Forleden så jeg en heftig debat i en Facebookgruppe, som jeg har set magen til mange gange før i de år, jeg har været tekstforfatter.
En person skrev, at han tilbød tekster til atten øre per ord.
Og en anden mere erfaren tekstforfatter skrev, at så ville han hellere arbejde i Fakta, fordi den slags priser underminerede fagets troværdighed.
Puha, hvor får jeg lyst til at logge af, når jeg læser den slags debatter.
Nå. Men. Det endte heldigvis med, at de to kamphaner blev enige om, at der er forskel på dyr kaviar og en dåse torskerogn fra Netto.
Og der er forskel på, om en tekst skal bruges til virksomhedens livsvigtige salgsside online – eller til linkbuilding rundt omkring på nettet.
Så derfor måtte der også gerne være forskel på prisen.
Tekst er ikke bare tekst. Men en tekstforfatter kan være hvem som helst i dag.
Jeg har selv ti års erfaring som tekstforfatter og en uddannelse som cand.mag.
For dig betyder det, at jeg kan skrive din vigtige pressemeddelelse. Eller teksten til din LinkedIn-profil. Og selvfølgelig webteksten til din virksomheds hjemmeside.
Og for mig betyder det selvfølgelig, at jeg gør alt for, at min markedsføring ligner kaviar mere end torskerogn.
Men det betyder til gengæld ikke, at jeg er for fin til at skrive dine nemmeste online-tekster til en fornuftig pris.
For jeg tjener nemlig ikke mindre på linkbuilding-tekster eller produkttekster med ti ens produkter – i hver sin farve. For selvom prisen er lavere, så er teksterne altså også hurtigere at skrive. Meget hurtigere.
Det får du, når du bestiller tekst til din hjemmeside:
Kort sagt: kaviar-tekst. Og mindre skal du ikke byde dem, der besøger din hjemmeside - eller læser din pressemeddelelse i avisen!
Jeg kan som ekstraydelse tilbyde linkbuilding til din hjemmeside.
Det får du, når du bestiller tekst til linkbuilding:
Altså: torskerogn. Med remoulade, men uden champagne. Fint nok til linkbuilding, som du kan være bekendt. Men ikke tekster, du vil bruge på din hjemmeside. Til gengæld bygger jeg gerne links for dig.