Få hjælp til tekst
Skriver du dine egne tekster?
Jeg har været tekstforfatter siden 2009. Her er de fem problemer, jeg ser i kundetekster hver evig eneste dag …
#Problem 1:
Du skriver til din censor. Og han køber aldrig for en bøjet femøre
Det her ser jeg tit hos skriveglade mennesker.
Hvis du har en belastende lang liste eksaminer på dit CV, har du sikkert fået at vide, at du skriver godt.
Det gør du også. Du skriver godt!
Men du kan ikke skrive i samme stil til kunderne, som da du skrev til censor.
For din censor læste det hele, fordi han var fagnørd, og fordi han fik penge for det.
Dine nye læsere er måske ikke specialister i det, du sælger. De får heller ikke penge for at læse din tekst!
Så de gider altså kun læse din tekst, hvis den er velskrevet, informativ … nå ja, gerne også lidt underholdende.
Derfor er du nødt til at lære, hvordan du skriver salgstekst, blogindlæg og nyhedsbreve til kunderne. Det ER noget helt andet end nørdede afhandlinger …
#Problem 2:
Du glemmer at servere værdien på et sølvfad
Folk køber intet, hvis det ikke står lysende klart, hvilken forskel det gør. Kort sagt: De forstår dig ikke, hvis du kun fokuserer på det, du sælger.
Du skal derfor ikke kun fortælle, hvad du hjælper med – og hvordan. Du skal også fortælle, hvilken forandring det gør for læseren.
#Problem 3:
Du har altså ikke overbevist nogen …
Du glemmer at fortælle, hvorfor DU er den rette til at hjælpe – og hvordan du adskiller dig fra dine konkurrenter.
Men din læser er altså ikke synsk. Så hit med dine titler, anbefalinger og resultater.
Og nej, du skal ikke skrive linje op og linje ned om dig selv. For du kan sagtens koge det sammen til 2 linjer i begyndelsen af din salgstekst.
#Problem 4:
Du skriver alle tekster efter samme skabelon ….
Der er intet galt med skabeloner – tværtimod! Men der er altså forskel på salgstekster, nyhedsbreve og blogindlæg.
Og det skal der være!
Ellers går det galt. For hvis du fx roder gode gør det selv-tips ind i din salgstekst, så bliver folk forvirrede. De begynder at spekulere over, hvorfor de skulle købe, hvis de kan gøre det lige så godt selv. Og det hævner sig på din bundlinje.
#Problem 5:
Du glemmer at sige, hvad jeg skal gøre, når teksten er slut!
Måske fuser dine salgstekster ud i et par kedelige linjer om tavshedspligt og databehandling. Eller stopper teksterne bare ud i det blå, når du ikke kan finde på mere at skrive?
Den går ikke.
Du skal skrive et klart call to action, der skaber værdi!
Et værdiskabende call to action kan være: Bestil nu og få rabat – Kontakt os og få en snak – Læs artiklen og lær, hvordan du skriver din salgstekst.
Brug for hjælp? Så skriver jeg gerne for dig – eller rådgiver dig om det, du skriver selv.
Vel mødt i min indbakke!