikke er nok. Du skal sandsynligvis også både arbejde med linkbuilding og en søgemaskineoptimeret blog, før du for alvor ser resultat af arbejdet med seo. Jeg kan hjælpe dig med begge dele, spørg bare.

Har du en plan for dit nyhedsbrev?

At arbejde med seo uden at have et nyhedsbrev er som at tænde vandhanen over badekarret – uden at sætte proppen i! For de fleste gæster på din hjemmeside besøger den nemlig kun én gang i kort tid. Det viser statistikken. Derefter forlader de hjemmesiden og kommer aldrig igen. Derfor er hjemmesidens fornemste opgave at fastholde gæsterne længe – og få dem til at komme igen. Det skal du bruge nyhedsbrevet til.

Har du tænkt på, at:


Succes avler succes, siger det gamle ordsprog.

Seo bliver nemmere med tiden.

Det skyldes, at når dine Googleplaceringer stiger – så stiger trafikken på din hjemmeside.

Og når trafikken stiger – så stiger dine Googleplaceringer igen. 

10 fornuftige seo-spørgsmål, mine kunder stiller

"OK - seo er godt. Men skal jeg markedsføre mig med seo-tekstforfatning?"

Godt spørgsmål. Traditionelt siger en seo-tekstforfatter: "Ja. Du kan markedsføre dig med seo, hvis folk googler efter det, du sælger. Det gælder for langt de fleste af os!”

Men hvad så hvis du sælger noget, som folk slet ikke søger efter på nettet?
Et helt nyt produkt. Eller en metode eller behandling, folk ikke kender endnu.

Sagen er, at vi er blevet rigtig gode til at google i dag.
Vi googler ikke mere kun produkter og ydelser. Vi googler også efter løsninger på problemer, fx "dobbelthage".

Derfor kan seo-tekster være en god ide - selv hvis ingen nogensinde har hørt om det, du sælger. Endnu!

Men det må komme an på en vurdering. Book en uforpligtende seo-rådgivning hos mig. Jeg svarer dig gerne på, om du kan få gavn af seo.


"Kan du ikke optimere mine tekster til Google, når du retter slåfejl?"

Jo, det kan jeg da sagtens. Men giver det mening? Det er ikke sikkert. Seo-tekster skal være del af en overordnet seo-plan for hele hjemmesiden.
Hvis først planen er lagt, går det meget bedre.


"Hvor lang tid tager det at få resultater med seo?"


Endnu et rigtig fornuftigt spørgsmål! Desværre kan jeg ikke give dig et enkelt svar på det. For det afhænger nemlig helt af, hvad du sælger - og hvilke søgeord din hjemmeside skal op på. Som tommelfingerregel er det ikke så svært at få en god placering i lokale søgninger. Det kan fx være "gartner i Hillerød".

Desuden er der visse brancher, der ikke er så interesserede i seo. Det gælder fx for mange behandlere, at konkurrencen er til at overskue. Den gode nyhed er, at seo bliver nemmere med tiden. For når din hjemmeside begynder at ranke på Google søgeord, tiltrækker den selvfølgelig flere mennesker. Hvis de får en god oplevelse, opbygger hjemmesiden autoritet på Google.

Resultatet er, at det bliver meget nemmere at opnå gode placeringer på andre søgeord i fremtiden.


"Hvor lang tid tager det at få resultater med seo?"


Endnu et rigtig fornuftigt spørgsmål! Desværre kan jeg ikke give dig et enkelt svar på det. For det afhænger nemlig helt af, hvad du sælger - og hvilke søgeord din hjemmeside skal op på. Som tommelfingerregel er det ikke så svært at få en god placering i lokale søgninger. Det kan fx være "gartner i Hillerød".

Desuden er der visse brancher, der ikke er så interesserede i seo. Det gælder fx for mange behandlere, at konkurrencen er til at overskue. Den gode nyhed er, at seo bliver nemmere med tiden. For når din hjemmeside begynder at ranke på Google søgeord, tiltrækker den selvfølgelig flere mennesker. Hvis de får en god oplevelse, opbygger hjemmesiden autoritet på Google.

Resultatet er, at det bliver meget nemmere at opnå gode placeringer på andre søgeord i fremtiden.


"Hvordan finder jeg de rigtige Google søgeord?"


Du skal i hvert fald ikke gætte dig frem. Forleden talte jeg med en kvinde, der mente, at hun ikke kunne skrive seo-tekster om det absolut mest oplagte søgeord til virksomheden.

For som hun sagde: "Det er der jo ingen, der søger på."

