Kog det, du sælger, ind til ren værdi ⋆ Tekstforfatter Louise Lamberth - kontakt freelance tekstforfatteren

Kog det, du sælger, ind til ren værdi

Jeg skal ikke koge suppe på det ….

… for jeg kan slet ikke lave mad: Jeg sælger tekster og kurser med det argument, at de skaber synlighed og salg.

Altså penge …

Nuvel, der er intet galt med det. Penge er et fint argument. Men kun hvis du koger det ind til essensen.

For penge har jo ikke samme værdi for alle mennesker.

Derfor skal jeg oversætte penge til den værdi, som penge har for læsere som dig:

Du har en virksomhed – eller drømmer om det – fordi du vil tjene penge, selvfølgelig. Men ikke KUN. Vel?

Du har måske også din virksomhed, fordi …

– Du ønsker at være herre over din egen dag. Du vil vælge ønskekunder. Du vil planlægge dine opgaver, som du selv synes.

Du har lyst til at lære mere – i stedet for at risikere at gro fast. Du vil måske tage fri midt i sæsonen. Eller give ungerne en fridag i utide nu og da.

Du vil arbejde med det, du er allerbedst til. Fordi du mener, at sådan hjælper du andre bedst!

Hvis du sagde “JEPS, det er lige noget for mig” bare 2 gange, tilhører du nok min kernemålgruppe.

Så kort sagt. Alle de argumenter skal jeg bruge i min salgstekst, når jeg oversætter værdien af penge til DIN frihed i min tekst.

Du skal også se på dine salgsargumenter:

Spørg dig selv, hvad det i virkeligheden er, der får folk til at købe noget af dig.

Det samme produkt har ikke samme værdi for alle:

– Et kursus i computerkørsel er en genvej til at snakke med børnebørnene online. For nogle.

– Det samme kursus er måske et håb om at få et andet – eller bedre – job. For andre.

– Men for en tredje gruppe er kurset måske en betingelse for at markedsføre en virksomhed.

Derfor: Hvis DU sælger computerkurser, kan du nemmere sælge flere af dem, når du ved, om du fokuserer på gruppe 1, 2 eller 3.

Kog det, du sælger, ind til ren værdi:

Tænk på en ønskekunde i din virksomhed.

Hvorfor køber hun eller han?

Skriv det ned.

1. Kig dine vigtigste salgstekster online igennem:

Henvender de sig til NETOP den kundetype, du ønsker dig?

Bruger du de argumenter, der har værdi netop for DEM?

Ellers må du overveje at redigere, smukkesere, optimere din tekst – og kassere det, der ikke kan bruges mere.

2. Kan du hjælpe dine kernekunder endnu bedre ved at sælge noget ekstra?

Hvad? Læg en nem plan for, hvordan du kan tilbyde dét ekstra til kunden i fremtiden.

>