• Home
  • Blog
  • Få nu den hjemmeside op at køre …

Få nu den hjemmeside op at køre …

Har du kæmpet med at designe din hjemmeside selv?
Og går du i stå, fordi projektet virker komplet uoverskueligt?
Sådan behøver det ikke være. Din første hjemmeside kan nemlig reduceres til nogle få sider – og jeg hjælper dig gerne. 

Få hjemmesidens fundament på plads nu

Selvfølgelig kan du bruge alle de lange mørke vinteraftener på din hjemmeside.
Men det behøver du altså ikke for at lægge rigtig godt fra start.
For når du har fundamentet på plads, kan du altid udbygge din hjemmeside.

Dine calls to action forbereder gæsterne til køb

Allerførst skal du overveje, hvad folk skal gøre, når de ser din hjemmeside.
Du tænker sikkert, at de allerhelst bare skal købe noget – nu!
Men så let går det sjældent. Du skal nemlig være opmærksom på, at de fleste gerne vil lære dig bedre at kende først.
Derfor skal du bygge en digital salgstrappe, hvor en gæst på hjemmesiden kan lære dig bedre at kende uden at tage store penge op af lommen.

Det kan være, du vil have, at gæsten lærer dig at kende på én af disse måder:

  • Gæsten kontakter dig på mail, kontaktformular eller telefon
  • Gæsten booker en uforpligtende rådgivning
  • Gæsten tilmelder sig nyhedsbrevet mod at få en e-bog eller et onlinekursus.

Vær også opmærksom på, at selvom mange tilbyder en “uforpligtende rådgivning,” er det ikke altid nok.
For dine potentielle kunder ved, at du tilbyder en “uforpligtende” rådgivning, fordi du ønsker at sælge noget.
Du er sikkert fint tilfreds med, at det ikke er alle samtaler, der fører til et salg. Det er jeg i hvert fald.
Men alligevel bør du tilbyde en e-bog, et onlinekursus eller andet som alternativ til den uforpligtende samtale.

Forside
Forsiden skal præsentere din virksomhed og det, du sælger.
Hvis du er soloselvstændig, må der meget gerne være et godt foto af dig.
Der skal være en tekst, der fortæller, hvad du vil sælge til hvem – og hvorfor de netop skal købe af dig.
Så skal du have kundeudtalelser – og selvfølgelig din kontaktformular og en boks, hvor folk kan tilmelde sig dit nyhedsbrev.
Det skal du faktisk have på alle sider!

Ydelser
Siden skal fortælle din læser, hvad du sælger – og hvorfor læseren ikke kan undvære det!
Skriv også, hvordan du samarbejder med din kunde.
Hvis du har fem ydelser til salg, må du give dem et lille afsnit hver.
På sigt skal hver af de fem ydelser gerne have en salgsside for sig. Men det bliver senere! Nu skal du lige i gang.
Du skal også have priser på denne side – medmindre du vil have en prisside allerede nu.

Profilside
Hvem er så du som fagmand?
Hvilke resultater skaber du for hvem – og hvordan kan du bevise det?
Beviset kan være titler og erfaring – meget gerne suppleret med kundecases og tal.
Alt det skal fremgå af profilsiden.

Kontaktside
Strengt taget kan du godt undvære en kontaktside, hvis din hjemmeside er bygget rigtigt op.
Det vil sige, at der er mulighed for tilmelding til nyhedsbrev, kalenderbooking og kontaktboks på alle sider.
Alligevel kan det være en god ide at have en kontaktside, fordi folk ofte kigger efter den.
Her på siden skal du også præsentere dig selv ganske kort – og opfordre til handling med calls to action.

Læs artikler i kategorien: 
Lær teksttrick og salgspsykologi

Vigtig viden