• Home
  • Blog
  • Er du bange for at skræmme kunder væk ved at sige sandheden?

Er du bange for at skræmme kunder væk ved at sige sandheden?

“Jeg kan ikke lide, at du skriver ‘Undgå risikoen for fejlinvesteringer, der kan koste din pensionsopsparing. Sådan noget siger jeg aldrig til kunderne i investeringsforeningen!”
“Hvorfor ikke?” spurgte jeg. “Det er jo det, du gør, ikke? Hjælper dem med at undgå at miste opsparingen, fordi du sørger for at fordele investeringerne.”
“Jo, men jeg kan jo ikke garantere, at de aldrig taber penge, og desuden kan jeg ikke lide at skræmme folk.”
“OK. Jamen hvad vil du så skrive for at få dem til at bruge de penge, det koster at samarbejde med jer?” spurgte jeg.
“Hm, ja, det er jo et godt spørgsmål Jeg er jo ikke tekstforfatter,” grinede hun.

Den forsigtige kunde er ikke alene

Desværre tør mange konsulenter og behandlere ikke sætte ord på, hvad der kan ske, hvis den potentielle kunde IKKE køber.
Derfor har jeg haft samme samtale med mange kunder i tidens løb.
Nogle skriver “få det bedre med din krop”, fordi de ikke tør fortælle, at de hjælper folk med at “undgå rygproblemer og langvarig sygemelding.”
Andre skriver “få energien tilbage i dit parforhold” i stedet for “undgå skilsmisse.”

Måske har du det også sådan? Men  den fejl kan koste dig dyrt – og jeg er ikke bange for at fortælle dig det!
Folk køber sjældent af konsulenter og behandlere for sjov. Derfor skal du give folk gode argumenter for at købe.
Det betyder ikke, at du skal male en sort fremtid. Det betyder bare, at du skal droppe vattede vendinger.

Derfor skal du sige sandheden

  1. De er allerede bekymrede
    Hvis dit bedste salgsargument er, at de sætter pensionen på spil ved ikke at købe – så skriv det.
    Tro mig: De kunder, der er mest interessante for dig, er sikkert allerede bekymrede for at miste pensionsopsparingen! Det er nok derfor, de besøger din hjemmeside.

  2. Du er der for at hjælpe
    Det forstår dine potentielle kunder, når du viser, at du faktisk forstår deres situation.
    Du skal selvfølgelig hverken overdrive risikoen – eller love mere, end du kan holde.
    Du skal bare være ærlig om risikoen – og så skal du vise dem vejen til løsningen på deres problem!

  3. Sandheden skubber dem nærmere købsbeslutningen
    Hvis du pakker de ægte salgsargumenter ind i omsorgsfulde omsvøb og fluffy forsigtighed, så bliver det umuligt at skrive en salgstekst, der sælger.
    Ingen tager en købsbeslutning, fordi investeringsforeningen lover, at “med vores hjælp kan du sandsynligvis reducere potentielle fremtidige tab”. Det er simpelthen for vagt.
    Spørg mig, jeg skriver gerne din salgstekst – og så undgår du “uld i mund!”

 

Related Posts

Er video nødvendigt? Jeg kan godt sige nej, men

Er video nødvendigt? Jeg kan godt sige nej, men

Wix eller WordPress – hvad skal du vælge?

Wix eller WordPress – hvad skal du vælge?

Pillar content – grundlaget for SEO topic clusters

Pillar content – grundlaget for SEO topic clusters

Er du helt sikker på, du har styr på WordPress backup?

Er du helt sikker på, du har styr på WordPress backup?

Brug for hjælp? Første rådgivning: 0 kr.