Landingpage – hvad er en landingpage, og hvordan sælger den for dig? ⋆ Tekstforfatter Louise Lamberth - kontakt freelance tekstforfatteren Hvad er en landing page? 5 elementer, der sælger mere
Tekstforfatter Louise Lamberth –  kontakt freelance tekstforfatteren
Del

Landingpage – hvad er en landingpage, og hvordan sælger den for dig?

hvad er en landing page?

Du kan sælge mere med en landingpage. Læs her, hvad en landing page er, og hvordan du sætter den op i WordPress.


En landing page har kun ét formål


Det er en webside uden menu, links og andre distraherende elementer, som fokuserer på et bestemt formål. Nemlig få gæsten til at gøre noget helt bestemt.
Formålet med din landing page kan fx være at få folk til at købe noget; tilmelde sig nyhedsbrevet; eller måske kontakte dig.

Sådan ser en landing page ud


Du skal tænke på din landing page som en salgsside. Også hvis den ikke skal sælge, men har en anden mission.

Derfor skal der være en tekst, der opfordrer til at konvertere.  

Sådan sætter du din landing page op i WordPress:

Opret din side i WordPress. 
Find post template – slå default fra og vælg landing page.
Indsæt tekst og billeder på siden.

Læs mere om salgstekst.

Psykologiske elementer, der styrker chancen for konvertering:

Calls to action i teksten: I teksten skal der være opfordring til at konvertere, altså fx tilmelde sig eller købe.
Du skal have flere calls to action, og de skal være positive, ikke krævende! 

Styrkelse af din autoritet som fagmand: Et par linjer i begyndelsen af teksten, der forklarer, hvorfor netop du er den rigtige til at hjælpe. De linjer kan handle om din titel og uddannelse. Men der må også meget gerne være et par linjer, der fortæller om dine resultater. Fx: ”Jeg har solgt 100 af disse kurser om salgstekster allerede – så det virker!”

Anbefalinger fra andre kunder eller følgere. Det skal selvfølgelig allerhelst være relevante anbefalinger. Det betyder, at hvis din landing page opfordrer til at købe noget, skal der meget gerne være anbefalinger af det produkt fra kunderne. Meget gerne med billeder af dem, der anbefaler det.

Deadline: Tidsfrister kan hjælpe dig med at få flere kunder eller følgere. Du kan fx give en tidsbegrænset rabat eller bonus, når du vil sælge noget. Du kan også tilbyde bestemte tilmeldingsgaver til nyhedsbrevet (freebies) i en kort periode.

>