• Home
  • |
  • Blog
  • |
  • Jeg har brug for én tekst, sagde han. Men det er vrøvl.

Jeg har brug for én tekst, sagde han. Men det er vrøvl.

Ved tasterne: Louise Lamberth, tekstforfatter, 13 års erfaring, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper.

Jeg har mange dygtige – og venlige! – konkurrenter.
Men selvfølgelig er jeg ikke lige imponeret over alt, hvad de kommer med.
Én af dem skrev fx engang: “Én fantastisk tekst er alt, hvad du har brug for.”

Vrøvl …

Måske er du så heldig, at én god seotekst kan bringe dig en masse trafik og salg.
Men det kræver, at der er stor efterspørgsel efter det, du sælger – samtidig med at konkurrencen er lav.
Og hvor tit sker det? Ikke så tit!
Faktisk har du sikkert mange konkurrenter.
Og det betyder, at dine potentielle kunder sandsynligvis ser reklamer for dine konkurrenter hver evig eneste dag.
Det kræver altså en indsats at tiltrække – og fastholde – de rigtige kunder.
Den indsats kræver viden om kundetypen – planlægning af markedsføringen – og vedholdenhed.

Ørerne er mindst 50 % af en god tekstforfatter

De fleste tænker nok, at det er meget vigtigt, at en tekstforfatter har et meget stort ordforråd eller er god til at stave.
Det er selvfølgelig vigtigt – og det lever jeg også op til.
Men det vigtigste ved en dygtig tekstforfatter er: ørerne!
Jeg stiller mange spørgsmål, og jeg lytter til svarene.
På den måde kan jeg hjælpe dig med at vælge den rigtige Emotionelle Kundetype.
Det betyder, at teksterne tiltrækker netop de kunder, du helst vil have.

Potentielle kunder skal se virksomheden mange gange før første køb

Inden for markedsføring siger vi traditionelt, at en potentiel kunde skal se virksomhedens markedsføring 7 gange før første køb.
Det skal selvfølgelig ikke tages helt bogstaveligt. For det afhænger af, hvad du sælger til hvem.
Men pointen er, at folk skal påvirkes gentagne gange, før de (måske!) køber.
Faktisk er kun de færreste købeklar ved første blik.
Det gælder især, når du sælger noget, som det kræver stor tillid at købe. Måske fordi det er meget dyrt – eller måske fordi det kræver særlig indsigt.

70 % af gæsterne på din hjemmeside går straks

Ifølge en statistik er det helt almindeligt, at 7 ud af 10 gæster på hjemmesiden går igen straks.
Uden at klikke, købe eller kontakte dig.
Derfor er det din hjemmesides fornemste opgave at fastholde mange af de gæster, så de kommer igen.

Derfor har du altså brug for mere end en tekst!
Du har nemlig brug for:

  • En hjemmeside med gode søgemaskineoptimerede salgssider
  • En tilmeldingsgave, der får folk ind på nyhedsbrevet
  • Et nyhedsbrev – hvor du sender mails ud mindst en gang om ugen
  • En blog med søgemaskineoptimerede blogindlæg
  • En strategi for, hvilke onlineportaler du vil bruge til markedsføring.

For på den måde kan du nemlig sikre, at folk ser din markedsføring igen og igen.
Og du kan roligt regne med, at jo flere gange de ser din (vellykkede!) markedsføring – jo større chance har du for salg.

 

Book rådgivning
Første samtale - 0 kr.

>