Presse

pressemeddelelse

Pressemeddelelse

Din virksomhed har helt sikkert også en pressehistorie – eller flere.
Men mange selvstændige er slet ikke opmærksomme på alle de gode historier, der kan fortælles om deres virksomhed.

Andre selvstændige er udmærket klar over den positive effekt af en pressemeddelelse.
Men de går alligevel glip af chancen for medieomtale, fordi de kun interesserer sig for de store medier.
Det er synd, for en pressemeddelelse kan give virksomheden synlighed og skabe troværdighed hos kunder og samarbejdspartnere.

Overser du historier i din virksomhed?

Hvis du har en ny virksomhed, tror du måske, du ikke har nogen pressehistorie – men du tager sikkert fejl.
Her er et eksempel:

En kvinde åbner en webshop. Der kan skrives 3 pressemeddelelser om det:
• En til iværksætterfora, der handler om, hvad der sker bag kulisserne, når en webshop åbner
• En til dameblade eller online portaler for kvinder, hvor fokus ligger på historien om en kvinde, der ændrer sit liv
• En til lokalpressen, der handler om, at en borger i lokalområdet åbner webshop trods økonomisk krise – og at der måske er særlig mulighed for, at de lokale kan komme forbi og se på varerne.

Er du for ivrig efter medieomtale?

Nogle selvstændige vil meget gerne have historier om deres virksomhed i DR, Børsen eller Berlingeren.
Det er slet ikke umuligt, men det er tit sværere end at få pressemeddelelsen bragt i nichemedier eller lokalaviser.
Det betyder, at pressehistorien ofte skal være “større” end de historier, som bliver bragt i lokalavisen.
En pressemeddelelse skal vinkles rigtigt

Mange skriver alt for afsenderorienteret, når de skriver pressemeddelelser.
Men en god pressemeddelelse er ikke reklame – men snarere forbrugeroplysning. Pressemeddelelsen skal have relevans for så mange læsere eller seere som muligt – ikke kun for dem, der måske vil købe noget af virksomheden.
Jeg kan hjælpe dig med at finde den vinkel på din pressehistorie, som vil interessere redaktionen.
Vil du have din pressemeddelelse sendt til flere medier, kan det være en hjælp at skrive flere versioner, så historien passer til målgruppen.
Jeg hjælper dig gerne med at vælge de rette medier – og det er ikke nødvendigvis dem, som alle de andre også gerne vil se deres artikel i!

Kontakt mig på telefon 21 96 14 02 – eller smid en mail til tekstfokus@tekstfokus.dk, når du har brug for pressemeddelelser, der skaber synlighed og salg.

Se et par af mine pressemeddelelser:

Thomas tabte 50 kilo på under et år – TV2Øst. Pressemeddelelsen blev også til en artikel i Hjemmet og flere andre medier.

 

>