• Home
  • Blog
  • CTA – skriv gode calls to action

CTA – skriv gode calls to action

CTA – sådan skaber du salg med calls to action

Calls to action er en uundværlig ingrediens i en god tekstforfatters webtekster, blogindlæg og nyhedsbreve. Læs her, hvordan du bruger dem godt i dine tekster.

Vi kender alle sammen calls to action fra de tusindvis af salgstekster, vi har læst. Et call to action – eller CTA – er nemlig bare en opfordring til at gøre noget. Det er fx et call to action, når der står ”Spar 50 %” – ”Skån miljøet med det nye vaskepulver” eller ”Prøv selv, hvor let det er.”

Skriv gode calls to action. Ellers fuser dine webtekster ud i ingenting

Hvis du ikke har styr på dine calls to action, fuser dine tekster lige så stille ud i ingenting, når du ikke kan finde på mere at skrive.

Det er synd af to gode grunde:

For det første betyder et call to action, at læseren føler sig direkte tiltalt. Det vækker og engagerer mennesker!

For det andet skriver du garanteret kun virksomhedstekster, fordi du vil have folk til at konvertere. Altså gøre noget, der skaber værdi for dig.

Fx tilmelde sig dit nyhedsbrev, købe din vare eller hoppe ind i din virksomheds Facebookgruppe.

Derfor skal du selvfølgelig opfordre folk med et CTA til at gøre præcis det, du vil have.

Samtidig skal dine calls to action være positive – aldrig påtrængende.

Find tekstens hovedformål – før du skriver

Før du kan skrive gode calls to action, skal du allerførst have styr på, hvad du vil med din tekst.

Derfor skal hver tekst kun have ét eneste hovedformål.

Hvis du er i tvivl, så skriv ned, hvad du ville skrive, hvis du kun havde én eneste linje.

Det gælder også, når du skriver tekster, hvor du gør opmærksom på flere ting.

Sommetider sender jeg fx et nyhedsbrev, hvor jeg linker til tre blogindlæg på min hjemmeside.

Men der er kun ét hovedformål: nemlig at skabe engagement og trafik.

Andre gange er det selvfølgelig mere indlysende, hvad formålet er, fx når du skriver en salgstekst.

Når du har husket på dit hovedformål, kan du skrive en fokuseret tekst. Sådan en tekst viser læseren, præcis hvad han skal gøre for at nå i mål.

I stedet for at fuse ud i ingenting!

Skriv gode calls to action, der ikke trænger sig på!

Nogle af mine kunder er næsten bange for calls to action!

Man skulle jo nødig virke som Karl Sælgersmart.

Men det er heller ikke nødvendigt, når du bare varierer dine calls to action.

“Kontakt mig” kan længere nede i teksten erstattes af “Ring gerne og få en snak – det koster ikke noget” eller “Jeg er klar til at hjælpe, spørg bare.”

Related Posts

Få hjælp til tekst - med fokus på salg Ja, lige nu kigger jeg på dig, som har en stor boglig viden.Du har slugt enorme bunker bøger under din uddannelse.Du har afleveret rapporter, specialer eller afhandlinger. Så det er kun naturligt, at du skriver webtekster, brochurer og pressemeddelelser på dit job. Hvem skulle ellers? Du er jo den medarbejder, der har de bedste forudsætninger for det. Du har et forspring,

Styrk troværdigheden - spar på tillægsord Hvad er tillægsord? Tillægsord er de ord, som lægger sig til et andet ord og fortæller noget om det. Tillægsordet kan fortælle noget om navneord, pronominer eller egennavne. Men tillægsordet kan også fortælle noget om begivenheder. Et eksempel, hvor tillægsord lægger sig til navneord: I sætningen "Hun har en pæn bluse på" lægger ordet "pæn" sig til navneordet "bluse." Eksempel på tillægsord, der lægger

Hver evig eneste dag bliver min hjemmeside angrebet af hackerbotter. Sandsynligvis også din. Jeg er i hvert fald ikke alene.Både småbitte og gigantiske virksomheder er under beskydning.I den sidste weekend af februar 2024 er flere store virksomheder og kommuner blevet nedlagt af hackere, skriver TV2.dk Det er træls. Men vi kan ikke gøre andet end at beskytte vores hjemmeside, så godt vi nu kan. Derfor har jeg interviewet Michael Leitner

Video: Må jeg præsentere dig for 3 af de seotekstforfattere, du skal undgå? Du har brug for seo-tekstforfatningSå du vil hyre en seo-skribent, men! Hvem skal du dog vælge til opgaven? Der er nok at vælge imellem. Så du ringer febrilsk rundt ... Men efter samtalerne er du faktisk stadig meget i tvivl. Godt. Lad mig fortælle dig, hvem du ikke skal overlade din seo-tekstforfatning til.  Faresignal 1:Du: "Hvor lang

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}