Seotekster skaber-salg-kontakt-en-erfaren-tekstforfatter

SEO-tekster – salgstekster og blogindlæg

Seotekster, seo-tekster, seo-tekst, seotekst

Få seotekster, der skaber synlighed og salg

Vil du gerne have kunder, der kontakter dig via hjemmesiden – uden at du skal gøre noget? Så skal du have gode seotekster, der glæder både mennesker og Google.

Jeg skriver gerne for dig! Min baggrund er en uddannelse som cand.mag. Jeg har skrevet to bøger om content marketing.

Siden 2009 har jeg leveret hundredvis af gode og velskrevne seo-tekster til virksomheder i mange brancher.

Derfor skal du have seotekster på din hjemmeside

I dag googler vi som aldrig før! Vi googler, når vi vil købe noget. Vi googler også, når vi vil have svar på et spørgsmål. Vi googler endda, når vi vil underholdes. Det har stor betydning, at din hjemmeside bliver fundet i søgeresultaterne.

For langt de fleste af os klikker på et af de øverste søgeresultater på side 1. Kun de færreste kigger på side 2 – placering 11-20.

Hvis din hjemmeside skal findes på de bedste placeringer, kan du ikke undvære seotekster. 

Seotekster skal være velskrevne

Der var engang, hvor søgemaskineoptimerede tekster skulle være meget, meget lange – og fyldt med gentagelser af det samme søgeord overalt. Så skulle de nok ranke på Google.

Men den tid er forbi – heldigvis! I dag skal seotekster være kvalitetstekster.

De skal skabe en god brugeroplevelse. De skal giver læserne det, de forventede, da de klikkede ind på hjemmesiden.

Men tag ikke fejl: Det betyder stadig noget, at seoteksten er lang. Det er stadig vigtigt, at du vælger gode søgeord – og bruger dem i metabeskrivelse og title. 

Men brugeroplevelsen er det vigtigste! 

Sådan får du gode seotekster i 3 trin

Trin 1: Kundeinterview med dig eller en ansat

Jeg interviewer dig, før jeg skriver dine seotekster. Det tager typisk en halv times tid i telefonen. Hvis du har meget travlt, kan vi måske klare den på mail, men telefon er bedst. Interviewet sikrer mig, at jeg forstår din virksomhed og dine kunder ordentligt. 

Jeg stiller spørgsmål som:

  • Hvad arbejder du med, og hvilken kundemålgruppe vil du helst have?
  • Hvilken erfaring og uddannelse har du – og hvordan bruger du den til at hjælpe kunder eller klienter?
  • Hvorfor vælger kunderne netop din løsning?
  • Hvilke kunder eller klienter skal vælge dig?
  • Hvilken forandring skaber du for netop de kunder?
  • Hvilke kunder eller klienter skal hellere finde en anden samarbejdspartner?
  • Er der spørgsmål, folk altid stiller dig, før de er købeklar?
  • Er der typiske problemer i din branche, som nye kunder har oplevet hos dine konkurrenter? Hvis ja – hvad gør du for at undgå de problemer?
  • Har virksomheden et slogan?
  • Hvilken sprogtone foretrækker du – lidt formel eller uhøjtidelig?

Trin 2: Valg af søgeord og tekstforfatning 

Det er vigtigt at finde netop de søgeord til seoteksten, som mange mennesker bruger. Derfor laver jeg en søgeordsanalyse, før jeg skriver dine tekster.

Hvis du allerede har fundet søgeord, må du meget gerne sende dem. Jeg skriver gerne søgeordene ind i dine tekster, så de indgår naturligt i seoteksterne.

Det er selvfølgelig vigtigt, at du har valgt gode søgeord. Men jeg skal nok fortælle dig, hvis søgeordene er for brede eller uspecifikke. Det virker nemlig ikke på Google!

Når min research er færdig, og søgeordene er valgt, er jeg skriveklar.

Nu går jeg i gang med at skrive, redigere og læse korrektur på dine tekster. Derefter modtager du dine seotekster senest til aftalt deadline.

Trin 3: Slutkorrektur

Du modtager dine tekster senest til aftalt deadline - og hvis du ønsker ændringer, vender du bare tilbage. Du skal være glad for dine søgemaskineoptimerede tekster!

Kontakt mig og få en snak om seotekster

Jeg svarer gerne på alle dine spørgsmål om tekster, der skaber synlighed og salg. Send mig en besked i boksen - eller skriv en mail til tekstfokus@tekstfokus.dk
Du kan også bare ringe 21 96 14 02.



5 spørgsmål, kunderne stiller om seotekster

Hvorfor er seotekster vigtige? Er det ikke nok at skrive godt?

Nej! Det er vigtigt at skrive seotekster, fordi Google kun er en maskine. Du er nødt til at vise Google, hvilke søgeord du ønsker at blive fundet på. 

 

Hvad med andre søgemaskiner end Google?

Google er den absolut mest brugte søgemaskine. Derfor koncentrerer jeg mig selvfølgelig om at optimere SEO-teksterne til Google.

Men heldigvis er det sådan, at når teksten er optimeret til Google, er den også optimeret til andre søgemaskiner.


Skal både salgstekster og blogindlæg Google-optimeres?

Ja, helst! Alle tekster til web kan søgemaskineoptimeres. 

Desuden er det en god idé at bygge interne links mellem siderne og indgående links fra andre hjemmesider.

Du er velkommen til at spørge mig, hvis du er i tvivl om noget.

Hvad hvis jeg vil have noget ændret i teksterne?


Jeg redigerer selvfølgelig med glæde! Hvis du har valgt projektpris, retter jeg gerne SEO-teksten uden ekstrabetaling inden for en uges tid.

Hvis du derimod vælger klippekort, får du rabat på arbejdstimer. 

Derfor kan du selvfølgelig også få alle de retterunder, du ønsker. De fleste kunder har dog ikke særlig mange ændringsønsker – netop fordi jeg forbereder mig godt, før jeg skriver.


Hvad koster gode seotekster hos en erfaren tekstforfatter?

Du kan se nogle priseksempler her.

Men prisen afhænger meget af, hvor mange seotekster du skal have, og om det er salgstekster, blogindlæg eller tekster til linkbuilding.

Kontakt mig gerne og få et kvarters rådgivning. Det koster kun din tid!

 

footer .fmm { background: #3F3F41 !important; }
>