Pop up-bokse virker - så brug dem!
Pop up-bokse kan hjælpe dig med at få flere læsere på dit nyhedsbrev. Du skal bare bruge dem, så du ikke skræmmer gæster på hjemmesiden væk!
Er du bange for at bruge popup-bokse til nyhedsbrevet? Det er synd, for nyhedsbrevet er måske den billigste, nemmeste og mest indbringende markedsføring for små virksomheder. Og pop up-bokse virker, når du bruger dem rigtigt. Selvfølgelig vil nogle blive irriterede over dine pop up-bokse. Men du driver nu en gang en virksomhed, og du har lov til at markedsføre dig, også med pop ups. Glem ikke det ... Du kan lave dine bokse i Mailchimp - men jeg anbefaler dig at se på Popupally Pro i stedet.
7 tips til pop up-bokse, der virker
Store flotte pop up-bokse er effektive
Det er vigtigt, at dine popup-bokse ser godt ud. De må også gerne være store! Min egen erfaring er i hvert fald, at store bokse virker allerbedst. Sæt derfor gerne et godt billede af din tilmeldingsgave til nyhedsbrevet på din pop up-boks. Du kan måske også bruge et foto af dig selv.
Fang interessen med content upgrade
Det er en rigtig god idé, at du har flere forskellige tilmeldingsgaver på din hjemmeside. Hvis du har det, skal du selvfølgelig sørge for, at pop up-boksene også er forskellige, så de passer til tekstens indhold.
Jeg har fx selv flere freebies. Blandt andet en guide om nyhedsbreve, som vises i de artikler, der handler om nyhedsbreve - en guide til linkbuilding, som jeg tilbyder på de sider, der handler om seo - en bog om blogging, som jeg har bokse for i mine artikler om blogging ...
På den måde får læsere på min hjemmeside altid tilbudt en freebie, der passer til den artikel, de læser.
Vis kun hver popup en gang dagligt
Det er møgirriterende, når den samme pop up springer frem hele tiden, når man klikker sig rundt mellem sider på en hjemmeside!
Heldigvis kan du indstille dine popups sådan, at de ikke viser sig, hver gang folk klikker på et link - men kun én gang hver dag per læser.
Det vil altså sige, at hvis du besøger min hjemmeside nu og ser en pop up, ser du ikke samme popup andre steder på hjemmesiden. Ikke før i morgen - hvis du kommer igen der! Brug samme taktik, så undgår du læsere, der flygter på grund af popups.
Bemærk: Når du bruger content upgrade - altså flere tilmeldingsgaver på relevante sider - ser folk selvfølgelig alligevel flere forskelige popups samme dag. Men det gør ikke noget, fordi det er forskellige freebies, der samtidig matcher deres interesser perfekt.
Vent 6-7 sekunder med at vise din pop up
Det kan være superirriterende at få en pop up lige i synet, når man lander på en hjemmeside. Derfor er det bedst, at du lige lader folk gå i gang med artiklen, før du viser dem popups. Undersøgelser har vist, at det perfekte tidspunkt er efter seks-syv sekunder!
Brug exit intent boks
Når du først fremviser din popup boks efter seks-syv sekunder, er det selvfølgelig ikke alle, der får set den. Nogle er allerede smuttet! Men det kan du gøre noget ved. Du kan nemlig indstille din pop up til exit intent. Det betyder, at hvis folk går, før de seks-syv sekunder er gået, aktiverer det popup-boksen. Så når de lige at få tilbuddet om din freebie med!
Du kan også bruge pop up-bokse som kontaktboks
Selvom det er mest almindeligt at bruge popup-boksen til nyhedsbrevet, kan du også bruge den som kontaktboks. Du kan fx have en boks med billede af dig selv, hvor der står: Vil du ringes op? - og så kan folk skrive deres telefonnummer i boksen. Du kan også bede dem tilmelde sig nyhedsbrevet til gengæld for et kvarters gratis telefonrådgivning.
Husk alle dem, der bruger pop up blocker
Selvom du bruger boksene perfekt, bliver de aldrig set af alle - desværre! Mange mennesker har nemlig en pop up-blokering i dag. Derfor skal du sikre dig, at alle ser dine bokse alligevel. Det kan du gøre ved at have boksene også øverst i din højre sidebarre (widget) eller inde i artiklen (in content). Det er fint at have boksene flere steder. Det er især vigtigt, at du har bokse højt oppe på siden, så folk får øje på dem.