• Home
  • Blog
  • Læs afsnit 1 og download bogen om blogging for 0 kr.

Læs afsnit 1 og download bogen om blogging for 0 kr.

Bogen Blog dig til synlighed - og salg er til fri download. Men du kan da også begynde med at smuglæse det første kapitel. Så ved du, om bogen er noget for dig!

The secret of getting ahead is getting started. Citat: Mark Twain.  

Hej, jeg har lavet kaffe til dig …

For bogen her handler jo om, hvordan du skaffer nye kunder og samarbejdspartnere, du kan drikke kaffe med – og sælge mere til. Men det med kaffekoppen er ikke kun for sjov. For selvom du kan læse bogen hurtigt, håber jeg, du giver dig tid til en kaffepause, så du får flere af mine tips med – og undgår at gå skrivekold. I bogen viser jeg dig, hvordan jeg bloggede mig til en lang liste af læsere på mit nyhedsbrev og løftede min hjemmeside + 100 pladser med gode tekster og seo. Sådan at du kan gøre det samme!

Blog dig til synlighed - og salg er bogen …

  • Til dig, der vil skrive dig til kunder, men som ikke aner, hvad du skal skrive om – eller hvordan du skriver det, så både læserne og søgemaskinerne bliver glade
  • Og til dig, som allerede skriver, men vil have flere idéer til blogindlæg, der inspirerer dine læsere – og nedbryder købsforbehold.

Det får du med bogen:

  • Svaret på, hvordan du med ét simpelt skrivetrick fanger dine læsere mange gange bedre
  • En miniguide til at lære dine læsere – og ønskekunder – godt at kende
  • 5 nemme strategier, der sikrer dig masser af idéer til dine blogindlæg – så du aldrig mere går skrivekold!
  • Sticky or dry-testen, så du selv kan vurdere, om dit blogindlæg kan blive endnu bedre – før du udgiver det
  • Sticky or dry-testen, så du selv kan vurdere, om dit blogindlæg kan blive endnu bedre – før du udgiver det
  • Grundviden om, hvordan du skriver SEO-tekster, der hjælper din hjemmeside til at komme højere op på Google – derop hvor kunderne leder efter dig.

Det får du ikke

  • Alverdens viden om teknisk seo eller linkbuilding, der hjælper dig op på Google; eller viden om, hvordan du planlægger salgskampagner på dit nyhedsbrev. Det er vigtigt – men det bliver en anden god gang.

Hør en hemmelighed om mine kunder

Der er én ting, der undrer mig igen og igen. Det er, at mennesker, der har spenderet mange år af deres liv på at blive dygtige til at hjælpe deres kunder, siger ting som:

Jeg er ikke klar til markedsføring …

eller Der skal ikke stå så meget på min hjemmeside, folk kan jo ringe, hvis de vil vide mere … 

eller Content marketing ligger for langt udenfor min comfort zone, jeg må finde en anden måde at sælge

eller Jamen jeg sælger noget, der er for kedeligt at blogge om. Når jeg hører den slags, river jeg mig i håret og tænker Oh – hvorfor dog?!

Den grufulde sandhed er jo, at vi selvstændige skal markedsføre os målrettet og intenst på nettet, hvis vi vil sælge. For dér bruger vores ønskekunder oceaner af tid og penge. Det gør vi jo også selv.

Det kan godt være, vi sommetider glemmer det. Men vores verden er altså revolutioneret, siden dengang vi selv var børn. Ja, det gælder også din verden, uanset om du er 25 eller 65!

Se nu mig. Jeg er født i 1970. Da jeg var barn, slog mine forældre op i den gule telefonbog for at finde en virksomhed. Jeg var på nettet første gang i 1998, og der var altså ikke ret meget at se på dengang! Da jeg gik på universitetet i 2002, spurgte min vejleder, om jeg kunne finde ud af at åbne og svare, hvis han sendte en e-mail. For det var ikke en selvfølge i 2002, at man havde prøvet det. Utroligt, ikke?

Nu smider jeg de gule telefonbøger ud. For vi googler, når vi vil shoppe noget, som vi ikke kan købe lokalt: 61 procent af danskerne shopper online mindst en gang om måneden, og i 2017 spenderede vi danskere samlet 115 milliarder kroner på onlinehandel.

