3 fatale fejl, der ødelægger dit salg

 

salgsarbejde

I en galakse nær dig prøver alle andre også at sælge noget

En terapeut forsøgte at afsætte angstbehandling på sin virksomheds Facebookside forleden. Gratis angstbehandling, endda.

Ved du, hvor mange tilmeldinger hun fik?

Præcis 0.

Selvom angst kan ødelægge liv. Og selvom masser af mennesker har problemet.

Mærkeligt, ikke?

Nej, nej og 3 X nej

For hendes strategi byggede nemlig på 3 forkerte forudsætninger:

Folk vil gerne have min hjælp, selvom de ikke kender mig – bare prisen er 0 kroner

Folk har tillid til mig, bare fordi jeg har mine eksamenspapirer i orden

Folk tager hurtige beslutninger, bare fordi de får et godt tilbud.

Men den grufulde sandhed er:

Nej, folk vil ikke have din hjælp, før de har tillid til, at du KAN hjælpe dem. Ikke engang når du tilbyder noget gratis!

Nej, folk har ikke tillid til dig, bare fordi du har en fin eksamen eller en lang stribe kundeanbefalinger. Bevares, det pynter alt sammen. Men det er livsvigtigt for dit salg, at folk føler, de kan stole på dig.

Og nej, nej, 3 X nej – folk tager ikke hurtige købsbeslutninger, medmindre de allerede HAR besluttet sig for at købe og bare venter på et uimodståeligt godt tilbud.

Derfor …

… skal du lære, hvordan du skriver dig til synlighed og salg. Sådan at dine tekster ikke bare fanger opmærksomheden, men også fastholder den – og leder folk lige hen til kassen. Ellers køber de aldrig for en bøjet femøre af dig.

PS: Læs, hvordan jeg skriver din næste salgstekst!

 

>