• Home
  • Blog
  • 7 ting, din salgstekst kan lære af Gertruds fuuuudprocessor

7 ting, din salgstekst kan lære af Gertruds fuuuudprocessor

Vi stirrer STIFT ind i skærmen på kartoffelavler Oluf Sand og hans kone, Gertrud.

Igennem en hel lang julekalender kæmper denne kvinde for at overbevise sin mand om, at hun skal have en foodprocessor til jul.

Hun bruger alle salgstrick i bogen for at sælge ham idéen om, at han skal købe tingesten.

Han vrider sig som en ål på stegepanden.

Men den 24. får hun jo den mirakelmaskine, så hun kan snitte, rive, røre og centrifugere.

What dælen does she do for at overbevise ham?

Jo. Allerførst fremsætter hun sine salgsargumenter ....

Produktet vil skabe stor positiv forandring for familien, fastslår hun.
Oluf, jæ ønsker mæ en fuuutprocessor … Det vil godt nok være dæjligt, hvis vi havde sådden jen. Det vil godt nok være dæjligt. 

Desværre er manden ikke købeklar. Og han har straks en købsindvending klar. En indvending, som du måske kender fra dine kunder: 

Ja det er bare dæjligt, men de har vi ett råd til. Du ved jo nok, når der er betalt moms og skat. Så er der ett møj tilbage …

Men købsindvendingen viser, at Oluf er helt væk fra køkkenvinduet. Han fatter ikke et suk. Han forstår ikke, at han har et problem, og at foodprocessoren er hans løsning. Og han er fræk nok til at undskylde sig med moms og skat, selvom han ikke betaler dette.

Gertrud afviser ganske vist hans købsindvending:
Jeg ka da gå let ne i husholdningsbudget!

Men svaret fra lænestolen er det samme:
Ja, det er bare dæjligt. 

Og det kommer der jo ingen foodprocessor ud af ....

Hans købsindvendinger tvinger Gertrud til at igangsætte en længere markedsføringskampagne, hvor hun uddanner ham i, hvorfor foodprocessoren er uundværlig.

Hun uddyber altså sine salgsargumenter for at få foodprocessoren:

Det vil vær TI GANGE LETTER. Den kan både lave råkost og salat og gulerodssaft.

Men salgsargumenterne bider stadig ikke på Oluf. 

Han laver jo ikke mad. Så han er ligeglad med, om det er bøvl og træls uden en foodprocessor.

Faktisk er det kun en fordel ikke at have en foodprocessor, der kan frembringe såvel råkost som salat og gulerodssaft, fastslår han.

Men nu skruer Gertrud op for salgsargumenterne. 

Hun slår på fear of missing out

Hun pointerer nemlig, at foodprocessoren forvandler køberen fra taber til vinder:

Søster har lige fået sådden jen. Den ka bare ik lige så møj som den der …  Men hun har godt nok været heldig med den mand. Det har hun! Kaj, han er dygtig. Nu har han og en lederstilling. Og det dowwelte i løn. Og hun kommer til Rhodos. En anden én har ikke engang en fuutprocessor. Nej nej nej nej nej nej ....  

Oluf indser nu, at han faktisk HAR et problem, som foodprocessoren kan løse.

Nemlig at han ikke kan få lov at læse sin avis.

Det står ham nu julelysende klart, at foodprocessoren faktisk GØR livet ti gange lettere.

For hvis han ikke køber den mirakelmaskine, så er han nødt til at forlade lænestolen og finde en lederstilling eller holde sølvbryllup på Rhodos.

Og alt det bøvl kan foodprocessoren spare ham for.

Foodprocessoren bringer ham altså direkte fra Pain Island, et sted med brok, bøvl og støj, til Pleasure Island med huldsalig fred i lænestolen ... 

7 vigtige ting, din salgstekst kan lære af Gertrud Sands kampagne: 

  • More is more! Hold kontakten – send nogle flere nyhedsbreve – kør nogle flere annoncer – det virker.
  • Det er ikke nok at forklare, at produktet både kan snitte, rive, flå og centrifugere. Du skal også forklare værdien af alle de fancy funktioner.
  • Det er ikke nok at fortælle om fordelene ved at købe. Du skal også bearbejde købsindvendingerne. 
  • Husk at fortælle, hvad man går glip af, hvis man ikke køber: Man bliver fastholdt i en øv-situation i stedet for at løse sit problem. 
  • Overvej at sænke købstærsklen ved at tilbyde ratebetaling – eller give rabat ved forudbetaling.
  • Gentag dit call to action på nye måder undervejs i din salgskampagne.
  • Håb på, at din kunde ikke er så stædig som Oluf Sand.

Om skribenten: Tekstforfatter Louise Lamberth, cand.mag., forfatter til Blog dig til synlighed og salg.

Related Posts

Få hjælp til tekst - med fokus på salg Ja, lige nu kigger jeg på dig, som har en stor boglig viden.Du har slugt enorme bunker bøger under din uddannelse.Du har afleveret rapporter, specialer eller afhandlinger. Så det er kun naturligt, at du skriver webtekster, brochurer og pressemeddelelser på dit job. Hvem skulle ellers? Du er jo den medarbejder, der har de bedste forudsætninger for det. Du har et forspring,

Styrk troværdigheden - spar på tillægsord Hvad er tillægsord? Tillægsord er de ord, som lægger sig til et andet ord og fortæller noget om det. Tillægsordet kan fortælle noget om navneord, pronominer eller egennavne. Men tillægsordet kan også fortælle noget om begivenheder. Et eksempel, hvor tillægsord lægger sig til navneord: I sætningen "Hun har en pæn bluse på" lægger ordet "pæn" sig til navneordet "bluse." Eksempel på tillægsord, der lægger

Hver evig eneste dag bliver min hjemmeside angrebet af hackerbotter. Sandsynligvis også din. Jeg er i hvert fald ikke alene.Både småbitte og gigantiske virksomheder er under beskydning.I den sidste weekend af februar 2024 er flere store virksomheder og kommuner blevet nedlagt af hackere, skriver TV2.dk Det er træls. Men vi kan ikke gøre andet end at beskytte vores hjemmeside, så godt vi nu kan. Derfor har jeg interviewet Michael Leitner

Video: Må jeg præsentere dig for 3 af de seotekstforfattere, du skal undgå? Du har brug for seo-tekstforfatningSå du vil hyre en seo-skribent, men! Hvem skal du dog vælge til opgaven? Der er nok at vælge imellem. Så du ringer febrilsk rundt ... Men efter samtalerne er du faktisk stadig meget i tvivl. Godt. Lad mig fortælle dig, hvem du ikke skal overlade din seo-tekstforfatning til.  Faresignal 1:Du: "Hvor lang

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}