Hvorfor skal du bruge tid på at skrive blogindlæg?
Kort sagt: Fordi mulige kunder googler, før de køber! De tider er forbi, hvor vi alle sammen slog op i den gule telefonbog, når vi ville finde en ny virksomhed.
I dag søger vi jo på internettet, før vi køber. Stort set alle danskere bruger nettet. Onlinehandlen vokser år for år. Det betyder altså, at din hjemmeside bliver mere og mere vigtig for dit salg.
Folk bliver dygtigere til at google
Internettet er nu trådt ud af sine barnesko for længe siden.
Som internetbrugere er vi alle sammen blevet dygtigere til at finde det, vi leder efter. Vi søger præcist efter produkter, fx “røde støvler Ecco størrelse 38.”
Men vi søger også efter præcise svar på vores spørgsmål, fx “Skal banankage i køleskabet?” (20 søgninger månedligt) og “Hvad skal man være opmærksom på ved køb af hus?” (40 søgninger månedligt).
Det betyder, at din virksomheds hjemmeside gerne skal svare på de spørgsmål, folk googler om det, du sælger.
Hvis ikke du svarer på spørgsmålene, springer de nok videre til din konkurrent.
Hvis du derimod svarer godt på spørgsmålene, så hopper flere over på dine salgstekster og køber der – eller over på dit nyhedsbrev.
SEO-mæssigt er det en rigtig god idé at skrive blogindlæg som svar på de spørgsmål, folk googler. Du kan bruge programmet Storybase.
Hvad kan du ellers skrive blogindlæg om?
Du kan selvfølgelig også bruge din blog til andet end at besvare spørgsmål, som folk googler.
Det synes jeg, du skal! For når folk først én gang har besøgt din blog, skal de selvfølgelig gerne komme igen.
Jo mere du kan inspirere, undervise og lære fra dig om det, du sælger – jo flere kan du tiltrække.
Gode emner til dine blogindlæg er: