Skal jeg skrive din salgstekst?
En salgstekst til tryk eller landingpage kan være en udfordring.
Men du kan lade mig skrive din næste salgstekst til tryk eller onlinebrug. Du kan også booke rådgivning, hvis du hellere vil skrive selv.
Derfor skal jeg skrive for dig
Når jeg skriver, får du en erfaren tekstforfatter, der ved præcis, hvordan en salgstekst skal opbygges.
Samtidig er jeg certificeret specialist i Emotionelle Kundetyper.
Det er en forskningsbaseret metode til målgruppesegmentering udviklet af Institut for Kundetyper.
Uddannelsen giver mig grundlaget for at hjælpe dig med at vælge virksomhedens kundetype og ramme den rigtige sprogtone i teksterne.
Sådan får du gode salgstekster
Telefoninterview
Jeg indleder med at interviewe dig telefonisk og researche online.
Under samtalen fastlægger jeg også kundetypen. Det er vigtigt for at finde frem til, præcis hvilke salgsargumenter og hvilken sprogtone din virksomheds kunder vil sætte pris på.
Valg af søgeord til webtekst
Hvis det er en webtekst, researcher jeg online. Jeg finder frem til søgeord med mange søgninger og lav konkurrence, hvis det er muligt.
Tekstforfatning
Derefter skriver jeg en god salgstekst efter den klassiske formel, du måske kender: AIDA.
Attention – Interest – Desire – Action. Jeg har dog videreudviklet modellen lidt, så jeg bedre kan forklare mine kunder, hvad jeg laver!
Når jeg skriver, anlægger jeg præcis den sprogtone, som kundetypen foretrækker. Jeg trækker på min viden som certificeret specialist i Emotionelle Kundetyper og professionel tekstforfatter.
- Salgstekstens overskrift skal fange læserens opmærksomhed og vise, at læseren har et problem – som netop dit produkt kan løse (Attention)
- Salgsteksten skal uddybe, hvorfor det er vigtigt at få løst problemet, og hvordan produktet eller ydelsen løser det (Interest)
- Salgsteksten skal også gøre det klart for læseren, hvilken lettelse det vil være at få problemet løst (Desire)
- Sidst, men ikke mindst skal salgsteksten inspirere læseren til at investere i at løse problemet (Action). Derfor er det vigtigt, at teksten direkte opfordrer til køb på en positiv måde.
Sådan får du et godt salgsbrev til kunder
Når du bestiller en sælgende tekst til tryk eller landingpage, stiller jeg spørgsmål.
Teksten skal tiltrække kunder. Men ikke alle
Når jeg ved alt det, er det min opgave at skrive et salgsbrev, der tiltrækker de helt rigtige kunder.
Nemlig de kunder, der vil få glæde af produktet – og ikke alle mulige andre, som ikke bliver glade for købet.
Det er vigtigt, at de rigtige potentielle kunder føler, at salgsteksten henvender sig netop til dem, og at den appellerer til handling.
Sådan foregår det, når du bestiller en salgstekst:
Book rådgivning, hvis du vil skrive salgstekst selv
Vil du egentlig allerhelst skrive dine egne sælgende tekster? Så kan jeg rådgive dig. Du kan nemlig bestille samskrivning, hvor vi mødes online og skriver din tekst sammen. På den måde får du en tekst, du er glad for, samtidig med at du ved, præcis hvordan du skriver din næste tekst.
Du kan også lade mig redigere teksterne på klippekort.
Du kan også få hjælp til markedsføring
Inden for markedsføring siger vi traditionelt, at en person skal påvirkes 7 gange, før han svinger dankortet. Det skal selvfølgelig ikke tages bogstaveligt. Det er forskelligt, hvor mange påvirkninger der skal til. Det afhænger af, hvad du sælger til hvem.
Men det betyder, at du som regel skal gøre mere for at sælge end at sende et salgsbrev. Det rådgiver jeg dig gerne om.
Få en snak om salgsbrev - eller salgstekst - til kunder
Spørg mig - jeg hjælper dig gerne med at finde ud af, hvordan en god salgstekst giver det bedste resultat netop for dig.
"Du har gjort det igen, skabt en unik tekst, som jeg er meget tilfreds med."
Maibritt Nielsen
Focus2Web
"Rigtig god aften og rigtig gode tekster."
Frederik Boysen
Manillo
"Jeg er supertilfreds med dit arbejde. Jeg vil klart også anbefale dig videre. Tak for din KÆMPE hjælp."
Anita Janischefska
Fashion by Emma