- Kom i gang – og bliv ved! Læg en plan for, hvad du vil dele – og hvor tit. En gang om ugen vil være fint til en begyndelse.
- Send en invitation til dem, du gerne vil connecte med.
Husk at tilføje en personlig invitation.
Du kan fx invitere kunder og samarbejdspartnere – og hvad med alle dem på dit nyhedsbrev?
Bemærk: Du kan kun connecte med dem, du også kender ude i virkeligheden – eller som i forvejen er forbundet med nogen, du kender på LinkedIn. Derfor kan du godt sommetider støde på en mur, når du vil sende en invitation!
Men vent og se – du bliver overrasket over, hvor mange du er forbundet med i andet led, når du begynder at invitere folk til dit LinkedIn-netværk. - Endorsements: Du kan endorse – det vil sige anbefale – dine samarbejdspartnere.
Det er nemt: Klik på profilen og skriv en lille anbefaling, som andre kan se. Du kan tro, de bliver glade, og de får nok også større lyst til at dele dit næste opslag på LinkedIn. - Optimer dine artikler på LinkedIn til Google.
Ja – Google indekserer artikler på LinkedIn, så det skal du selvfølgelig benytte dig af.
Det kræver selvfølgelig bare, at din profil er synlig for alle. - Sæt billeder eller video på opslagene – så når de længere ud.
- Del opslag fra firmaprofilen på den private profil.
- Stil spørgsmål – folk elsker at blive spurgt!
Når flere reagerer på dine opslag, vil LinkedIn også vise dem til flere.
Det er din vej til flere følgere. - Bed de ansatte dele – eller endnu bedre kommentere og skrive egne opslag.
Nå længere ud på LinkedIn
Vigtig viden