Det får dine konkurrenter ud af e-mailmarketing:
Større synlighed
7 ud af 10 gæster på din hjemmeside går igen uden at købe – uden at klikke – uden at komme igen! Men med e-mailmarketing kan du fastholde mange af dem, til de er købeklar. For nyhedsbrevet lander i din læsers indbakke – og bliver liggende!
Det adskiller e-mail marketing fra markedsføring på sociale medier, hvor opslagene suser forbi i en lind strøm og forsvinder.
Måske inden dine yndlingslæsere får set dem, hvis de er på ferie, har influenza – eller går tur med hunden.
Direkte salg – og trafik på hjemmesiden
Du kan selvfølgelig altid linke direkte fra nyhedsbrevet til salgssiden. Men hvis du ikke er i sælgerhjørnet lige nu, kan du også skrive en kort teasertekst i nyhedsbrevet – og linke til din blog.
Den trafik giver dig større chance for salg – og bedre Googleplaceringer.
Større troværdighed
Dit nyhedsbrev skaber troværdighed, når du skriver nogle gode af slagsen. Og det bliver kun bedre, hvis du indsætter en kundeanbefaling i bunden af hver e-mail.
Vigtig viden om kunderne – og smutterne!
Jeg sendte fx et nyhedsbrev ud, hvor der var et link til en artikel om pressemeddelelser på min hjemmeside.
Statistikken giver mig 2 vigtige tal:
Åbningsraten fortæller mig, om der er interesse for at læse om pressemeddelelser – det var der heldigvis!
Klikraten viser mig, hvor mange – og hvem – der er særligt interesserede i pressemeddelelser. De tal kan jeg bruge til at segmentere min liste, så folk får e-mailmarketing, de gider læse.
Dit nyhedsbrev gør dig klogere på din virksomhed
Når du ved, du skal skrive nyhedsbreve, bliver du mere lydhør. Du lægger simpelthen mere mærke til, hvad kunderne spørger om. Du bliver mere opmærksom på, hvad der får dem til at købe – eller lade være. Det gør dig til en bedre ambassadør for din virksomhed – og en bedre markedsfører.
Og dit nyhedsbrev gør dig glad …
Ja, det passer! Selvfølgelig er det skønt at få kunder – men det er også skønt at få glade e-mails fra folk, der siger tak for et godt tip og en sjov historie.
Gik du i gang med e-mailmarketing – og gik i stå?!
Så vil jeg gerne hjælpe dig videre i teksten nu.