• Home
  • Blog
  • Hvad er en landing page, og hvordan sælger den for dig?

Hvad er en landing page, og hvordan sælger den for dig?

Du kan sælge mere med en landing page. Men hvad er en landing page, og hvordan opbygger du den - det kan du læse her.


En landing page har kun ét formål: konvertering


Din landingpage er en webside uden menu, links og andre distraherende elementer, som fokuserer på et bestemt formål. Nemlig at få gæsten til at gøre noget helt bestemt.
Formålet med din landing page kan fx være at få folk til at købe noget - så skal der selvfølgelig være en salgstekst på siden. Men formålet kan også være at få folk til at tilmelde sig nyhedsbrevet; eller måske kontakte dig.

Sådan ser en landing page ud

Du skal tænke på din landing page som en salgsside. Også hvis den ikke skal sælge, men har en anden mission.

Derfor skal der være en tekst, der opfordrer til at konvertere.  

Se eksempler på en landingpage

Fik du svar på spørgsmålet Hvad er en landing page? Ellers kan du se eksempler på en landing page her på hjemmesiden. Se fx min tilmeldingsside til min bog om blogging og for guiden til flere læsere på nyhedsbrevet.

Sådan sætter du din landing page op i WordPress:

Opret din side i WordPress.
Find post template – slå default fra og vælg landing page.
Indsæt tekst og billeder på siden.

FAQ: Hvad er en landing page?

En landing page er en webside, hvis eneste formål er at få folk til at konvertere. Det kan fx være en side, hvor du vil sælge et produkt, eller en tilmeldingsside til nyhedsbrev.

Styrk chancen for konvertering på din landing page:

En fristende overskrift i webteksten - der ikke er mystisk: Overskriften på din landing page skal fortælle præcis, hvad man forventes at gøre her - og hvad man får ud af det.

Det er vigtigt, at læseren med det samme forstår budskabet og får værdien serveret. Det styrker chancen for konvertering markant. 


Calls to action i teksten på din landing page: I teksten skal der være opfordring til at konvertere, altså fx tilmelde sig eller købe.
Du skal have flere calls to action, og de skal være positive, ikke krævende! 

Styrkelse af din autoritet som fagmand: Et par linjer i begyndelsen af teksten, der forklarer, hvorfor netop du er den rigtige til at hjælpe. De linjer kan handle om din titel og uddannelse. Men der må også meget gerne være et par linjer, der fortæller om dine resultater. Fx: ”Jeg har solgt 100 af disse kurser om salgstekst allerede – så det virker!”

Anbefalinger fra andre kunder eller følgere. Det skal selvfølgelig allerhelst være relevante anbefalinger. Det betyder, at hvis din landing page opfordrer til at købe noget, skal der meget gerne være anbefalinger af det produkt fra kunderne. Meget gerne med billeder af dem, der anbefaler det.

Deadline: Tidsfrister kan hjælpe dig med at få flere kunder eller følgere. Du kan fx give en tidsbegrænset rabat eller bonus, når du vil sælge noget. Du kan også tilbyde bestemte tilmeldingsgaver til nyhedsbrevet (freebies) i en kort periode.

Læs artikler i kategorien: 
Læs om hjemmesidens opbygning

Vigtig viden