• Home
  • Blog
  • Undgå ekspertfælden (uden at tage den store ledvogtereksamen!)

Undgå ekspertfælden (uden at tage den store ledvogtereksamen!)

Gab. Hvad skal jeg skrive på LinkedIn i dag?

Scroller du sommetider ned over dit LinkedIn-feed og tænker:
“Hjælp. Jeg burde skrive et opslag. Der er allerede gået en uge … nej, 10 dage! Men jeg kan simpelthen ikke finde på noget. Jeg tror lige, jeg ser på de der fakturaer først!”

Måske tænker du, at du allerede har givet folk alle dine bedste tips.
Og de tips, du ikke har givet – dem har dine konkurrenter allerede slidt op.
Så hvad kan du egentlig skrive på LinkedIn, som folk ikke har hørt 1000 gange før?
Eller hvordan kan du i det mindste fortælle de gamle tips på en ny måde, som høster likes og kommentarer?

Glem dine kloge konkolleger. Og fokuser på den ideelle kunde

Problemet er, at mens du leder efter den geniale ide, markedsfører du dig ikke.
Og når du så får ideen til den helt geniale artikel, kan det være, at budskabet går hen over hovedet på potentielle kunder. 
Samtidig høster du måske en masse likes og kommentarer fra konkollegerne, der også er specialister på feltet.
Og så er det jo fristende at fortsætte ad samme sti. 
Men på den anden side: Markedsfører du dig for at imponere konkurrenterne? 
Nej, vel. Målet var at fange de ideelle kunders opmærksomhed.

Dine ideelle kunder har sikkert brug for starthjælp

De fleste af dine ideelle kunder er sikkert ikke specialister på netop dit felt. 
De har sikkert deres egne kernekompetencer, hvor de er verdensmestre.
Men på dit felt har de brug for starthjælp. Det er derfor, de følger dig på LinkedIn.
Hvis de ikke får den starthjælp, fordi du er bange for at skrive noget banalt, snyder du måske dig selv for mange salg.

Men selvfølgelig kan der også være mennesker i målgruppen, der selv er specialister.
Jeg har læsere på min mailliste, der ved alt om content, seo og nyhedsbreve.

Og ved du hvad? De læsere må gerne kede sig, når de ser mine LinkedIn-opslag, fordi de kender alle svarene i forvejen.
For det er ikke så vigtigt endda, om de liker mine opslag.
Nej, det vigtigste er, at de ser, jeg kan mit kram.
Det husker de, når de skal vælge en leverandør, der kan omsætte viden til rigtige tekster ude i virkeligheden.
Og det behøver du sgutte den store ledvogtereksamen for at forstå, som bedstefar sagde!

5 tips til at tiltrække de rigtige kunder på LinkedIn:

  • Husk at invitere gode kunder og potentielle kunder til dit LinkedIn-netværk
  • Lav flere opslag – gerne 3-5 om ugen: lidt tekst + et foto er en god start
  • Lav flere opslag med begyndertips, hvis dine ideelle kunder er begyndere!
  • Ned med lix-tallet – og ud med fagord, som den ideelle kunde ikke forstår
  • Hvis tiden og skrivelysten er til det, så skriv gode lange artikler en-to gange om måneden. 

 

Related Posts

Få hjælp til tekst - med fokus på salg Ja, lige nu kigger jeg på

Styrk troværdigheden - spar på tillægsord Hvad er tillægsord? Tillægsord er de ord, som lægger

Hver evig eneste dag bliver min hjemmeside angrebet af hackerbotter. Sandsynligvis også din. Jeg er

Video: Må jeg præsentere dig for 3 af de seotekstforfattere, du skal undgå? Du har