Den chokerende sandhed om markedsføring på nettet

markedsføring på nettet

Markedsføring på nettet – eller kun offline?!

På en kendt restaurant i New York var ejerne godt trætte af dårlige online-anmeldelser og klager over sløv betjening og lange ventetider. De ville vide, hvad der gik galt. I årenes løb havde de heldigvis videofilmet betjeningen i restauranterne, og nu sammenlignede de nye videoklip med gamle filmklip fra halvfemserne, dengang hvor folk stadig var tilfredse med betjeningen.

Og noget var galt. Helt galt

Den rystende sandhed var: At selvom gæsterne betalte i dyre domme for at besøge den kendte restaurant, var de ikke ret interesserede i menuen.

De var nemlig interesserede i noget helt andet: deres smartphone.

26 af 45 kunder brugte i gennemsnit 3 minutter på at fotografere maden.

14 af 45 kunder tog billeder af hinanden med maden foran sig, eller mens de spiste maden. Det tog i gennemsnit 4 minutter, fordi de måtte se på billederne og sommetider tage dem igen.

27 af 45 kunder bad tjenerne tage et gruppebillede, og 14 bad tjeneren tage endnu et foto, fordi de ikke var tilfredse. Det tog 5 minutter.

Og sjovt nok: Hele 9 af 45 kunder sendte maden tilbage til køkkenet for at få den genopvarmet.

Ikke nok med det: Når de forlod restauranten, stødte 8 ud af 45 gæster ind i andre gæster, fordi de gloede ned i skærmen.

Og smartphonen var skyld i, at det tog 50 minutter længere end i halvfemserne, fra en gæst kom, til han gik. Det kan du alt sammen læse i Lifebuzz.

Nå – og hvad så?!

Jo, ser du: Heraf kan vi lære, at vores virksomhed skal være der, hvor kunderne er: ONLINE!

Fordi: Forbruget ser nemlig sådan ud:

Hver dansker surfede i 2015 på nettet i 2 timer og 25 minutter

6 ud af 10 danskere brugte smartphone til at gå online hver dag – eller næsten hver dag.

Det er ikke nok, at din virksomhed har en hjemmeside

Den skal præsentere din virksomhed godt 

Den skal se godt ud på stor OG lille skærm – det kan du tjekke her

Den skal helst placere sig godt i Googlesøgninger efter det, folk søger efter, når de er interesserede i det, du sælger.

Her kan jeg forresten anbefale en god virksomhedsblog – det er nemlig en hovedårsag til, at min hjemmeside i dag ligger side 1, plads 1 på flere af mine vigtigste søgeord!

PS: Skal jeg skrive et blogindlæg til dig hver eneste måned – og bygge 3 stærke links?
Læs mere her om abonnement på blogindlæg og linkbuilding, der skaber synlighed og salg.

Kontakt Louise

>