fbpx

Sælg mere og hjælp flere med email marketing automation

  • 15. april 2020
email marketing automation

Nå mange flere hurtigt og billigt med email marketing automation

E-mail marketing automation er markedsføring på autopilot! Du kan nemlig populært sagt markedsføre dig med nyhedsbreve uden at røre en finger nu om stunder. 

Det skal du gøre som selvstændig. Ellers går du glip af penge.


Email marketing automation mails - hvad er det i praksis?

Du kender automation mails, fra når du tilmelder dig et nyhedsbrev, fx på en stor webshop. 

Så får du nok en hel lille serie mails, hvor du bliver mindet om at bruge en tidsbegrænset rabat. De mails bliver selvfølgelig sendt automatisk. Uden at marketingmedarbejderne skal gøre noget som helst. 


Den slags mailserier kan du også sende automatisk. Det sparer dig en masse tid. Samtidig ved du, præcis hvilke budskaber folk får i din markedsføring. Det betyder, at ingen sidder tilbage med en halv forklaring. Det sikrer dig den bedste chance for salg.


Selvom du sender automation mails, kan du selvfølgelig altid sende et enkelt nyhedsbrev manuelt, når du har noget nyt at fortælle.


Læs mere og få hjælp til nyhedsbreve, der skaber synlighed og salg - helt automatisk.



4 email marketing automation-serier, der skaber salg

1.

Første velkomstmail

Alt for mange sender ingen velkomstmail! Det er synd. For når folk lige har tilmeldt sig, er de allermest interesserede. Derfor har den allerførste mail tit en høj åbningsrate, når du sender den hurtigt.


Brug velkomstmailen til at præsentere dig selv og det, du hjælper folk med. Sørg for, at der er et call to action i den mail. Du kan fx fortælle lidt om, hvad du tilbyder, og bede folk tage kontakt. Du kan også tilbyde dem et miniprodukt til lav pris straks.


Jo hurtigere du får folk til at reagere på dine nyhedsbreve - jo større chance har du for at sælge noget!

2.

Velkomstserie

Efter den første mail er det en god idé at sende en serie mails.


Velkomstserien kan kombineres med en tidsbegrænset rabat eller tidsbegrænset chance for at få en bonus eller gave.


Hvis du får læsere på din liste med en freebie - en digital tilmeldingsgave - så skal velkomstserien allerhelst handle om det, som fik læserne til at tilmelde sig. Jeg har fx min e-bog Blog dig til synlighed - og salg som freebie. Hvis du tilmelder dig mit nyhedsbrev for at få den bog, så sender jeg dig også en stribe nyhedsbreve med tips om blogging for selvstændige.

3.

Salgskampagner med tidsbegrænset bonus eller rabat

Dem må du ikke snyde dig selv for! De virker - når du skriver gode mails og giver folk en god grund til at købe nu. Ikke om en uge.


Du kan fx sende en serie velkomstmails med en tidsbegrænset rabat til alle nye læsere.


Du kan også indstille mailprogrammet sådan, at bestemte grupper læsere får et tag. Et tag er en lille note, der fx fortæller systemet, at en læser har klikket på et link i en bestemt mail - eller har tilmeldt sig via en bestemt tilmeldingsboks. Mailprogrammet kan så indstilles sådan, at alle med netop det tag får tilsendt bestemte mails.

4.

Email marketing automation mail-serie til passive læsere

En serie mails, hvor du prøver at vække "døde" læsere til live!


Du kan fx give dem en særlig bonus, rabat eller gave.


Hvis det ikke virker, kan serien fortsætte med en mail, hvor du spørger, om de vil afmeldes.


Du har nemlig ingen glæde af "døde" abonnenter. Hvis du har for mange passive på din mailliste, skal du måske betale ekstra for at sende nyhedsbreve. Du risikerer også, at færre nyhedsbreve når frem til indbakkerne i de 1000 små hjem derude ...

>