• Home
  • |
  • Lad en seotekstforfatter skrive dine salgstekster og blogindlæg

Lad en seotekstforfatter skrive dine salgstekster og blogindlæg

Vil du have kunder, der køber fra din hjemmeside? Og spare på annoncebudgettet? Få hjælp af en erfaren seo-tekstforfatter og kundetypespecialist

Søger du en seo-tekstforfatter, der kan hjælpe dig til meget større synlighed - og flere trofaste kunder?

Så vil jeg tilbyde dig en ganske gratis analyse af din hjemmesides seo-potentiale + en halv times seo-rådgivning.

Den gule telefonbog er død - derfor har du brug for en seo-tekstforfatter
Dengang jeg var barn, slog mine forældre op i den gule telefonbog, når de ville købe noget, de ikke kunne få lokalt.
De ringede til virksomheder og fik svar på spørgsmål om ydelser, varer og priser.
Men det er så længe siden, at det næsten ikke er sket!
Det er netop derfor, du har brug for en erfaren seotekstforfatter.

Vi googler som aldrig før - og ikke kun efter varer og ydelser
Internettet har som bekendt ændret vores indkøbsvaner fundamentalt.

Kort sagt:
 
Du kan ikke forvente kunder online, hvis du ikke har gode seo-tekster
I dag googler vi som aldrig før. Vi googler efter ydelser og produkter. Men vi googler også efter viden om ydelser og produkter, før vi - måske - køber. 

Derfor må du ikke forvente, at folk ringer eller skriver for at få svar på spørgsmål om det, du sælger. 
Hvorfor skulle de det? De søger svarene på de hjemmesider, der ligger i top på Google.
 
Hvis din hjemmeside ligger der - og hvis den ellers svarer på spørgsmålene - så har du et godt grundlag for at tiltrække kunder. Hvis ikke? Ja, så springer læseren desværre bare videre til konkurrenten.

Det er derfor, du er nødt til at have gode seo-tekster, hvis du vil gøre dig håb om synlighed og salg online.

Seo-tekstforfattere er der nok af. Hvorfor skulle du egentlig vælge mig?

Tak for et fornuftigt spørgsmål! 

Måske fordi du værdsætter, at:

  • Jeg har mange års erfaring – og jeg har uddannet mig grundigt 
    Faktisk har jeg skrevet for selvstændige siden 2008 – og i 2013 fik jeg eget CVR-nummer.
    Desuden har jeg uddannet mig til seo content writer hos den anerkendte business blogger Jon Morrow. 
    Uddannelsen omfatter en teoretisk test og en praktisk test. Nemlig seo-tekstforfatning af en længere guide.
  • Du vil ikke bare have seo-tekster. Du vil have seo-tekster, der matcher dine ideelle kunder
    Det får du her!
    Og ja – jeg ved godt, at det skriver alle tekstforfattere.
    Men det er ikke ret mange, der kan dokumentere det. 
    Det kan jeg, fordi jeg er certificeret specialist i Emotionelle Kundetyper.
    Det betyder, at ordvalget i dine tekster appellerer til netop de kunder, du vil have. 
    Samtidig undgår du en masse spildtid og ærgrelser.
  • Du kan også få hjælp til valg af Google søgeord
    Jeg skriver gerne seo-tekster med udgangspunkt de søgeord, du har valgt. 
    Men du behøver ikke vælge søgeord. Jeg kan nemlig også hjælpe dig med søgeordsanalyse.
  • Jeg bygger gerne links for dig
    Som du sikkert ved, er linkbuilding vigtig for at få gode Googleplaceringer. 
    Derfor kan jeg også hjælpe dig med stærke links, hvis du har brug for det. 
    Nogle links bygger jeg selv – andre kan mine samarbejdspartnere hjælpe mig med. 
    Det sikrer dig en naturlig linkprofil – og det giver solide resultater på Google.
  • Vil du helst være din egen seo-tekstforfatter? Så kan jeg rådgive dig
    Du kan nemlig abonnere på en halv times seo-rådgivning + en månedlig rapport over dine rankings. 
    Jeg fortæller dig, hvad du skal gøre på seo-fronten – og hvordan.
    Derefter bestemmer du selv, om du – eller jeg – skal gøre seo-arbejdet. 
    Så længe du er seo-abonnent, får du rabat på mine timepriser. Læs mere om seo-abonnement.
  • Du synes godt om, at jeg er grundig
    Jeg vil tro, at du lægger vægt på grundig redigering og korrektur. Det gør jeg!
  • Kort sagt:
    Du vil gerne have ordentlig rådgivning og tillidsvækkende tekster til en fornuftig pris. 

