Har du behov for copywriting på dansk? Jeg er klar til at hjælpe
Som erfaren copywriter og uddannet specialist i kundetyper har jeg løst en lang række små og store opgaver.
Jeg kan hjælpe dig med: tekst til hjemmeside - brochuretekst - pressemeddelelser - og rådgivning om valg af kundetype. Du kan også få rådgivning om personabeskrivelse og Emotionelle Kundetyper.
Du er velkommen til at booke en gratis rådgivning i min onlinekalender. Du får mine bedste råd om netop din opgave - samtidig med at du får et solidt grundlag for at afgøre, om jeg skal hjælpe dig videre.
Copywriting på dansk - hvad betyder det egentlig?
På dansk skelner vi som regel ikke mellem copywriters og content writers.
Begge grupper professionelle skribenter kaldes som regel bare tekstforfattere.
Men faktisk er copywriting og content writing ikke helt det samme.
Copywriting: Den direkte vej til salg
En copywriter skriver tekster, der skal overbevise læseren om at gøre noget helt bestemt her og nu.
Det vil typisk være at købe en vare eller kontakte en virksomhed - men det kan også handle om en blødere konvertering, fx at downloade en gratis e-bog.
Content writing: Den længere vej til salg
En content writer fokuserer derimod på indhold - content - der fokuserer på at underholde og oplyse målgruppen. Det kan være blogindlæg, nyhedsbreve og updates til sociale medier.
På den måde kan content writeren hjælpe dig med at få en større målgruppe, fordi artiklerne læses af mennesker, der ikke nødvendigvis er nået lige så lang på den digitale kunderejse.
Men selvom content writing og copywriting ikke er det samme, er der selvfølgelig overlap.
Det er også værd at bemærke, at de fleste erfarne tekstforfattere skriver både content og copy.
En copywriter skriver tekster, der skal få læseren til at gøre noget bestemt - fx købe en vare, kontakte virksomheden eller downloade en e-bog.
Priserne på copywriting varierer stærkt - men det gør copywriternes kvalifikationer også.
Copy betyder salgstekst, så copywriting er det håndværk at skrive salgstekst. Content writing handler derimod og at skrive content - indhold - som ikke direkte skal skabe salg. Content skal dog oftest inspirere læseren til handlinger, der måske senere fører til et køb hos en virksomhed.