• Home
  • Blog
  • Derfor tjener du ikke penge nok på nyhedsbrevet

Derfor tjener du ikke penge nok på nyhedsbrevet

Se på tjeklisten – og find grunden

Du har læst, at nyhedsbreve er en god forretning.

Og du har prøvet.

Men det virker altså bare ikke for dig.

Kan du genkende dig selv?

Fejl 1: Du har ikke læsere nok

Desværre har nogle selvstændige helt urealistiske forventninger til, hvor meget de kan sælge til en mikroskopisk liste.
Men faktisk er mange onlinehajer godt tilfredse, hvis de fx sælger et onlinekursus til 3 procent af læserne på deres liste.
Så kan du selv regne på, hvor mange læsere du skal have, for at det virker for dig!

Fejl 2: Du sender ikke nyhedsbreve nok

Når jeg skriver nyhedsbreve for kunder, har vi tit en diskussion om, hvor mange de skal sende!

Min anbefaling er:

Du skal altid sende en velkomstmail ved tilmelding. Efter velkomstmailen skal du sende nyhedsbreve med maksimalt 7 dages mellemrum, hvis formålet er at holde linjen varm og vise, hvem du er som fagmand.

Men hvis formålet er, at læseren hurtigt køber et tidsbegrænset tilbud, må du ikke lade mere end 3 dage gå mellem hver mail i kampagneperioden. Og lige før tilbuddet slutter, skal du sende flere nyhedsbreve!

Fejl 3: Du skyder med spredehagl

Sælger du noget, som er dyrt eller kræver en særlig tillid af anden årsag?

Så er det vigtigt, at du opbygger tillid mail for mail for mail … ellers virker dine nyhedsbreve ikke!

Det betyder også, at du som fysioterapeut måske skal sende 4-5 mails om rygproblemer, før læsere med ondt i ryggen henvender sig.
Du må ikke lade dig afskrække af frygten for, at læsere med andre problemer afmelder sig. De har jo også brug for dine gode råd!
For at nedbringe antallet af afhoppere fra listen kan du segmentere den, så folk kun får nyhedsbreve om rygproblemer, hvis de ønsker det.
Du kan fx bede dem klikke på et link, hvis de ikke mere ønsker mails om rygsmerter.

Fejl 4: Du mangler kundecases

Du går glip af mange salg, hvis du ikke fokuserer på at indsamle kundehistorier.

De må meget gerne bruges både på hjemmesiden og i nyhedsbrevet.

Kundecases skaber troværdighed hos dine læsere.

Erfaringen viser også, at mails med kundecases er vigtige for salget.

Fejl 5: Du sender ikke automatiske mailserier

Sender du altid dine nyhedsbreve ét ad gangen?

Så er der meget stor fare for, at du går glip af salg.
For det betyder nemlig sandsynligvis, at: Du har ingen langsigtet plan for, hvad du vil sende hvornår og hvorfor – og derfor sender du nok også alt for få nyhedsbreve.

Fejl 6: Du kører ikke tidsbegrænsede tilbud

Det er selvfølgelig ikke alle virksomheder, som behøver sende tidsbegrænsede tilbud.

Det er mest oplagt for dig, der sælger produkter.

Hvis du sælger timer, kan du også køre rabatkampagner op til de tørre perioder, hvor du ved, at du ellers får huller i kalenderen.

Men pas på, du ikke kører for mange rabatkampagner på dine timer.

For så er der nemlig fare for, at kunderne udsætter købet til næste rabatkampagne. I værste fald tænker kunderne også, at de kan presse dig i pris uden for rabatperioderne.

Få hjælp til dine nyhedsbreve

Jeg har skrevet mange e-mails og hele mailflow for mine kunder – og jeg vil også gerne hjælpe dig!

Du kan booke rådgivning om dit nyhedsbrev. Jeg kan hjælpe dig med strategien, før du selv skriver nyhedsbreve – eller jeg kan gennemse dine nyhedsbreve og rådgive dig.

Jeg skriver selvfølgelig også gerne nyhedsbreve for dig på baggrund af den strategi, vi lægger sammen.

Related Posts

Få hjælp til tekst - med fokus på salg Ja, lige nu kigger jeg på dig, som har en stor boglig viden.Du har slugt enorme bunker bøger under din uddannelse.Du har afleveret rapporter, specialer eller afhandlinger. Så det er kun naturligt, at du skriver webtekster, brochurer og pressemeddelelser på dit job. Hvem skulle ellers? Du er jo den medarbejder, der har de bedste forudsætninger for det. Du har et forspring,

Styrk troværdigheden - spar på tillægsord Hvad er tillægsord? Tillægsord er de ord, som lægger sig til et andet ord og fortæller noget om det. Tillægsordet kan fortælle noget om navneord, pronominer eller egennavne. Men tillægsordet kan også fortælle noget om begivenheder. Et eksempel, hvor tillægsord lægger sig til navneord: I sætningen "Hun har en pæn bluse på" lægger ordet "pæn" sig til navneordet "bluse." Eksempel på tillægsord, der lægger

Hver evig eneste dag bliver min hjemmeside angrebet af hackerbotter. Sandsynligvis også din. Jeg er i hvert fald ikke alene.Både småbitte og gigantiske virksomheder er under beskydning.I den sidste weekend af februar 2024 er flere store virksomheder og kommuner blevet nedlagt af hackere, skriver TV2.dk Det er træls. Men vi kan ikke gøre andet end at beskytte vores hjemmeside, så godt vi nu kan. Derfor har jeg interviewet Michael Leitner

Video: Må jeg præsentere dig for 3 af de seotekstforfattere, du skal undgå? Du har brug for seo-tekstforfatningSå du vil hyre en seo-skribent, men! Hvem skal du dog vælge til opgaven? Der er nok at vælge imellem. Så du ringer febrilsk rundt ... Men efter samtalerne er du faktisk stadig meget i tvivl. Godt. Lad mig fortælle dig, hvem du ikke skal overlade din seo-tekstforfatning til.  Faresignal 1:Du: "Hvor lang

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}