Sælgende tekst - få den magiske trylleformular her
Tekstforfatter Louise Lamberth –  kontakt freelance tekstforfatteren
Del

Trylleformular booster sælgende tekst

Du kan læse artiklen på kun 2 minutter

sælgende tekst

Sælgende tekst – er der en magisk opskrift?!

OK, lige et øjeblik. Lige om lidt får du trylleformularen til  en sælgende tekst – der faktisk sælger. Men forestil dig først noget helt vildt: Du har opfundet den kærlighedsdrik, som verden har ventet på i årtusinder. En enkelt dråbe af det grønne stads er nok til at smelte et par sammen for altid. Fantastisk, ikke? Du vil selvfølgelig ikke sælge din kærlighedsdrik billigt. Derfor vil du markedsføre den over for nogle par, der har desperat behov for varen: forældre med små børn. (Selv den tårnhøje pris for kærlighedsdrikken er ingenting mod det, en skilsmisse koster).

Du sætter dig straks til skrivebordet for at fabrikere en magisk, forførende, sælgende tekst, og du skriver … ikke ret meget. For hvor skal du lige begynde din salgstekst? Du har hørt (håber jeg!), at du skal skrive mere til hjertet end til hjernen. Men hvordan?

Håb eller frygt? Trusler eller løfter?

Kort sagt: Hvilken af de 2 overskrifter her tror du VIRKER? Overskrift 1: Styrk dit ægteskab nu Overskrift 2: 43 % af alle danske ægtepar bliver skilt – er du alene med børnene næste år? Jeg iler med mit gæt: Bud 2 er den mest effektive overskrift til din salgstekst.

Fordi: Frygt kan meget vel sælge dine produkter eller ydelser meget bedre end håb. Men desværre appellerer mange kun til gode, rare, rene følelser. De lover. De truer ikke. Men det kan koste dig chancen for at få solgt din trylledrik, hvis du ikke gør opmærksom på faren for skilsmisse.

Derfor: Skriv om faren: En skilsmisseprocent på 43!

Skriv om konsekvensen: Næste år kan du være enlig forælder!

Skriv om løsningen: En kærlighedsdrik, der redder dit ægteskab!

Skriv sælgende tekst til tilfredserne

Jo, som du ved: De fleste af os er tilfredsere. Vi opsøger ikke forandring, før forandring er et must. Så længe ægteskabet hænger sammen, investerer vi ikke i dyr nødhjælp. For vi er jo OK tilfredse. Først på skilsmissens rand griber vi efter muldvarpeskindet. Måske. Det er bare et eksempel – du kan ikke bare sælge parhjælp, men også mange andre ting med en realistisk trussel.

Men husk bare, at du ikke kun skal true – du skal også love en løsning. Kynisk? Niks. Du gør intet forkert ved at gøre opmærksom på en fare, som din hjælp eller dine produkter kan forhindre. Og bare rolig – et lykkeligt ægtepar skælder ikke parterapeuten ud, fordi de ved nærmere eftertanke slet ikke var på skilsmissens rand. Tværtimod – de er bare glade. En virksomhedsejer skælder heller ikke businessrådgiveren ud, når omsætningen stiger, bare fordi han måske ikke var gået konkurs alligevel. Så her er din magiske trylleformular til større salg: Skriv til kundernes frygt. Fortæl, hvordan din hjælp kan sætte dem fri af frygten. Fortæl, at de vil elske at sige farvel til deres problem.

PS: OK, busted. Der er selvfølgelig ingen formular til magiske salgsbreve og salgstekster med statsgaranti for succes. Til gengæld får du masser af tips og tricks til tekster, der sælger, når du tilmelder dig nyhedsbrevet.

 

Om skribenten: Det er mig, Louise Lamberth – tekstforfatter, blogofil og cand.mag.

>