• Home
  • Blog
  • Er gratis dit bedste salgsargument?

Er gratis dit bedste salgsargument?

“Det bedste er, at det er gratis!”

“Du kan prøve vores onlineplatform i fjorten dage. Det BEDSTE er, at det er helt gratis!” stod der.
Men “gratis” er forhåbentlig ikke det bedste ved din onlineplatform? Ligesom “gratis” heller ikke er det bedste ved de e-bøger og videoer, du sender dem, der tilmelder sig dit nyhedsbrev?

Næ. Det bedste er forhåbentlig den positive forandring, gaven skaber for brugerne. Den forandring skal være tekstens centrum!

Fordi:

  1. Folk bruger ikke tid på noget, bare fordi det er gratis!
    Det er jo også gratis at hænge vasketøj op, og det gider du ikke, vel? Spas til side. Men en gratis prøveperiode på onlineplatforme er standard i dag. Folk forventer det simpelthen.
  2. Hvis folk ikke forstår fordelen rigtigt – så tiltrækker du nok de forkerte brugere.
  3. Hvis “gratis” er det vigtigste argument, så bliver det op ad bakke at få folk til at betale for dine ydelser senere.

Derfor er gratis ikke nok i dag

Desværre tror mange, at det ikke er nødvendigt at gøre så meget ud af teksten, når man tilbyder noget for 0 kroner.
For hvor svært kan det lige være at afsætte noget, der kun koster sign up til et nyhedsbrev? Det er jo trods alt næsten så godt som gratis, ikke?
Men svaret er desværre, at det kan sagtens være svært! Netop fordi der er rigtig mange tilbud om “gratis” onlinelæring, platforme og andre smagsprøver derude i cyberspace.

Gratis kræver også “salgstekst”

Derfor: Skriv også salgstekst, når du tilbyder noget, der kun koster tilmelding til dit nyhedsbrev!Salgsteksten skal give svar på spørgsmål som:

  • Hvilken positiv forandring tilbyder det, man får ved tilmelding?
  • Hvordan foregår det?
  • Og der må meget gerne være “kundetestimonials” fra andre, der har fået gaven. Hvis du ikke har nogen endnu, kan du sende en særlig invitation til mennesker, som du tror har lyst til at skrive en anbefaling. Vælg nogle, som du ved kan få glæde af  din freebie – samtidig med at du har det godt med dem.
  • Hvis det ikke er en mulighed at håndplukke mennesker, der vil anbefale – så brug nogle af dine andre kundetestimonials. Det er langt bedre end ingenting!
  • Få en professionel tekstforfatter til at skrive dine tekster, hvis du ikke har tid, lyst og erfaring til opgaven.

Related Posts

Kun for nye kunder? Nej tak

Kun for nye kunder? Nej tak

4 grunde til, at du er skuffet over ChatGPT til tekstforfatning

4 grunde til, at du er skuffet over ChatGPT til tekstforfatning

Hjælp – jeg bliver kopieret på nettet, sagde han

Hjælp – jeg bliver kopieret på nettet, sagde han

Den vigtigste forskel på mig og andre freelance-tekstforfattere

Den vigtigste forskel på mig og andre freelance-tekstforfattere

Brug for hjælp? Book første rådgivning for 0 kr.