fbpx

Forord til bog om kunderejser

planlæg kunderejser

Forord til bogen

“Bevingede ord: Lad os begynde med en skrækhistorie fra den virkelige verden …

Der var engang en terapeut med et nyt CVR-nummer.Hun ville gerne tilbyde angstbehandling til danskerne. Hun var optimistisk. For hun vidste nemlig, at rigtig mange af os lider af angst, så markedet var stort.

Godt nok havde hun aldrig nogensinde været selvstændig før.

Men hun tænkte, det hele nok skulle gå. Hun var veluddannet og erfaren. Og mange af hendes konkurrenter tog snildt 1000 kroner i timen.

Nu skulle hun bare i gang med at markedsføre sig, så ville klienterne komme.Spørgsmålet var bare,  hvordan hun skulle markedsføre sig? Det vidste hun ikke rigtigt.

Så hun bestemte sig for at give en smagsprøve på sin hjælp for at lokke klienter til.

Hun tilbød nogle sessioner med gratis angstbehandling. Det gavmilde tilbud delte hun på sin virksomheds Facebookside.

Hvad kunne gå galt?

ALT.

For ved du, hvor mange der bestilte gratis angstbehandling hos terapeuten? Præcis 0.

Det er jo ikke særlig sjovt, at man ikke kan give sine ydelser GRATIS væk, når man nu ved, at konkurrenterne tager 1000 kroner i timen.

Men hvad gik der galt? Hvorfor ville folk ikke købe billet til hendes kunderejse, hoppe ind i toget og køre med hele vejen til kasseapparatet?

Ja, det fortæller jeg dig senere i bogen.

Men lige nu skal du bare vide, at ALT for mange selvstændige oplever det samme:

De fægter desperat med deres markedsføring. Derfor sælger de alt for lidt.

Og efter et stykke tid uden kunder i butikken begynder mange at føle sig som kejseren i underbukser i det berømte eventyr.

Tvivlen sniger sig ind:

Alle mine konkurrenter ser ud til at klare sig godt. De kender åbenbart en eller anden hemmelighed, jeg ikke kender. Er jeg nu overhovedet så dygtig, som jeg troede?

Men hvis du tænker sådan, så er der nok ingen grund til bekymring. For hvis jeg kender dig ret, så er du faktisk rigtig dygtig til det, du hjælper dine kunder med. Det tør jeg sige, fordi mine kunder og læsere næsten altid er både dygtige og erfarne fagfolk.

Men derfor kan det sagtens ske, at du skal blive dygtigere – måske også modigere – til at markedsføre dig.

For hvis du ikke er god til markedsføring, begynder dine mulige kunder hurtigt at tro, at du heller ikke er dygtig til at hjælpe dem med noget helt andet.

Det er uretfærdigt og ulogisk, men sådan er det: Din faglige dygtighed er bare ikke nok, hvis du ikke ved, hvordan du markedsfører dig strategisk med flere typer content.

Derfor: Denne bog er skrevet til dig, som vil sælge mere – og hjælpe flere. Dig, som vil planlægge kunderejser, der skaber værdi for dine følgere – og giver dig smør på brødet.

Og hvorfor skulle du så tro på, jeg kan hjælpe dig?!

Jeg har været tekstforfatter siden 2009. I skrivende stund har jeg løst 1060 tekstopgaver for selvstændige. Desuden har jeg snakket med – og rådgivet – et hav af nyudsprungne og erfarne selvstændige om markedsføring.

Nogle har helt styr på markedsføring og vil bare have hjælp til teksterne.

Andre vil helst markedsføre sig selv, men kæmper for at få strategien til at hænge sammen. Mange kæmper alt for meget. For det er tit småting, der skal ændres, for at det begynder at virke … og derfra bliver det bedre og bedre!

Fordi jeg har talt med så mange selvstændige, ved jeg, at det tit er de samme problemer, der går igen og igen.

Jeg ved også, hvordan content marketing kan løse mange af de problemer for dig.

Vel at mærke strategisk content marketing. Ikke tilfældige Facebook-updates i ny og næ.

I bogen bruger jeg begreber fra Demian Farnworth fra Copyblogger til at vise dig, hvordan du strategisk planlægger kunderejser med 4 typer content: Content, der tiltrækker – content, der forener – content, der skaber autoritet – og endelig content, der skaber handling.

Når du bruger de 4 typer content strategisk på dine kunderejser, er det meget lettere for dig at levere gode blogindlæg, Facebookupdates og nyhedsbreve – og sælge mere.Lad os komme fra start! Hop ind, nu kører kundetoget …”

>