Skal seo-tekster stadig være dårligere, end politiet tillader? 

For nogle år siden skrev en seo-ekspert, at seo-tekster burde forbydes!
Det var jo ikke så lidt. Men det var nu også en provokation. 
Han mente nemlig bare, at alt for mange seo-tekstforfattere skrev dårlige seo-tekster.
For det eneste, der interesserede dem, var gode placeringer i en Google-søgning. 
Det betød ofte meget lange tekster, hvor søgeordene blev gentaget alt for mange gange. 
Men det var altså dengang. 

Jeg iler med svaret:

Nej, selvfølgelig skal en seo-tekstforfatter skrive gode og solide tekster, der vækker tillid.
Det er præcis den opgave, jeg har bestræbt mig på at løse, fra jeg skrev den første seo-tekst til en kunde i 2008. 

Forskellen er bare, at i dag kan Google bedre vurdere, om læserne reagerer positivt på seo-teksterne.
Det er afgørende for, om teksterne får en god placering på Google eller ej.
Det betyder, at det er slut med keyword stuffing - og med meget lange tekster, hvor samme budskab gentages mange gange. 

I dag skal du nemlig satse på noget andet. Nemlig kvalitetstekst!

Sådan får du gode seotekster i 3 trin

Trin 1: Kundeinterview med dig eller en ansat

Som seotekstforfatter interviewer jeg dig, før jeg skriver dine seotekster. Det tager typisk en halv times tid i telefonen. Hvis du har meget travlt, kan vi måske klare den på mail, men telefon er bedst. Interviewet sikrer mig, at jeg forstår din virksomhed og dine kunder ordentligt. 

Jeg stiller spørgsmål som:

  • Hvad arbejder du med, og hvilken kundemålgruppe vil du helst have?
  • Hvilken erfaring og uddannelse har du – og hvordan bruger du den til at hjælpe kunder eller klienter?
  • Hvorfor vælger kunderne netop din løsning?
  • Hvilke kunder eller klienter skal vælge dig?
  • Hvilken forandring skaber du for netop de kunder?
  • Hvilke kunder eller klienter skal hellere finde en anden samarbejdspartner?
  • Er der spørgsmål, folk altid stiller dig, før de er købeklar?
  • Er der typiske problemer i din branche, som nye kunder har oplevet hos dine konkurrenter? Hvis ja – hvad gør du for at undgå de problemer?
  • Har virksomheden et slogan?

Trin 2: Valg af søgeord og tekstforfatning

Det er vigtigt at finde netop de søgeord til seoteksten, som mange mennesker bruger. Derfor laver jeg en søgeordsanalyse, før jeg skriver dine tekster.

Hvis du allerede har fundet søgeord, må du meget gerne sende dem. Jeg skriver gerne søgeordene ind i dine tekster, så de indgår naturligt i seoteksterne.

Det er selvfølgelig vigtigt, at du har valgt gode søgeord. Men jeg skal nok fortælle dig, hvis søgeordene er for brede eller uspecifikke. Det virker nemlig ikke på Google!

Når min research er færdig, og søgeordene er valgt, er jeg skriveklar.

Nu går jeg i gang med at skrive, redigere og læse korrektur på dine tekster. Derefter modtager du dine seotekster senest til aftalt deadline.

Trin 3: Slutkorrektur

Du modtager dine tekster senest til aftalt deadline - og hvis du ønsker ændringer, vender du bare tilbage. Du skal være glad for dine søgemaskineoptimerede tekster!

Jeg kan også hjælpe dig med kundecases

Når de gode webtekster er skrevet, mangler der stadig noget meget vigtigt. Nemlig kundecases! Hvis du har kunder, der gerne vil give en udtalelse, kan interviewe dem for dig og skrive kundeudtalelsen. Læs mere om testimonials.

Hvad koster seo-tekster?

Det kommer an på, hvad du skal bruge dem til! Det skal forstås sådan, at det er meget forskelligt, hvor lang tid det tager at skrive tekst til hjemmeside - blogindlæg - tekster til webshop - og tekster til linkbuilding.

