Sådan skriver jeg et salgsbrev:
Kundeinterview
Jeg indleder med et kundeinterview med dig. Sammen finder vi ud af, præcis hvilke salgsargumenter der vil tiltale netop dine idealkunder.
Kortlægning af kundetypen
Det vigtigste ved tekstforfatning af et salgsbrev er - forberedelsen!
Du skal nemlig vide, præcis hvilken idealmodtager du skriver til.
Jeg trækker på den forskningsbaserede metode Emotionelle Kundetyper. Metoden er udviklet af Institut for Kundetyper.
Ved hjælp af Emotionelle Kundetyper kan jeg finde frem til, præcis hvilke salgsargumenter - og hvilken tone of voice - der matcher netop dine ideelle kunder.
Tekstforfatning af et salgsbrev
Jeg skriver salgsbrevet, som du selvfølgelig får til gennemsyn. Derefter kan du kommentere, så jeg kan tilpasse salgsbrevet efter dit ønske.
Du kan se et udpluk af kundecases her fra mit virke som freelance-tekstforfatter.
Eksempeltekst: Salgsbrev for et arkitektfirma
Denne tekst er et eksempel på mit arbejde som freelance-tekstforfatter. Teksten er et salgsbrev for en virksomhed, der hjælper arkitektfirmaer med at restaurere historiske bygninger.
Kære arkitekt (navn)
Vi har med interesse læst, at (kundens virksomheds navn) har vundet hovedentreprisen på restaurering af Amalienborg.
Derfor tilbyder vi i Bøgh-Hansen at påtage os gørtler- og smedeopgaver for at sikre (bygnings navn) et smukt og historisk autentisk udtryk.
Siden 1862 har Bøgh-Hansen og Co. løst restaureringsopgaver i en række historiske danske bygninger, blandt andet Christiansborg og Trianglen.
Vi kan levere prototyper på dørgreb, vinduesgreb, dørhammere, beslag, knager, gelændere, badeværelsesudstyr med mere – og vores modelkammer rummer mange velbevarede gamle modeller fra forskellige tidsperioder.
Du kan derfor trygt overlade os ansvaret for beslagsentreprisen – eller blot enkelte opgaver – og vi samarbejder gerne direkte med andre leverandører på dit projekt.
Vi har en kundetilfredshed på 99 %
Metalstøbning af høj kvalitet med omhu for hver detalje er bærende i alt vores arbejde. Vi bestræber os på at bevare det fantastiske håndværk for eftertiden, som de gamle mestre og arkitekter har overleveret til os.
Høj kvalitet og overholdelse af leveringsaftaler er meget vigtigt for os, og vi har derfor en kundetilfredshed på 99 og en leveringsoverholdelse på 95.
Vi tager ansvaret fra dine skuldre og sikrer, at opgaven bliver løst til bygherrens fulde tilfredshed.
Få et uforpligtende tilbud
I næste uge vil jeg tillade mig at kontakte dig telefonisk med henblik på at aftale et personligt møde.
Du er naturligvis også velkommen til at ringe til mig. Jeg ser frem til godt samarbejde med fokus på bevarelsen af slottets unikke historiske udtryk.