fbpx

Salgstekst – salgsbrev

salgstekst, salgsbrev

Lad en erfaren tekstforfatter skrive salgstekst

En salgstekst til tryk eller landingpage kan være en udfordring – lad mig skrive den for dig!

Salgstekst efter AIDA-modellen

Salgsteksten skrives efter den klassiske formel, du måske kender: AIDA.
Attention – Interest – Desire – Action.
Jeg har dog videreudviklet modellen lidt, så jeg bedre kan forklare mine kunder, hvad jeg laver!

  • Salgstekstens overskrift skal fange læserens opmærksomhed og vise, at læseren har et problem – som netop dit produkt kan løse (attention)
  • Salgsteksten skal uddybe, hvorfor det er vigtigt at få løst problemet, og hvordan produktet eller ydelsen løser det (Interest)
  • Salgsteksten skal også gøre det klart for læseren, hvilken lettelse det vil være at få problemet løst (Desire)
  • Sidst, men ikke mindst skal salgsteksten inspirere læseren til at svinge dankortet. Derfor er det vigtigt, at teksten direkte opfordrer til køb på en positiv måde.

Sådan får du et godt salgsbrev til kunder

Når du bestiller en sælgende tekst til tryk eller landingpage, stiller jeg spørgsmål.

  • Hvem er den målgruppe, som vil få glæde af det, du sælger?
  • Hvem vil ikke få glæde af det?
  • Hvordan adskiller det, du sælger, sig fra lignende produkter eller ydelser?
  • Hvilke unikke fordele er der ved det, du sælger?
  • Hvor ligger prisen i forhold til konkurrerende produkter? Hvorfor ligger prisen netop der? Hvis du fx sælger noget dyrere end konkurrenterne, får kunden måske en ekstra værdi. Hvis du sælger billigere, kan prisen selvfølgelig være et godt salgsargument i sig selv. 
  •  Hvilke spørgsmål stiller kunder typisk, før de køber af dig?
  • Hvilken service får kunden i forbindelse med købet, fx hurtig levering, gratis porto, gaveindpakning eller rådgivning på nettet?


Teksten skal tiltrække kunder. Men ikke alle

Når jeg ved alt det, er det min opgave at skrive et salgsbrev, der tiltrækker de helt rigtige kunder.
Nemlig de kunder, der vil få glæde af produktet – og ikke alle mulige andre, som ikke bliver glade for købet.
Det er vigtigt, at de rigtige potentielle kunder føler, at salgsteksten henvender sig netop til dem, og at den appellerer til handling.

Sådan foregår det, når du bestiller en salgstekst:

  • Du kontakter mig og booker et kvarters rådgivning. Det sikrer dig, at du får den rette tekstforfatter til netop din opgave. Det er selvfølgelig gratis og uforpligtende.
  • Du bestiller din salgstekst. Du vælger selv, om du ønsker at betale forud og få rabat - eller efter levering. Vi aftaler en deadline, så du ved, hvornår din tekst er klar. Desuden aftaler vi, hvornår jeg kan interviewe dig i telefonen. 
  • Jeg ringer til dig på den aftalte dato og interviewer dig. Det tager som regel femten-tyve minutter. Jeg har en liste med spørgsmål, jeg plejer at stille. Det sikrer, at jeg forstår, hvilken forskel din virksomhed gør for hvem, så jeg kan skrive en god salgstekst til dig. 
  • Din tekst lander i indbakken senest til aftalt deadline. Du har nu en uge til at vende tilbage, hvis du har ændringsønsker. Hvis du ikke har tid til at se på teksten inden for en uge, så finder vi ud af det. Det vigtigste er, at du henvender dig så hurtigt som muligt. 

Jeg rådgiver dig gerne om markedsføring 

Inden for markedsføring siger vi traditionelt, at en person skal påvirkes 7 gange, før han svinger dankortet. Det skal selvfølgelig ikke tages bogstaveligt. Det er forskelligt, hvor mange påvirkninger der skal til. Det afhænger af, hvad du sælger til hvem.
Men det betyder, at du som regel skal gøre mere for at sælge end at sende et salgsbrev. Det rådgiver jeg dig gerne om.

Få en snak om salgsbrev - eller salgstekst - til kunder

Spørg mig - jeg hjælper dig gerne med at finde ud af, hvordan en god salgstekst giver det bedste resultat netop for dig. 


Jeg er supertilfreds med dit arbejde og vil klart også anbefale dig videre. Tak for din KÆMPE hjælp.


Anita Janischefska, FashionbyEmma

>