Få en snak om seotekster

Jeg svarer gerne på alle dine spørgsmål om tekster, der skaber synlighed og salg. Send mig en besked i boksen - eller skriv en mail til tekstfokus@tekstfokus.dk
Du kan også bare ringe 21 96 14 02.


5 ting, du måske slet ikke anede om Google:

  • Der er i dag mere end 8.5 milliarder Googlesøgninger. Om måneden? Niks - om dagen!
  • Langt de fleste mennesker klikker på én af de 3 øverste placeringer i en Google-søgning.
    Det øverste søgeresultat får typisk cirka 38 % af klikkene.
  • Google hed oprindeligt BackRub - ja, det passer altså!
    Google hed Backrub, fordi gode backlinks var – og er – meget vigtige for placeringen i Googles søgeresultater. Men navnet var måske lige pjattet nok for investorerne – så BackRub blev omdøbt til Google.
  • Googles logo er blåt, gult, rødt og grønt. 
    De glade børnefarver skyldes, at da Google blev etableret, fyldte data kun ti 4 GB harddiske.
    Harddiskene stod på Standford University i et opbevaringsystem, som var bygget af LEGO-klodser. 
    Det var praktisk, for LEGO-møblet kunne let udvides. 
    I dag har Google mere end 100 millioner GB. LEGO-opbevaringskassen er droppet. 
    Men farverne består i Googles logo.  
  • Du kan booke en rådgivning hos en erfaren seo-tekstforfatter. Nemlig mig!
    Book i kalenderen, så fortæller jeg dig, hvordan din hjemmeside kan få optur på Google. 
    Første rådgivning koster dig ikke en øre. 
    Og bare rolig - jeg plager dig ikke med sælgeropkald bagefter.


7 tips, der styrker effekten af seotekster

Har du husket kundeudtalelser?

Dine ydelser eller produkter er sikkert fantastiske. Men ligegyldigt hvor gode seoteksterne er, skal du have kundeudtalelser på din hjemmeside.
Det er faktisk uhyre vigtigt, for at folk tør købe af dig.
Det bliver kun endnu vigtigere, hvis du sælger noget, som det kræver en særlig tillid at købe.
Det kan fx være, du sælger dyre ydelser eller produkter.
Men det kan også være, du sælger noget, som kræver en særlig tillid til din person og faglighed – fx konsulentbistand eller psykologhjælp.

Der skal helst være både navn og foto på kundeudtalelserne. Hvis du sælger b2b, skal du også tilføje virksomhedsnavn. Hvis du endnu ikke har kundeudtalelser, er det vigtigt, at du får nogle hurtigst muligt. Måske har du en tidligere chef, kollega eller samarbejdspartner, der kan anbefale dig som fagmand?
Du kan også overveje at give de allerførste kunder rabat eller anden fordel, mod at de giver dig en udtalelse.

Er der billeder af dig og dit team?

På nettet kan du finde gratis fotos til hjemmesiden mange steder. 

Brug dem endelig – men ikke overalt!

Det styrker troværdigheden og kommunikationen mellem dig og dine kunder, at der er fotos af dig på hjemmesiden. Hvis du har ansatte, må der selvfølgelig også meget gerne være billeder af dem.

Er teksten nem at læse?

Seoteksten skal læses - ellers virker den ikke godt nok! 
Husk også, at skriften ikke må være for lille - så bliver den ikke læst. Vælg gerne størrelse 14-16 afhængigt af fonten. 

Ser det ordentligt ud?

Sæt teksten pænt op på siden, så den ser overskuelig og letlæselig ud. 
Husk afsnit med underoverskrifter. 

Har du lavet interne links - fra de rigtige ord?

Det er vigtigt at bygge links mellem siderne på din hjemmeside. Det styrker chancen for, at mennesker bliver på din hjemmeside i længere tid. Det hjælper dig også med at få bedre Google-placeringer.
Det er ikke ligegyldigt, hvilke ord du linker fra. Du kan læse mere om intern linkbuilding her.

Har du en strategi for seo-blog og linkbuilding?

Du vil selvfølgelig gerne have mange gæster på din hjemmeside, så du har chance for at sælge mere. Derfor skal du være opmærksom på, at seotekst på salgssiderne ikke er nok. Du skal sandsynligvis også både arbejde med linkbuilding og en søgemaskineoptimeret blog, før du for alvor ser resultat af arbejdet med seo. Jeg kan hjælpe dig med begge dele, spørg bare.

