Hvad er seo search intent – og hvordan imødekommer du læserne Få forklaringen her.
Hvad er seo search intent – også kaldet search intent?
Search intent er den hensigt, en person har med at søge noget på nettet.
Når du laver SEO, skal du sørger for, at indholdet på din hjemmeside lever op til læserens søgeintention.
Det skal altså opfylde de forventninger, din læser har, når han klikker ind på hjemmesiden!
Vi googler som vanvittige hver dag
Og ikke kun når vi vil købe noget!
Men også når vi søger svar på spørgsmål – eller bare underholdning.
Derfor er det vigtigt, at du bare optimerer dine seotekster til ord, som der er mange søgninger på.
Du må også tænke på søgeintentionen.
Spørg dig selv: Hvad leder læseren efter når han taster det her søgeord ind?
Derefter skal du skrive en seotekst, som giver læseren et godt svar på Googlesøgningen.
Eksempler på søgeordsintention:
– Brand keyword: “Adidas”: Læseren vil se på Adidas-sko
– Søgning efter produkt eller ydelse: “Badeforhæng”: Læseren vil se på udvalget af badeforhæng
– Meget præcis søgning efter produkt eller ydelse:
Den slags søgninger viser ofte, at læseren er meget tæt på at være købeklar: “Mørkegrønt badeforhæng – priser” eller “webdesigner København WordPress priser”.
Foruden søgninger, som har fokus på køb, sker der også mange søgninger med informativ søgeintention:
“Hvordan sætter man komma?” eller “Hvor gammel er Donald Trump?”
Seo-tekster skal leve op til læserens search intent
Det er vigtigt at sikre, at seoartiklen, der fx er optimeret til “Hvor gammel er Donald Trump?” faktisk besvarer det spørgsmål.
Hvis den handler om alt muligt andet, lever den nemlig ikke op til læserens seo search intent.
Det betyder, at læseren sandsynligvis hurtigt går igen – og det giver en høj bounce rate, som kan skade hjemmesidens SEO.