Kom i avisen

Selvfølgelig skal din virksomhed i avisen …

Alle selvstændige vil gerne i avisen. Men de fleste snyder sig selv!
For de fleste får nemlig aldrig skrevet de pressemeddelelser, der kunne skaffe dem næsten gratis eksponering for mange mulige kunder. Måske også synlighed på nettet og bedre Googleplaceringer ….
Måske skyldes det, at folk tror på en stak myter om pressemeddelelser.

 3 myter om pressemeddelelser:

– Aviserne gider kun skrive om de store virksomheder
– Man er nødt til at kende journalisterne
– Man kan ikke komme i avisen uden at købe annoncer …

Det er heldigvis forkert …

Din virksomhed kan også komme i medierne. Det kan være en god anledning til at skrive en pressemeddelelse, at:

– Din virksomhed fylder år, eller der er jubilæum eller flytning på trapperne …
– Din virksomhed har succes og ansætter derfor nye mennesker
– Du kan levere en guide om noget superaktuelt, som mange af læserne gerne vil vide. Det kunne være psykoterapeutens guide til julefred i sammenbragte familier – eller IT-supporterens guide til at undgå pc-hacking.
– Du er aktuel med et nyt foredrag, kursus, produkt eller bog.

Men du skal selvfølgelig vide, hvor din pressemeddelelse skal bringes – og hvordan den skal vinkles og skrives.

3 tommelfingerregler:

– Din historie må ikke være ren markedsføring!
Den skal vinkles, så den er interessant – også for folk, der ikke er dine kunder.
– Du skal vælge de rette medier! Det er meget bedre at vælge de helt rette medier end at gå efter alt for store medier med en lille historie.
– Du må gerne gøre arbejdet for avisen!

Nogle tror, det er nok at ringe til journalisten og bede om at få en artikel skrevet. Men det er ikke sikkert. Du har meget større chance for at komme i avisen, hvis du selv sender en god, færdig pressemeddelelse. Og: Selv hvis journalisten siger ja til at skrive en artikel om din virksomhed, er det ikke den bedste løsning. For den bedste løsning er nemlig, at du bestemmer, hvad de skal skrive. Det gør du med en pressemeddelelse – for tro det eller ej: Efter min erfaring bringer avisen tit pressemeddelelsen stort set uændret.

Vil du se nogle pressemeddelelser?

Her finder du et udsnit af pressehistorier, jeg har skrevet:

 

Få et tilbud på medieomtale – skriv i kontaktformularen!
Jeg skriver din næste pressemeddelelse – eller redigerer og korrekturlæser dem, du skriver selv.

 
>