Kun for nye kunder? Nej tak

Kender du irritationen over sætningen ”Tilbuddet er forbeholdt nye kunder”?

Måske har du handlet med virksomheden i årevis. Alligevel giver virksomheden rabatterne til de nye kunder, der ikke har lagt en øre i kassen endnu. Det er træls for dig – men værre for virksomheden!

 

Fokuserer du kun på nye kunder?

Desværre er det ganske almindeligt. Men det er ikke klogt. For statistik viser, at det kræver mere tid og flere penge at sælge til nye kunder end til gamle. Her er 4 tips, der skaber kundeloyalitet og mersalg.

Tip 1: Slå ørerne ud – og undgå revolversalg

Vi er alle sammen kunder – og vi har alle sammen nogle problemer, som vi gerne vil have løst. Men vi vil også behandles som mennesker med individuelle behov. Derfor skal du aldrig presse kunden for at sælge mere.
Lyt til kunden – og tilpas ydelsen efter kundens behov og budget, hvis det er muligt. Det virker bedre på sigt end revolversalg.

Tip 2: Fokuser mindre på pris – og mere på service

Hvis salget svigter, overvejer du måske at sætte prisen ned? Desværre er det slet ikke sikkert, det virker. Undersøgelser viser nemlig, at prisen langtfra altid er det, der får os til at skifte leverandør. Faktisk er det ofte upersonlig service.
I markedsundersøgelser fortæller mange mennesker, at de gerne vil betale mere for meget høj kundeservice. Derfor: Overvej at skrue op for serviceniveauet – før du eksperimenterer med at skrue prisen ned.

Tip 3: Hold kontakten med kunderne

Chancen for mersalg er meget større, når du ofte har kontakt med kunderne. Det er selvfølgelig ikke altid oplagt at have personlig kontakt, men så kan du holde kontakten med nyhedsbreve og sociale medier.

Tip 4: Vælg det rette øjeblik

Vidste du, at dine kunder har størst lyst til at købe, når de lige har gjort ét vellykket køb?
Ja, det er faktisk derfor, du bliver bombarderet med tilbud, når du har handlet i en webshop. Sommetider endda før du får betalt det første køb!
Den viden kan du bruge til at sikre, at du holder kontakt med dem, der lige har købt.

Du kan fx overveje en af de her genveje:

  • Kontakt dem og spørg, hvordan det går med det, de netop har købt? Måske har de spørgsmål, som du kan hjælpe med?
  • Send et tilbud på et supplerende produkt – hvis du må sende kunden nyhedsbreve
  • Send en automatiseret mailserie, der hjælper kunden videre. Få en professionel tekstforfatter på sidelinjen, hvis du ikke selv kan skrive din mailserie!

 

Til dig fra mig: NEM og gratis opskrift på læserflugt!

Er du også RIGTIG træt af de alt for mange læsere på dit nyhedsbrev?
Jeg forstår dig. Det er træls, at man ikke kan sende en mail, uden at den bliver ... læst 😉

Nå. Heldigvis fandt jeg en NEM opskrift på læserflugt i dag i min indbakke.
Du gør bare præcis som denne shop, så skal du se:

Shop: "Hi ,You may have received an email from us today with information that wasn’t entirely correct."

Mig: "Øh, aner det ikke. Men jeg har ikke åbnet nogen mail fra jer i dag!
Det viser jeres statistik, så hvorfor trampe 10 X i spinaten for at fjerne en forvirring, jeg ikke oplever??"

Shop: "That wasn’t our intention, and we want to be upfront about it.
We accidentally sent out the wrong newsletter — something we of course want to avoid. The email mentioned a discount, but unfortunately, that offer is no longer valid."

Mig: "Hm, hvorfor er der nogle ANDRE på et andet nyhedsbrev, der får en rabat, jeg ikke får? Hvordan tilmelder JEG mig det nyhedsbrev, hvor de sender rabatterne ud?"

Shop: "We understand this may have caused some confusion and for that, we sincerely apologise. ❤️We always strive to keep our communication clear and relevant, though now and then, something slips through despite our best efforts. That’s why we’re especially grateful to have you as loyal fans, and we truly appreciate it. Once again, our apologies for the mix-up!"

Mig: "Loyal fans? Jeg er ikke jeres loyale fan! I hvert fald slet ikke NU.
KLIK - farvel, dumme shop. Sandsynligvis for evigt! Eller i hvert fald til jeg har fundet det nyhedsbrev med de hemmelige rabatter!"

Moralen er? Ja, det kan du sikkert selv regne ud:
Før du deler rabatter og bonusser ud til NOGLE i din målgruppe, skal du tænke over, hvordan det påvirker de andre. Svaret er: sandsynligvis ret negativt, selv hvis de ikke havde tænkt sig at købe for en flad femøre denne gang alligevel.

Related Posts

Er video nødvendigt? Jeg kan godt sige nej, men

Er video nødvendigt? Jeg kan godt sige nej, men

Wix eller WordPress – hvad skal du vælge?

Wix eller WordPress – hvad skal du vælge?

Pillar content – grundlaget for SEO topic clusters

Pillar content – grundlaget for SEO topic clusters

Er du helt sikker på, du har styr på WordPress backup?

Er du helt sikker på, du har styr på WordPress backup?

Brug for hjælp? Første rådgivning: 0 kr.