Men det var forkert! Selv en hurtig undersøgelse afslørede, at der faktisk er hundredvis af mennesker, der googler det ord hver måned. For slet ikke at tale om alle de relaterede Google søgeord.

Rigtig mange gange har jeg talt med mennesker, der havde valgt søgeord, som ingen mennesker googler. Men det nytter ikke at optimere til "mental opgradering," hvis du mener "stressbehandling."

Det kan godt være, det lyder flottere - men det er ikke god seo. Kort sagt: Du er altså nødt til at bruge et søgeordsprogram og lægge en solid plan.


"Bruger du AI til seo-tekster?"

Seo-tekstforfattere har hele tiden brugt AI til valg af emner - og til søgeordsanalyse.
Så AI er ikke nyt - kun AI-tekstgeneratorer.
Jeg har selvfølgelig også testet flere af dem.
Resultatet er, at AI-tekstgeneratorerne kan bruges til at få ideer.
Men teksterne er ikke bedre, end at jeg har skrevet hver eneste linje om.
AI-tekster er som regel stereotype, fyldt med anglicismer - og ofte faktuelle fejl.

Det betyder også, at det er svært at få AI-tekst til at ranke højt på Google.
Google værdsætter det, som mennesker reagerer positivt på. 
Nemlig unikt indhold, som du bliver klogere af.
 Du har sikkert brugt penge på din hjemmeside - og rigtig meget tid på din virksomhed.
Derfor skal du også have rigtige seo-tekster skrevet af en erfaren seo-tekstforfatter.   


"Skal jeg så stoppe mine annoncer og satse 100 % på seo og nyhedsbreve?"

Det ville da være let for mig at sige ja!
Mest fordi jeg ikke laver annoncer, men skriver masser af seo-tekster og nyhedsbreve for mine kunder! Men så enkelt er det jo heller ikke. Netop fordi SEO kan tage lidt tid, så vil jeg aldrig vove at anbefale dig at stoppe annoncer - hvis de altså virker, selvfølgelig.

De seo-tekster, du bestiller i dag, kan også give kunder til næste år - og året efter. Modsat annoncerne, som er væk, så snart du stopper dem.


"Hvad betyder det, at du er uddannet seo content writer?"

Det betyder, at jeg har taget en uddannelse i seo content writing hos den kendte business blogger Jon Morrow. Uddannelsen omfattede teoretisk test i seo-viden samt tekstforfatning af en længere guide. 


"Hvad betyder det, at du er kundetypespecialist?"

Det betyder, at jeg har taget en seks måneder lang uddannelse i Emotionelle Kundetyper. Det er en forskningsbaseret metode til målgruppesegmentering udviklet af Institut for Kundetyper. Uddannelsen sikrer, at jeg kan skrive troværdige tekster til netop din målgruppe. 


"Jeg er klar. Hvordan får jeg min gratis seo-rådgivning?"

Book en tid i min onlinekalender. Jeg sætter din hjemmesides URL op i mit seoprogram for at indhente data. På det aftalte tidspunkt kontakter jeg dig og rådgiver dig om seo.

Faq

Hvad betyder seo?

SEO betyder search engine optimization - søgemaskineoptimering.
Det handler altså om at optimere en webadressen, så den nemmere kommer op i søgeresultaterne, når folk googler dine ydelser eller produkter.

HVORFOR SEO?

Fordi den gule telefonbog er død!
Langt de fleste af os googler, når vi vil købe noget, vi ikke kan få lokalt.
Vi googler efter gode tilbud - men også efter informationer om varer og ydelser.
Og vi klikker som regel på ét af de øverste tre resultater i Googles søgeresultater.
Så hvis din hjemmeside ikke er synlig i toppen af Googles søgeresultater, går du simpelthen glip af salg.
Men det er ikke alt. For når du arbejder med seo, arbejder du også med brugeroplevelsen på din hjemmeside.
Når læserne synes, at hjemmesiden tilfredsstiller deres search intent, er de glade for den.
Glade læsere betyder, at Google belønner hjemmesiden med højere rankings i søgeresultater.

Hvad er search intent?

Search intent - søgeintention - er det mål, læseren har.
Søgeintentionen kan at gøre et køb eller skaffe sig information.
Når læseren fx googler sorte stiletter størrelse 38, ønsker læseren selvfølgelig at se et udvalg af den slags sko.
Måske endda købe dem!

Hvad er seotekster?