Har du en plan for dit nyhedsbrev?

At arbejde med seo uden at have et nyhedsbrev er som at tænde vandhanen over badekarret – uden at sætte proppen i! For de fleste gæster på din hjemmeside besøger den nemlig kun én gang i kort tid. Det viser statistikken. Derefter forlader de hjemmesiden og kommer aldrig igen. Derfor er hjemmesidens fornemste opgave at fastholde gæsterne længe – og få dem til at komme igen. Det skal du bruge nyhedsbrevet til.

Har du tænkt på, at:


Succes avler succes, siger det gamle ordsprog.

Seo bliver nemmere med tiden.

Det skyldes, at når dine Googleplaceringer stiger – så stiger trafikken på din hjemmeside.

Og når trafikken stiger – så stiger dine Googleplaceringer igen. 

9 fornuftige seo-spørgsmål, mine kunder stiller

"OK - seo er godt. Men skal jeg markedsføre mig med seo-tekstforfatning?"
Godt spørgsmål. Traditionelt siger en seo-tekstforfatter: "Ja. Du kan markedsføre dig med seo, hvis folk googler efter det, du sælger. Det gælder for langt de fleste af os!”

Men hvad så hvis du sælger noget, som folk slet ikke søger efter på nettet? Det kan jo være, du har opfundet et helt nyt produkt. Det kan også være en metode eller behandling, folk ikke kender endnu.

Sagen er, at vi er blevet rigtig gode til at google i dag. Vi googler ikke mere kun produkter og ydelser. Vi googler også efter løsninger på problemer, fx "dobbelthage".

Derfor kan seo-tekster være en god ide - selv hvis ingen nogensinde har hørt om det, du sælger. Endnu!

Men det må komme an på en vurdering. Book en uforpligtende seo-rådgivning hos mig. Jeg svarer dig gerne på, om du kan få gavn af seo.


"Hvor lang tid tager det at få resultater med seo?"

Endnu et rigtig fornuftigt spørgsmål! Desværre kan jeg ikke give dig et enkelt svar på det. For det afhænger nemlig helt af, hvad du sælger - og hvilke søgeord din hjemmeside skal op på. Som tommelfingerregel er det ikke så svært at få en god placering i lokale søgninger. Det kan fx være "gartner i Hillerød".

Desuden er der visse brancher, der ikke er så interesserede i seo. Det gælder fx for mange behandlere, at konkurrencen er til at overskue. Den gode nyhed er, at seo bliver nemmere med tiden. For når din hjemmeside begynder at ranke på Google søgeord, tiltrækker den selvfølgelig flere mennesker. Hvis de får en god oplevelse, opbygger hjemmesiden autoritet på Google.

Resultatet er, at det bliver meget nemmere at opnå gode placeringer på andre søgeord i fremtiden.


"Hvordan finder jeg de rigtige Google søgeord?"

Du skal i hvert fald ikke gætte dig frem. Forleden talte jeg med en kvinde, der mente, at hun ikke kunne skrive seo-tekster om det absolut mest oplagte søgeord til virksomheden.

For som hun sagde: "Det er der jo ingen, der søger på."

Men det var forkert! Selv en hurtig undersøgelse afslørede, at der faktisk er hundredvis af mennesker, der googler det ord hver måned. For slet ikke at tale om alle de relaterede Google søgeord.

Rigtig mange gange har jeg talt med mennesker, der havde valgt søgeord, som ingen mennesker googler. Men det nytter ikke at optimere til "mental opgradering," hvis du mener "stressbehandling."

Det kan godt være, det lyder flottere - men det er ikke god seo. Kort sagt: Du er altså nødt til at bruge et søgeordsprogram og lægge en solid plan.


"Bruger du AI til seo-tekster?"
Seo-tekstforfattere har hele tiden brugt AI til valg af emner - og til søgeordsanalyse.
Så AI er ikke nyt - kun AI-tekstgeneratorer. 
Jeg har selvfølgelig også testet flere af dem.
Resultatet er, at AI-tekstgeneratorerne kan bruges til at få ideer.
Men teksterne er ikke bedre, end at jeg har skrevet hver eneste linje om.
AI-tekster er som regel stereotype, fyldt med anglicismer - og ofte faktuelle fejl.
Det betyder også, at det er svært at få AI-tekst til at ranke højt på Google.
Google værdsætter det, som mennesker reagerer positivt på. 
Nemlig unikt indhold, som du bliver klogere af.
 Du har sikkert brugt penge på din hjemmeside - og rigtig meget tid på din virksomhed.
Derfor skal du også have rigtige seo-tekster skrevet af en erfaren seo-tekstforfatter.   

