Onlinesynlighed er vigtigt! Tal viser nemlig, at næsten en tredjedel af alle salg begynder online.
Læs her, hvordan du lægger en strategi for onlinesynlighed.
"Min hjemmeside er usynlig! Hvordan får jeg onlinesynlighed?"
... sagde psykologen i telefonen.
Hun er bestemt ikke den eneste.
Måske mangler du også selv viden om, hvordan du får kunderne til at klikke ind på hjemmesiden?
Onlinesynlighed begynder med strategi
Før jeg kan hjælpe dig med at skabe trafik, skal jeg have svar på et par andre spørgsmål.
Dialogen kunne se sådan ud:
- Hvad vil du sælge?
"Jeg vil sælge webdesign." - Hvilken målgruppe vil du sælge det til?
"Jeg vil sælge webdesign til mindre virksomheder" - Hvilken forskel gør det for kunden at købe det af dig?
"Virksomheden får en smuk og sælgende hjemmeside til en rimelig pris" - Hvorfor skal de netop købe det af dig? Hvilke unikke selling points har du?
"Jeg har mange års erfaring med WordPress.
Desuden er jeg uddannet i Emotionelle Kundetyper. Derfor får virksomheden ikke bare en pæn hjemmeside. Virksomheden får rådgivning om branding - og en hjemmeside, der tiltrækker den valgte kundetype." - Ok. Så hvem skal IKKE købe af dig?
"Jeg er ikke interesseret i at designe teknisk avancerede løsninger til store virksomheder."
Som du kan se, er svarene vigtige! De afdækker nemlig, hvem du skal markedsføre dig til.
På baggrund af min viden kan jeg fortælle dig, hvilke platforme du skal bruge.
Jeg kan også fortælle dig, hvilke tekster og andet content dine ønskekunder vil elske at fordybe sig i.
Jeg bliver tit spurgt: Hvordan får jeg mere onlinesynlighed?
Før jeg kan svare på det, skal jeg have svar på nogle andre spørgsmål.
Dialogen kunne se sådan ud:
- Hvad vil du sælge?
"Jeg vil sælge webdesign." - Hvilken målgruppe vil du sælge det til?
"Jeg vil sælge webdesign til mindre virksomheder" - Hvilken forskel gør det for kunden at købe det af dig?
"Virksomheden får en smuk og sælgende hjemmeside til en rimelig pris" - Hvorfor skal de netop købe det af dig? Hvilke unikke selling points har du?
"Jeg har mange års erfaring med WordPress.
Desuden er jeg uddannet i Emotionelle Kundetyper. Derfor får virksomheden ikke bare en pæn hjemmeside. Virksomheden får rådgivning om branding - og en hjemmeside, der tiltrækker den valgte kundetype." - Og for den sags skyld: Hvem skal IKKE købe af dig? Det kan være et godt hjælpespørgsmål, hvis du har svært ved at finde dine unikke selling points.
"Jeg er ikke interesseret i at designe teknisk avancerede løsninger til store virksomheder."
Først når du har styr på målgruppe, kundetype og unikke selling points, giver det mening at lægge en strategi for onlinesynlighed.