Markedsføring koster! Får du pengene hjem igen?
Bruger du mon din dyrebare tid og dine surt tjente penge rigtigt?
Se, om du gør en af de 5 fatale fejl, der koster dyrt på markedsføringsbudgettet …
Fatal fejl 1: Du laver seo. Uden nyhedsbrev.
Det svarer til at tænde vandhanen – uden at sætte proppen i!
97 procent af gæsterne på din hjemmeside er ikke købeklar! De kigger bare.
Derfor er det så trist for dig, hvis du ikke har et nyhedsbrev. Det betyder nemlig, at du mindre ud af de timer – eller kroner – som du futter af på seo.
Fatal fejl 2: Du laver kun SEO på trofæord
Den her fejl gør rigtig mange af dem, jeg har kontakt med som seo-tekstforfatter.
Måske er det dig, der ringer til mig mandag morgen og siger:
”Kan du ikke hjælpe mig med at komme op på (indsæt selv dit supervigtige seo-yndlings-trofæord).
Ja da. Men én ting er sikker:
Du går glip af masser af trafik og mange kunder, hvis du kun går efter nogle ganske få ord.
Og måske kan det slet ikke betale sig. For de ord, der er mange søgninger på, er der som regel også kæmpe konkurrence om ….
Du kan sagtens lave fornuftig SEO, som bringer dig masser af trafik hver måned.
Men det er en farlig leg at fokusere på nogle få søgeord.
For Google skruer hele tiden lidt på algoritmerne. Og når du kun ligger godt på nogle få ord, er der stor fare for et pludselig styrt ned i mørket fra side 1.
Fatal fejl 3: Du lytter til smarte sælgere
Måske har du et dyrt abonnement på annoncering, der ikke kan opsiges – selvom det ikke kroner i kassen?
Eller måske har du en hjemmeside på et (dyrt!) abonnement, du har købt hos Bureau Lidtforsmart?
Det er trist.
Derfor er det rigtig vigtigt, at du sætter dig lidt ind i markedsføring – også selvom du vil betale dig fra alt.
For ellers kan du slet ikke vurdere, hvilken markedsføring der er pengene værd for din virksomhed.
Fatal fejl 4: Du er på de forkerte sociale medier
Det bliver hurtigt dyrt i kroner og arbejdstid!
Du er nødt til at vide, hvor dit publikum er, før du begynder at markedsføre dig!
Læs om målgrupper og sociale medier her.
Fatal fejl 5: Du kræver alt for meget af publikum
Du spilder bunker af tid og penge, hvis du prøver at sælge til et publikum, der ikke er klar!
Du kan (næsten) aldrig sælge dyre rådgivningsforløb til folk, der først lige har fået øje på dig online. Det er ikke din skyld. Det kan de andre heller ikke.
Du må sætte dig ind i den digitale kunderejse – så du kan hjælpe folk med at blive købeklar.