"Kan du ikke optimere mine tekster til Google, når du retter slåfejl?"
Jo, det kan jeg da sagtens. Men giver det mening? Det er ikke sikkert. Seo-tekster skal være del af en overordnet seo-plan for hele hjemmesiden.
Hvis først planen er lagt, går det meget bedre.

"Skal jeg så stoppe mine annoncer og satse 100 % på seo og nyhedsbreve?"
Det ville da være let for mig at sige ja!
Mest fordi jeg ikke laver annoncer, men skriver masser af seo-tekster og nyhedsbreve for mine kunder! Men så enkelt er det jo heller ikke. Netop fordi SEO kan tage lidt tid, så vil jeg aldrig vove at anbefale dig at stoppe annoncer - hvis de altså virker, selvfølgelig.


SEO skal løbes i gang - men giver til gengæld også længerevarende synlighed.
De seo-tekster, du bestiller i dag, kan også give kunder til næste år - og året efter. Modsat annoncerne, som er væk, så snart du stopper dem.


"Hvad betyder det, at du er uddannet seo content writer?"
Det betyder, at jeg har taget en uddannelse i seo content writing hos den kendte business blogger Jon Morrow. Uddannelsen omfattede teoretisk test i seo-viden samt tekstforfatning af en længere guide. 


"Hvad betyder det, at du er kundetypespecialist?"
Det betyder, at jeg har taget en seks måneder lang uddannelse i Emotionelle Kundetyper. Det er en forskningsbaseret metode til målgruppesegmentering udviklet af Institut for Kundetyper. Uddannelsen sikrer, at jeg kan skrive troværdige tekster til netop din målgruppe. 


"Jeg er klar. Hvordan får jeg min gratis seo-rådgivning?"
Book en tid i min onlinekalender. Jeg sætter din hjemmesides URL op i mit seoprogram for at indhente data.
På det aftalte tidspunkt kontakter jeg dig og rådgiver dig om seo.

Faq

Hvad er en seo-tekstforfatter?

En seo-tekstforfatter fokuserer på at skrive søgemaskineoptimerede tekster.
Altså tekster, som er optimeret til søgemaskinerne, først og fremmest Google.
Seo-tekstforfatteren skriver tekster, hvor der indgår netop de søgeord, som folk søger efter på Google.
Nogle seo-tekstforfattere kan også hjælpe dig med at finde de rigtige Google søgeord - og de emner, som folk leder efter på Google. 
Det sikrer dig en langt bedre chance for at få stor synlighed i søgemaskinerne, så de næste kunder kan finde din hjemmeside.

Hvordan skrives seo-tekst?

1. Lav en søgeordsanalyse for at finde ud af, hvilke søgeord der skal bruges. 
2. Skriv en seo-tekst, hvor søgeord indgår i title, metabeskrivelse, overskrift, underoverskrift og brødtekst.
3. Suppler med relaterede søgeord. 
4. Sørg for et FAQ-afsnit. I FAQ-afsnittet skal de spørgsmål om emnet, som folk stiller på Google, indgå.
FAQ-afsnittet skal markeres rigtigt med html-tags. 
5. For at sikre Googleteksten en bedre chancen for at stige på Google kan du bygge interne links fra andre sider på din hjemmeside. Du kan også bygge links fra andre hjemmesider til din hjememside. 

Hvad koster en seo-tekstforfatter?

Det er faktisk lidt svært at sige, fordi nogle bruger ordpris, nogle projektpris, og andre arbejder med timepris. Men priserne varierer i hvert fald stærkt.
De fleste professionelle og erfarne seo-tekstforfattere ligger nok på 500-1000 kr. plus moms i timen. 
Men så skal du jo heller ikke betale ferie, pension, sygedagpenge, kontor og barselsorlov, som hvis du fastansætter en seo-tekstforfatter.
Du kan tit få hjælp lidt billigere ved at vælge klippekort eller lave en fast aftale med seo-tekstforfatteren.