• Home
  • Blog
  • Den grufulde sandhed om markedsføring

Den grufulde sandhed om markedsføring

Markedsføring på nettet – eller kun offline?!

På en kendt restaurant i New York var ejerne godt trætte af dårlige online-anmeldelser og klager over sløv betjening og lange ventetider. De ville vide, hvad der gik galt. I årenes løb havde de heldigvis videofilmet betjeningen i restauranterne, og nu sammenlignede de nye videoklip med gamle filmklip fra halvfemserne, dengang hvor folk stadig var tilfredse med betjeningen.

Og noget var galt. Helt galt

Den rystende sandhed var: At selvom gæsterne betalte i dyre domme for at besøge den kendte restaurant, var de ikke ret interesserede i menuen. De var nemlig interesserede i noget helt andet: deres smartphone. 26 af 45 kunder brugte i gennemsnit 3 minutter på at fotografere maden. 14 af 45 kunder tog billeder af hinanden med maden foran sig, eller mens de spiste maden. Det tog i gennemsnit 4 minutter, fordi de måtte se på billederne og sommetider tage dem igen. 27 af 45 kunder bad tjenerne tage et gruppebillede, og 14 bad tjeneren tage endnu et foto, fordi de ikke var tilfredse. Det tog 5 minutter. Og sjovt nok: Hele 9 af 45 kunder sendte maden tilbage til køkkenet for at få den genopvarmet. Ikke nok med det: Når de forlod restauranten, stødte 8 ud af 45 gæster ind i andre gæster, fordi de gloede ned i skærmen. Og smartphonen var skyld i, at det tog 50 minutter længere end i halvfemserne, fra en gæst kom, til han gik. Det kan du alt sammen læse i Lifebuzz.

Nå – og hvad så?!

Jo, ser du: Heraf kan vi lære, at vores virksomhed skal være der, hvor kunderne er: ONLINE! Fordi: Forbruget ser nemlig sådan ud: Hver dansker surfede i 2015 på nettet i 2 timer og 25 minutter 6 ud af 10 danskere brugte smartphone til at gå online hver dag – eller næsten hver dag.

Det er ikke nok, at din virksomhed har en hjemmeside

Den skal præsentere din virksomhed godt  Den skal se godt ud på stor OG lille skærm – det kan du tjekke her.

Den skal helst placere sig godt i Googlesøgninger efter det, folk søger efter, når de er interesserede i det, du sælger. Her kan jeg forresten anbefale en god virksomhedsblog – det er nemlig en hovedårsag til, at min hjemmeside i dag ligger side 1, plads 1 på flere af mine vigtigste søgeord!

 

Related Posts

Få hjælp til tekst - med fokus på salg Ja, lige nu kigger jeg på dig, som har en stor boglig viden.Du har slugt enorme bunker bøger under din uddannelse.Du har afleveret rapporter, specialer eller afhandlinger. Så det er kun naturligt, at du skriver webtekster, brochurer og pressemeddelelser på dit job. Hvem skulle ellers? Du er jo den medarbejder, der har de bedste forudsætninger for det. Du har et forspring,

Styrk troværdigheden - spar på tillægsord Hvad er tillægsord? Tillægsord er de ord, som lægger sig til et andet ord og fortæller noget om det. Tillægsordet kan fortælle noget om navneord, pronominer eller egennavne. Men tillægsordet kan også fortælle noget om begivenheder. Et eksempel, hvor tillægsord lægger sig til navneord: I sætningen "Hun har en pæn bluse på" lægger ordet "pæn" sig til navneordet "bluse." Eksempel på tillægsord, der lægger

Hver evig eneste dag bliver min hjemmeside angrebet af hackerbotter. Sandsynligvis også din. Jeg er i hvert fald ikke alene.Både småbitte og gigantiske virksomheder er under beskydning.I den sidste weekend af februar 2024 er flere store virksomheder og kommuner blevet nedlagt af hackere, skriver TV2.dk Det er træls. Men vi kan ikke gøre andet end at beskytte vores hjemmeside, så godt vi nu kan. Derfor har jeg interviewet Michael Leitner

Video: Må jeg præsentere dig for 3 af de seotekstforfattere, du skal undgå? Du har brug for seo-tekstforfatningSå du vil hyre en seo-skribent, men! Hvem skal du dog vælge til opgaven? Der er nok at vælge imellem. Så du ringer febrilsk rundt ... Men efter samtalerne er du faktisk stadig meget i tvivl. Godt. Lad mig fortælle dig, hvem du ikke skal overlade din seo-tekstforfatning til.  Faresignal 1:Du: "Hvor lang

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}