Seotekster er skrevet sådan, at de har den bedste chance for at få gode placeringer på bestemte søgeord på Google.
Men GODE seotekster understøtter samtidig din virksomheds brand. Det vil sige, at de er skrevet til netop den kundetype, du vil tiltrække.

Hvordan skrives seo-tekst?

1. Lav en søgeordsanalyse for at finde ud af, hvilke søgeord der skal bruges. 
2. Skriv en seo-tekst, hvor søgeord indgår i title, metabeskrivelse, overskrift, underoverskrift og brødtekst.
3. Suppler med relaterede søgeord. 
4. Sørg for et FAQ-afsnit. I FAQ-afsnittet skal de spørgsmål om emnet, som folk stiller på Google, indgå.
FAQ-afsnittet skal markeres rigtigt med html-tags. 
5. For at sikre Googleteksten en bedre chancen for at stige på Google kan du bygge interne links fra andre sider på din hjemmeside. Du kan også bygge links fra andre hjemmesider til din hjemmeside. 

Hvad er en seo-tekstforfatter?

En seo-tekstforfatter fokuserer på at skrive søgemaskineoptimerede tekster.
Altså tekster, som er optimeret til søgemaskinerne, først og fremmest Google.
Seo-tekstforfatteren skriver tekster, hvor der indgår netop de søgeord, som folk søger efter på Google.
Nogle seo-tekstforfattere kan også hjælpe dig med at finde de rigtige Google søgeord - og de emner, som folk leder efter på Google. 
Det sikrer dig en langt bedre chance for at få stor synlighed i søgemaskinerne, så de næste kunder kan finde din hjemmeside.

Hvad koster en seo-tekstforfatter?

Det er faktisk lidt svært at sige, fordi nogle bruger ordpris, nogle projektpris, og andre arbejder med timepris. Men priserne varierer i hvert fald stærkt.
De fleste professionelle og erfarne seo-tekstforfattere ligger nok på 500-1000 kr. plus moms i timen. 
Men så skal du jo heller ikke betale ferie, pension, sygedagpenge, kontor og barselsorlov, som hvis du fastansætter en seo-tekstforfatter.
Du kan tit få hjælp lidt billigere ved at vælge klippekort eller lave en fast aftale med seo-tekstforfatteren.

Hvad er forskellen på annoncer og organiske søgeresultater?

Annoncer på Google hedder Google AdWords, og dem skal du selvfølgelig betale for. Det betyder også, at annoncerne stopper, når du stopper med at betale.
Organiske søgeresultater er derimod gode Googleplaceringer, som du ikke direkte kan købe dig til.
De organiske søgeresultater skal du arbejde dig til med SEO, hvis du ikke vil betale nogen for det.

Hvad er et seo plugin?

Et seoplugin kan hjælpe dig med at optimere hjemmesiden til søgemaskinerne.
De mest populære seo plugins til WordPress er RankMath og SEO by Yoast. 
Du kan bruge dit seo plugin til at skrive seo titles og metadescriptions til dine blogindlæg og sider på hjemmesiden.
Seo pluginnet kan også vise dig, hvordan du skriver seotekster, som har den rigtige længde og de rette søgeord.
Bemærk dog, at dit seoplugin kun er en hjælper! Du har ikke optimeret din hjemmeside til Google ved at installere et seo plugin.
Læs mere om RankMath.

Hvad er off page seo og on page seo?

Hvad er on-page SEO?
On page SEO handler om at optimere alt, hvad der foregår på din hjemmeside.
Det er blandt andet seotekster, opsætning af tekster, videoer og billeder.

Hvad er off-page SEO?
Off-page SEO er alt det seo-arbejde, som handler om at optimere din hjemmeside udefra.
Du arbejder blandt andet med off-page SEO, når du bygger links fra andre hjemmesider til din egen – og når du deler dine blogindlæg på sociale medier.

Hvordan ved du, om seo virker for dig?

Når SEO virker bedst, vil du opleve, at:
– Din hjemmeside stiger i Googleplaceringerne på de vigtigste søgeord.
De vigtigste søgeord er selvfølgelig dem, som folk bruger, når de gerne vil købe noget: Art sandaler 40.
Andre søgeord kan være vigtige, fordi folk bruger dem, mens de overvejer at købe noget.

– Hjemmesiden får flere gode Googleplaceringer end før

– Hjemmesiden tiltrækker flere besøg fra Google på flere sider.

– Gæsterne på hjemmesiden har ikke lige så travlt med at komme væk som før.
– Og selvfølgelig allervigtigst: Du får flere kunder og mere salg fra Google.

.

Brug for hjælp? Book første rådgivning for 0 kr.