fbpx

Salgsbrev eller salgstekst

salgstekst, salgsbrev

Lad en erfaren tekstforfatter skrive salgstekst

En salgstekst til tryk eller landingpage kan være en udfordring – lad mig skrive den for dig!

Salgstekst efter AIDA-modellen

Salgsteksten skrives efter den klassiske formel, du mĂĄske kender: AIDA.
Attention – Interest – Desire – Action.
Jeg har dog videreudviklet modellen lidt, sĂĄ jeg bedre kan forklare mine kunder, hvad jeg laver!

  • Salgstekstens overskrift skal fange læserens opmærksomhed og vise, at læseren har et problem – som netop dit produkt kan løse (attention)
  • Salgsteksten skal uddybe, hvorfor det er vigtigt at fĂĄ løst problemet, og hvordan produktet eller ydelsen løser det (Interest)
  • Salgsteksten skal ogsĂĄ gøre det klart for læseren, hvilken lettelse det vil være at fĂĄ problemet løst (Desire)
  • Sidst, men ikke mindst skal salgsteksten inspirere læseren til at svinge dankortet. Derfor er det vigtigt, at teksten direkte opfordrer til køb pĂĄ en positiv mĂĄde.

SĂĄdan fĂĄr du et godt salgsbrev til kunder

Når du bestiller en sælgende tekst til tryk eller landingpage, stiller jeg spørgsmål.

  • Hvem er den mĂĄlgruppe, som vil fĂĄ glæde af det, du sælger?
  • Hvem vil ikke fĂĄ glæde af det?
  • Hvordan adskiller det, du sælger, sig fra lignende produkter eller ydelser?
  • Hvilke unikke fordele er der ved det, du sælger?
  • Hvor ligger prisen i forhold til konkurrerende produkter?
  •  Hvilke spørgsmĂĄl stiller kunder typisk, før de køber?
  • Hvilken service fĂĄr kunden i forbindelse med købet, fx hurtig levering, gratis porto, gaveindpakning eller rĂĄdgivning pĂĄ nettet?


Teksten skal tiltrække kunder. Men ikke alle

Når jeg ved alt det, er det min opgave at skrive et salgsbrev, der tiltrækker de helt rigtige kunder.
Nemlig de kunder, der vil få glæde af produktet – og ikke alle mulige andre, som ikke bliver glade for købet.
Det er vigtigt, at de rigtige potentielle kunder føler, at salgsteksten henvender sig netop til dem, og at den appellerer til handling.

SĂĄdan foregĂĄr det, nĂĄr du bestiller en salgstekst:

  • Du kontakter mig og booker et kvarters rĂĄdgivning. Det sikrer dig, at du fĂĄr den rette tekstforfatter til netop din opgave. Det er selvfølgelig gratis og uforpligtende.
  • Du bestiller din salgstekst. Du vælger selv, om du ønsker at betale forud og fĂĄ rabat - eller efter levering. Vi aftaler en deadline, sĂĄ du ved, hvornĂĄr din tekst er klar. Desuden aftaler vi, hvornĂĄr jeg kan interviewe dig i telefonen. 
  • Jeg ringer til dig pĂĄ den aftalte dato og interviewer dig. Det tager som regel femten-tyve minutter. Jeg har en liste med spørgsmĂĄl, jeg plejer at stille. Det sikrer, at jeg forstĂĄr, hvilken forskel din virksomhed gør for hvem, sĂĄ jeg kan skrive en god salgstekst til dig. 
  • Din tekst lander i indbakken senest til aftalt deadline. Du har nu en uge til at vende tilbage, hvis du har ændringsønsker. Hvis du ikke har tid til at se pĂĄ teksten inden for en uge, sĂĄ finder vi ud af det. Det vigtigste er, at du henvender dig sĂĄ hurtigt som muligt. 

Jeg rĂĄdgiver dig ogsĂĄ gerne om markedsføring 

Inden for markedsføring siger vi traditionelt, at en person skal påvirkes 7 gange, før han svinger dankortet. Det skal selvfølgelig ikke tages bogstaveligt. Det er forskelligt, hvor mange påvirkninger der skal til. Det afhænger af, hvad du sælger til hvem.
Men det betyder, at du som regel skal gøre mere for at sælge end at sende et salgsbrev. 
Det rĂĄdgiver jeg dig gerne om.

FĂĄ en snak om salgsbrev - eller salgstekst - til kunder

Spørg mig - jeg hjælper dig gerne med at finde ud af, hvordan en god salgstekst giver det bedste resultat netop for dig. 


Jeg er supertilfreds med dit arbejde og vil klart ogsĂĄ anbefale dig videre. Tak for din KÆMPE hjælp.


Anita Janischefska, FashionbyEmma

>