• Home
  • |
  • Hjælp til jobannonce

Hjælp til jobannonce

En god jobannonce tiltrækker de rette – uden dyr fejlansættelse

En god jobannonce tiltrækker de helt rigtige ansøgere. Samtidig brander det gode stillingsopslag arbejdspladsen på den helt rigtige måde.

Jobopslaget ligger tit permanent på store onlineportaler som Jobindex. Selv når ansættelsesfristen er udløbet.

Som tekstforfatter har jeg skrevet mange stillingsopslag og profiltekster for selvstændige.

Jeg hjælper dig gerne med at skrive virksomhedens jobannoncer.

Det sikrer virksomheden de bedste ansøgere. 

Sådan kan jobannoncen spare jer store beløb

En fejlansættelse koster virksomheder og organisationer dyrt.

Lønudgiften skal selvfølgelig betales i opsigelsesperioden. Dertil kommer måske tab af omsætning, hvis medarbejderen ikke lever op til kundernes ønsker.

I værste fald skaber fejlansættelsen negativ stemning på arbejdspladsen, der kan medføre konflikter eller tab af værdifulde medarbejdere.

Sådan skriver jeg det næste stillingsopslag for dig:

Interview:

Researchen er vigtig, for at jeg kan skrive en jobannonce, der rammer plet.

Jeg indleder derfor med at interviewe dig – eller den medarbejder, der står for opgaven.

I interviewet spørger jeg til:

  •  Hvilken mission og hvilke kerneværdier har arbejdspladsen?
  • Hvem er de kunder eller klienter, I hjælper hver dag? Hvordan hjælper I dem rent praktisk? Hvilken forandring skaber I?
  • Hvilke uddannelsesmæssige kompetencer og arbejdserfaringer skal den nye medarbejder have?
  • Hvilke opgaver kan den nye medarbejder glæde sig til?
  • Hvordan er fremtidsudsigterne for den nye medarbejder? Der kan fx være mulighed for forfremmelse eller efteruddannelse
  • Hvad med alt det praktiske: arbejdspladsens adresse, arbejdstiderne, lønrammen?
  • Hvordan skal der ansøges?
  • Hvem kan jobansøgeren henvende sig til med spørgsmål?
  • Hvornår udløber ansøgningsfristen?

Tekstforfatning af stillingsopslag:

Når jeg har fået alle oplysningerne under interviewet, skriver jeg stillingsopslaget. Du får teksten til gennemsyn senest til aftalt deadline.

Slutredigering

Du kan nu kommentere teksten inden for en uges tid - så retter jeg den til. Når jobannoncen er klar, kan du bruge den på LinkedIn eller online-portaler.

Her ligger jobannoncen ofte permanent, så den tiltrækker gode ansøgere og brander din virksomhed eller organisation - også når ansøgningsfristen er udløbet.