• Home
  • Blog
  • Du går glip af salg – til du har de her tekster på hjemmesiden

Du går glip af salg – til du har de her tekster på hjemmesiden

Forleden afleverede jeg tre webtekster til en kvinde, der ejer en konsulentvirksomhed.

Konsulentvirksomheden er nyetableret, men allerede godt i gang. Den fokuserer på én højt specialiseret ydelse.

Derfor skrev jeg i første omgang kun en forsidetekst, en profiltekst og én tekst om ydelsen.

Profiltekst, salgstekst, forsidetekst – er det ikke nok?

Nej, det er ej!

Kunden var skam glad for teksterne.

Men vi blev nu alligevel hurtigt enige om, at der var brug for flere tekster.

Nemlig tekster om de mennesker, der står bag virksomheden: lederne, medarbejderne og kunderne.

Kort sagt: medarbejderinterviews og kundecases.

Derfor mailede jeg fluks til de ansatte og kunder, der ville give interview.

Snart var der aftaler i kalenderen, og nu er jeg i gang med artiklerne.

Det bliver godt for kunden at få de tekster online, fordi:

Mennesker køber af mennesker, siger de – og det passer

Markedsføringseksperter kan godt lide at minde folk om, at “mennesker køber af mennesker” – og at “medarbejderne er virksomhedens vigtigste aktiv.”

Selvfølgelig! For vi lever i en verden af knaldtilbud, reklamer og spammy salgsbudskaber.

Vi bliver jævnligt snydt på nettet – eller forsøgt snydt (OK, jeg gør i hvert fald!)

Det betyder, at kunderne bliver både kræsne og mistroiske.

De kigger selvfølgelig på priser – men ikke kun! De ser også nøje på de mennesker, som står bag virksomheden – og selvfølgelig på de kunder, den tiltrækker.

Kort sagt: Din virksomheds næste kunder vil gerne læse kundecases. De vil også læse mere om de mennesker, der har opbygget virksomheden og arbejder i den: Hvem er de? Hvorfor er den virksomhed vigtig for dem? Kan man stole på dem? 

Og hvis ikke de får information nok, er konkurrenterne kun ét klik væk online.

Interviews mangedobler troværdigheden – og tiltrækker gode kunder

Men: Hvis du har gode interviews med kunder og ansatte på hjemmesiden, mangedobler det troværdigheden og trækker de rigtige kunder til … igen og igen.

Det er lige præcis derfor, jeg kan lide at skrive interviews med de mennesker, der står bag virksomheden.

  • Kundecases løfter salget – og ja, de bliver læst!

Det kommer næppe bag på nogen, at kundeudtalelser er vigtige.

Men vidste du, at 39 procent kigger efter kundeudtalelser, før de beslutter, om de vil købe eller ej?
Det viste en undersøgelse fra SafeonNet i 2019. Selvom jeg ikke har set nye tal, tør jeg godt skyde på, at procentdelen vokser sammen med onlinehandlen.

Derfor er kundecases faktisk så afgørende for salget, at hvis du ikke har de tekster på virksomhedens hjemmeside, skal du i gang nu.

  • Interview med ledelsen er en oplagt mulighed for at fortælle, hvilke værdier virksomheden bygger på, og hvordan den forventes at udvikle sig i fremtiden.
  • Medarbejderinterviews giver medarbejderne chance for at fortælle, hvad de gør for kunderne – og hvorfor de er glade for jobbet.

Det er kun en bonus, at medarbejderinterviews også viser andre fagfolk, at det er en god virksomhed at arbejde for.

Det skader ikke i disse tider, hvor vi konstant hører, at “virksomhederne skriger på arbejdskraft.”

Effekten er størst, hvis teksterne – gerne suppleret med video – ligger på en underside, der kun henvender sig til jobsøgere.

5 grunde til at lade mig skrive de interviewartikler, du mangler

  • Det er simpelthen en god investering! Interviewartiklerne mangedobler troværdigheden – og salgschancen
  • Jeg har allerede skrevet et utal af interviewartikler både til web og trykte magasiner
  • Du får min hjælp til at lave oplæg til interviewspørgsmål
  • Jeg interviewer dine ansatte og kunder, så du ikke skal spilde tid på det
  • Artiklerne er skrevet i et mundret og naturligt sprog, som folk kan genkende sig selv i – ikke noget med stift og formelt skriftsprog.

Har du brug for hjælp? 

Kontakt en dygtig og erfaren tekstforfatter. 

Du kan booke rådgivning i kalenderen – den første rådgivning koster ikke noget. Du er selvfølgelig også velkommen til at kontakte mig på mail eller telefon.

Louise Lamberth

Gør du de 7 fatale hjemmesidefejl, der koster

Læs artikler i kategorien: 
Lær teksttrick og salgspsykologi

Vigtig viden

7 spørgsmål, du skal stille en freelance-tekstforfatter

7 spørgsmål, du skal stille en freelance-tekstforfatter

Autenticitet: Hvad betyder autentisk markedsføring? Og hvorfor er det ikke nok?

Autenticitet: Hvad betyder autentisk markedsføring? Og hvorfor er det ikke nok?

Seo er godt. Men ikke nok for dig som konsulent

Seo er godt. Men ikke nok for dig som konsulent

10 seomyter: Hvor mange hopper du på?

10 seomyter: Hvor mange hopper du på?

Gæsteblog: Derfor skal dit firma bruge bøger i markedsføringen

Gæsteblog: Derfor skal dit firma bruge bøger i markedsføringen

5 trends i videoredigering i 2024: Hvad skal du være opmærksom på?

5 trends i videoredigering i 2024: Hvad skal du være opmærksom på?