Sælg online! Ti salgstips

 

Skru op! Sælg online med nemme salgstips

Du vil sælge mere som konsulent, behandler eller specialist …
Måske er du endda træt af at se konkurrenterne klare sig bedre. 
Du kunne selvfølgelig acceptere det, hvis de var dygtigere rent fagligt. 
Men sådan er det ikke. De sælger mere, bare fordi de forstår teknikken bag online salg. 

Hvor svært kan det være at få flere kunder?!
Tja, du kan i hvert fald gøre det nemmere med de her ti nemme salgstrick.

Få tjek på din profiltekst

Er det blinkende og glitrende klart, hvilken værdi det skaber at handle med dig?
Eller har du måske skrevet så meget om teknikaliteter og produktdetaljer, at værdien blev glemt?
Så må du omskrive din tekst. Du kan selvfølgelig også lade mig sætte ord på det, du sælger. Jeg har mange års erfaring i at ramme tonen og finde argumenterne til gode salgstekster.

Glem ikke prisskiltet

Det er 100 % sikkert, at du går glip af kunder, hvis folk ikke kan finde priser på din hjemmeside.
Mange klikker straks væk, hvis de ikke kan finde priser. Du må ikke tænke: “Jamen folk kan jo bare spørge.”
For mange mennesker hader nemlig at bede om en pris. Simpelthen fordi de er bange for, at de skal blive tvunget til at svare: “Nej tak – det er noget dyrere, end jeg regnede med.”
Selvfølgelig er det svært at sætte pris på et behandlingsforløb. Folk kan jo ikke vide, præcis hvor mange behandlinger de har brug for. Det kan du heller ikke.
Men så må du beskrive nogle typiske klientforløb og sætte prisskilt på dem.

Gør det let at få fat i dig

Jo hurtigere og nemmere din mulige kunde kan få fat i dig – jo bedre salg!
Samtidig skal du tænke på, at folk er forskellige. Nogle vil helst kontakte dig på e-mail. Andre elsker telefonen.
Sørg for, at begge muligheder findes på din hjemmeside!
Du kan også sætte en chatbox på hjemmesiden. Der er mange programmer til WordPress. Jeg bruger selv gratisversionen af PureChat.

Giv en uforpligtende rådgivningssession

Der er sikkert masser af mennesker i verden, der gerne vil være kunder hos dig!
De ved det bare ikke endnu. Derfor er du nødt til at gøre det let og uforpligtende for dem at teste dig af.
Tilbyd dem en kort rådgivende samtale i telefonen, så de kan lære dig at kende.

Pak dine ydelser og produkter

Det er altid sværere at købe noget for første gang. Derfor kan standardtilbud gøre det meget nemmere for dig at sælge. 
Hvis du er webdesigner, har kunden måske ingen anelse om, hvor lang tid det tager at designe en hjemmeside. Derfor er det op ad bakke at sælge klippekort …  

Gør det nemmere for dig selv! Du kan sælge standardhjemmesider til en fast pris. Du kan også sælge klippekort. Men så skal du fortælle kunderne meget tydeligt i dine salgstekster, hvor lang tid det typisk tager at designe en hjemmeside for kunden. 

Jeg har selv både standardpriser og klippekort.

Jeg har eksempelvis tilbuddet 5 webtekster: profiltekst – forsidetekst – og tre salgstekster inklusive gratis søgeordsanalyse til en fast pris.
Det sparer kunden en masse spekulationer. Kunden behøver ikke tænke over antallet af tekster – eller hvor lang skrivetid jeg skal bruge – eller hvilke søgeord der skal vælges.
Samtidig føler sig kunden tryg, fordi prisen er fast.

Få styr på den digitale kunderejse

Folk er ikke særlig glade for at bruge mange penge hos en ny leverandør.
De vil gerne se kvaliteten af arbejdet først. Sådan har du det vel også selv? Det har jeg!
Hvis du sælger ydelser, skal du derfor tilbyde gratis ydelser og produkter – billige ydelser – og dyrere ydelser.
De gratis og billige ydelser og produkter hjælper din kunde med at blive klar til at bruge mange penge hos dig.

Skriv flere nyhedsbreve!

Vidste du, at nyhedsbrevet har den bedste return of investmest af alle typer markedsføring?
Du kan nemlig tjene 38 kroner, hver gang du bruger 1 krone på nyhedsbrevet!
Men det kræver selvfølgelig, at du faktisk får skrevet nogle nyhedsbreve.
Heldigvis kan du jo sætte en automationserie op med e-mails, som bliver sendt ud til alle læserne på én gang.
Jeg lover dig, at det hjælper dig altså til at sælge mere.
Endnu bedre: Du kan skrue endnu mere op for salget på dit nyhedsbrev med salgskampagner for tidsbegrænsede tilbud.
Jeg hjælper dig gerne med at skrive dine nyhedsbreve.

Få nogle kundeudtalelser. Og brug dem!

Nu har jeg været tekstforfatter så længe, at jeg har et stort netværk.
Jeg bliver glad, hver gang et nyt menneske siger: “Jeg har fået dig anbefalet”.
Det viser bare, hvor vigtigt det er for dig at få fat i kundeudtalelser.
Du skal også sørge for, at folk ser dem. Ingen må forlade din hjemmeside uden at have læst dine kundeudtalelser!
Læs mere om kundeudtalelser her.

Link fra virksomhedsbloggen til salgsteksterne

Det giver ekstra trafik – og det er godt for dine Googleplaceringer.
Samtidig sikrer det, at gæsterne på din hjemmeside faktisk ser på dine tilbud.

Lav en Facebook-shop

Markedsfører du dig i forvejen på Facebook? Så kan du oprette en shop der.
Det kan godt være, du ikke får en masse salg på Facebook. Men hvis folk kigger på dine produkter og ydelser, besøger de måske også din hjemmeside – og køber dér.

Udvid dit netværk – og sælg online

LinkedIn er en god platform for dig, der sælger timer. Husk at connecte med dine kunder. Connect også gerne med alle, der kontakter dig med spørgsmål om ydelser og priser. Det kan godt være, de ikke køber nu. Men når de har set dine LinkedIn updates, vender de måske tilbage og køber senere!

 

Vigtig viden