Sælg med nyhedsmails. Men ikke så hotte som mine!

 nyhedsmails

Mange klager over, at de ikke sælger nok på nyhedsmails …

Gør du også det? Godt – men har du prøvet at se sagen fra MIN side, måske?!

Jeg vil gerne tilmelde mig dit nyhedsbrev. Jeg kæmper mig igennem en dødssyg captcha, hvor jeg skal tælle biler og skilte 6-7 gange, før det lykkes mig at komme på listen. Sådan! Nu glæder jeg mig til at høre fra dig.

Men hvad giver du mig så i indbakken?

En mail, hvor der står: Your subscription is now confirmed. Gab! Og så går der laaaang tid, før den næste mail kommer. Måske har jeg glemt dig og afmelder, når den endelig viser sig i indbakken.’Det virker altså ikke!

Derfor: Hold gryden i kog med dine nyhedsmails

– Giv folk en tilmeldingsgave for at hoppe på nyhedsbrevet
Gaven skal være noget, som er interessant for dine mulige kunder. Ikke alle mulige andre.
Du skal ikke love folk en rejse til Paris, hvis du sælger sko. Du får en hær af læsere, der er klar til at gå på bare fødder, bare de kommer derhen.

– Udskift meget gerne din gave nu og da – eller tilbyd flere forskellige
Giv hver gave – sommetider kaldet freebie – sin egen side på din hjemmeside, hvor folk kan tilmelde sig og få den. Det må meget gerne være en landingpage. Altså en side uden fancy links og menu, så folk ikke kan gøre andet end at tilmelde sig eller smutte igen.
Husk at markedsføre nyhedsbrev og gave rundt omkring på nettet, hvor din målgruppe er. Du får ikke særlig mange læsere, hvis du kun bliver set af de samme mennesker igen og igen.

– Send mails HURTIGT, efter at folk har tilmeldt sig – mens de stadig er varme på at læse dem!
Brug automails, hvis du ikke har tid til at skrive mange nyhedsmails. Eller endnu bedre: Skriv så mange, at du bliver en endnu bedre og hurtigere skriverkarl.

– Send en stribe mails med et tidsbegrænset tilbud, når du vil sælge noget bestemt
Du behøver ikke altid give rabat. Du kan også friste med, at der kun er et vist antal billetter til salg, eller at der er en særlig bonus.

– Send flere mails – også når du har travlt
Send ikke kun, når du absolut vil sælge. Send også udenfor kampagneperioderne. Det sikrer, at folk ikke opfatter dig som Sælger-Helge – og endnu vigtigere: At de ikke glemmer dig.
Én mail om ugen er næppe for meget – men ofte for lidt! Igen: Brug autoresponderen til at sende mails automatisk, hvis du har meget travlt.

– Tag den høje direktørhat på – og stå frem!
Lad være med at skrive i tredjeperson, hvis du er soloselvstændig. Det ser ud, som om du ikke tør tage ansvar for din virksomhed. Eller endnu værre: Folk tror måske, at du vil skjule, at du ejer en enkeltmandsvirksomhed.
Det er helt unødvendigt! For hvis du som soloselvstændig kan vinde din målgruppes tillid, er det bare en fordel at handle med dig personligt. Så slipper kunderne for at skulle igennem en hel stribe slipseklædte mellemmænd i en større virksomhed.

– Vær personlig – og pak information og gode tilbud ind i underholdning
… som jeg har gjort i denne artikel. Det er nemlig ikke kun for sjov, jeg skriver sjove historier på min blog. Jeg gør det, fordi det virker!

Nyhedsbreve holder dine leads varme

Jeg vil selvfølgelig også gerne levere en strøm af hotte nyhedsbreve, så jeg altid har varme leads, når jeg vil sælge noget.

Men det kan også blive for meget!

Forleden dag, da jeg skulle lave popcorn til ungerne, gik der faktisk ILD i min gryde, fordi jeg lige skulle skrive et nyhedsbrev imens.
Desværre kan jeg ikke vise dig den ægte brand, for jeg fik travlt med at slukke gryden.

Men bare rolig, så hotte behøver dine mails ikke være. Bare du husker at holde gryden i kog.

PS: Jeg skriver gerne alle dine nyhedsbreve for dig. Læs mere her.

PS: Hvad synes du om artiklen? Du må meget gerne rate den med stjerner nedenfor!
1000 tak.

>