Du kan ikke nøjes med en visitkorthjemmeside

Alligevel har mange af os selvstændige en ”visitkorthjemmeside.” Altså en hjemmeside med foto, navn, telefonnummer, e-mail – og nogle få mere eller mindre bevingede ord. Der er ikke noget galt med sådan en hjemmeside. Men den er altså præcis som et visitkort: Det er fint at have kortet i lommen, men du skal selv opsøge nogle mennesker, før du kan give dem visitkortet. Du skal med andre ord have en effektiv offline-salgsstrategi. For din visitkorthjemmeside skaffer dig ikke kunder og kontakter automatisk, sådan som du måske håbede, da du fik den …

Folk ringer ikke af sig selv

Der skal nemlig helt andre takter på tastaturet, hvis du vil have en hjemmeside anno 2019. Altså en hjemmeside, der skaffer dig nye kunder og kontakter døgnet rundt. Simpelthen fordi den lever op til det, folk forventer i vore totaldigitaliserede tider. 

  • Folk forventer, at de kan finde din hjemmeside ved en hurtig Googlesøgning efter det, du sælger
  • Folk forventer, at du markedsfører dig på sociale medier
  • Folk forventer, at din hjemmeside giver dem svar på deres spørgsmål om det, du sælger
  • Og folk forventer endnu mere i dag: De forventer nemlig, at din hjemmeside bugner af gode tips til, hvordan de kan skabe den forandring, som de googlede for at få hjælp til: Grønnere madvaner. Mindre stress i hverdagen. Et fantastisk sexliv. Evnen til at lave pasta som en sicilianer – eller noget helt andet.

Så hvis din hjemmeside ikke lever op til forventningerne, får du ikke en ny chance hos dine ønskekunder. Du skal ikke regne med, at de ringer og spørger om det, de ikke fandt ud af på hjemmesiden. Det gør de kun, hvis de er meget, meget interesserede! Ellers køber de bare hos en af dine konkurrenter, der er lidt længere fremme i skoene. Det samme gælder selvfølgelig, hvis de slet ikke kan finde din hjemmeside online.

Du kan surfe på digitalbølgen 

Men selvom der løber vand i åen hele tiden, så er den digitale bølge med alle os, der ejer en lille virksomhed. Bare rolig. Du skal ikke fyre en formue af på dyre tv-reklamer. Det er nemlig tit ineffektivt for virksomheder, der ikke er kendt af gud & hvermand i forvejen. Nej, i stedet skal du zoome ind på dem, du allerhelst vil have besøg af på hjemmesiden, og forvandle dem til læsere og kunder. Til det er onlinemarkedsføring tit den korteste, billigste, nemmeste genvej. For i dag har vi flere digitale medier end nogensinde før, vi kan bruge til at kontakte folk på nettet. 

Advarsel: Du kan ikke nøjes med din blog

I bogen her lærer du at markedsføre dig med blogging. Men jeg vil ikke narre dig: Du kan IKKE nøjes med din blog. Du skal kombinere den med anden markedsføring. Du skal som minimum sende dine blogindlæg ud som nyhedsbreve! Ellers får du for lidt ud af din markedsføring. For bloggen er ikke et lynhurtigt plaster på en overtrukket kassekredit. Det er en langsigtet strategi, som giver dig smør på brødet igen og igen.  

Alt det her gør din blog for dig, når du blogger godt:

  • Din blog forvandler dig fra et anonymt CVR-nummer til et velkendt navn hos dem, du vil handle eller samarbejde med.
  • Bloggen løfter din hjemmesides placeringer i Google og andre søgemaskiner - hvis teksterne er SEO-optimerede, og hvis hjemmesiden er teknisk i orden. Det er vigtigt, fordi folk klikker på virksomhederne på side 1, når de vil købe noget.
  • Din blog lokker gæster til din hjemmeside. Nogle af dem bliver stamgæster, som bliver længere og besøger hjemmesiden oftere end turisterne fra Google, der finder din hjemmeside ved at søge efter noget online.
  • Din blog sparer dig tid: Du kan genbruge dine blogindlæg som nyhedsbreve – eller bare sende en teaser ud i nyhedsbrevet med link til din blog. Du er også fri for at forklare tingene igen og igen: Når dine kunder spørger, hvordan de fx bruger dine produkter, linker du til vejledningen på din blog. Når nogen på nettet spørger om noget, du som fagmand ved alt om, linker du bare til et blogindlæg, hvor du allerede har svaret.
  • Bloggen hjælper dig til at finde dig selv som fagperson og udvikle din virksomhed i den retning, du vil. Bloggen giver dig chance for at markedsføre dig, præcis som du vil. Uden at du skal spamme folk med dyre og kedelige reklamer.
  • Og ikke mindst: Alt, hvad du lærer, kan du også bruge i dit nyhedsbrev og i webinarer, videoer og podcasts. Overalt, hvor du møder kunder.
Læs artikler i kategorien: 
Lær om virksomhedsblogging

Vigtig viden