Salgsbrev eller salgstekst

salgsbrev, salgstekst

Få salgstekst, der oplyser og frister til køb

En salgstekst til tryk eller landingpage kan være en udfordring – lad mig skrive den for dig!

Salgsteksten skrives efter den klassiske formel, du måske kender: AIDA – Attention – Interest – Desire – Action.

Teksten skal faktisk løse mange opgaver:

– Salgstekstens overskrift skal fange læserens opmærksomhed og vise, at læseren har et problem – som netop dit produkt kan løse (attention)

– Salgsteksten skal uddybe, hvorfor det er vigtigt at få løst problemet, og hvordan produktet eller ydelsen løser det (interest)

– Salgsteksten skal også gøre det klart for læseren, hvilken lettelse det vil være at få problemet løst (desire)

– Sidst, men ikke mindst skal salgsteksten selvfølgelig inspirere læseren til at svinge dankortet (action). Derfor er det vigtigt, at teksten direkte opfordrer til køb på en positiv og ikke påtrængende måde.

Imagine …

Når du kontakter mig og bestiller en sælgende tekst til tryk eller landingpage, stiller jeg en række spørgsmål.

– Hvem er den målgruppe, som vil få glæde af det, du sælger?

– Hvem vil ikke få glæde af det?

– Hvordan adskiller det, du sælger, sig fra lignende produkter eller ydelser?

– Hvilke unikke fordele er der ved det, du sælger?

– Hvor ligger prisen i forhold til konkurrerende produkter?

– Hvilke spørgsmål stiller kunder typisk, før de køber?

– Hvilken service får kunden i forbindelse med købet – fx hurtig levering, gratis porto, gaveindpakning eller rådgivning på nettet?

Salgstekst skal ikke tiltrække alle kunder

Når jeg ved alt det, er det min opgave at skrive en tekst, der tiltrækker de helt rigtige kunder. Nemlig de kunder, der vil få glæde af produktet – og ikke alle mulige andre, som ikke bliver glade for købet. Det er vigtigt, at de rigtige potentielle kunder føler, at salgsteksten henvender sig netop til dem, og at den appellerer til handling.

Salgstekst eller salgsbrev er ikke nok

Inden for markedsføring siger vi traditionelt, at en person skal påvirkes 7 gange, før han svinger dankortet. Det skal selvfølgelig ikke tages bogstaveligt – det er forskelligt, hvor mange påvirkninger der skal til. Det afhænger af, hvad du sælger til hvem.

Men alt for mange tror, at én påvirkning er nok – og det er sjældent nok!

Hvis du sender et salgsbrev, skal du ofte også ringe op, og har du en landing page med salgstekst, skal du typisk også have nyhedsbrev, så du kan påvirke potentielle kunder flere gange. Spørg mig – jeg hjælper dig gerne med at finde ud af, hvordan en god salgstekst giver det bedste resultat netop for dig.

Kontakt Louise